Ik heb een probleem op mijn werk en ik heb dringend jullie hulp nodig! Ik werk in de thuiszorg in de huishouding en heb een contract van 28 uur per week. Dit is dus puur en alleen maar zware huishoudelijk taken. Nu ben ik momenteel 13+4 dagen zwanger, en vreselijk moe. Ik kan mijn werk al enkele weken niet meer naar behoren uitvoeren, omdat ik er gewoonweg de energie niet voor heb. Ik baal hier zelf enorm van. Met t gevolg dat ik na t werk nergens meer toe in staat ben dan alleen maar slapen, huilen en eten koken, meer krijg ik niet meer gedaan op een dag. Nu heb ik t er van t weekend uitgebreid met mijn vriend over gehad en besloten om een gesprek aan te vragen met mijn leidinggevende en haar voor te stellen om tijdelijk minder uren te gaan werken en de rest in de ziektewet. Nou komt t! Heb net dat gesprek gehad en ze vond dat ik geen medische reden heb om in de ziektewet te gaan, t liefst had ze dat ik dan voor de uren die ik niet werk verlof op te nemen en dat doe ik natuurlijk niet. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik mijn werk momenteel niet goed kan doen en dat t me allemaal te veel is, en echt even rust nodig heb. Nu wilde ze gaan informeren over wat nu, bij iemand die over t verzuim gaat. Maar ik zie zelf de bui al hangen, aangezien ik al vaker problemen met hun heb gehad i.v.m n andere ziekmelding jaren geleden van een depressie. Weten jullie wat ik kan doen, want ik kan zo echt niet nog weken door blijven gaan, ik ben helemaal OP! Of had ik t wat meer aan moeten dikken, door te zeggen dat ik buikklachten of rugklachten heb ofzo, maar liegen is niet mijn sterkste kant! Sory voor t lange verhaal, maar ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! Liefs Danny
@Danny Goed dat je het hebt aangekaart op je werk. Als je denkt dat ze je met een kluitje het riet insturen moet je je gewoon ziekmelden,want je wilt wel werken maar het gaat niet. Je hebt dan gewoon recht op Ziektewet. Ik raad je aan om je ziek te melden. Jij en de kleine zijn het belangrijkste! Liefs, Velobabe Ik hoop dat het gauw beter met je gaat. Laat je weten wat je besloten hebt?
Bedankt allemaal voor jullie hulp! Vanmiddag om 2 uur heb ik weer een gesprek met mijn leidinggevende en ze heeft schijnbaar een paar opties te horen gekregen die ze met mij wil bespreken. T zal wel niet veel goeds zijn, maar ik wacht t even af. Doen ze moelijk bel ik vanmiddag nog mijn vk en meld ik me vanaf morgen volledig ziek! Ik zal jullie vanmiddag laten weten wat er gezegd is. Liefs Danny
heel veel succes. moet zeggen dat ik het wel raar vind dat zij voor jou kan zeggen dat er geen medische reden is om in de ziektewet te gaan. iemand anders kan toch niet voelen hoe jij je voelt? hoop dat het goed voor je afloopt en dat je de mogelijkheid wordt geboden om rust te kunnen nemen>
Nou hier ben ik dan, en ik ben nog niks verder gekomen! Ze stelde voor om op maandag, woensdag en vrijdag een paar uurtjes mijn eigen werk te blijven doen en op dinsdag en donderdag licht administratief werk te doen. Op zich geen slecht voorstel omdat voornamelijk t werk me zo zwaar vald in de gezinnen, maar dat kon niet op het kantoor hier maar bij t hoofdkantoor en dat is 30 km rijden. Dus voor mij geen optie aangezien ik pas morgen mijn rijbewijs krijg en de rieiskostenvergoeding ook minimaal is. Nu zou ze weer gaan informeren bij die vrouw die over t verzuim gaat en dan hoor ik wel of er een oplossing is, maar ik ben er bang voor! Als er op korte termijn geen goede passende oplossing komt, neem ik contact op met mijn vk, misschien dat zij iets voor me kan doen? Heeft iemand hier ervaring mee of de vk je hiermee kan helpen? Ondertussen wacht ik maar weer af, maar ik wordt er ondertussen wel str**t-ziek van. T is ook altijd t zelfde met die bazen, bah! Zodra ik iets weet horen jullie t, in ieder geval vast bedankt voor jullie hulp en steun! Liefs Danny
Ik denk niet dat de verloskundige veel kan doen. Jij moet gewoon naar je eigen lijf luisteren en je ziek melden als je het te zwaar vindt worden. Dan kun je met een arbo arts eventueel bespreken of je wel wat therapeutisch kan werken of niet als je er met je leidinggevende niet uitkomt!
Beste Danny, Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat jouw leidinggevende haar uiterste best doet om met een oplossing te komen, en hoe je het schrijft lijk je haar/hem totaal niet tegemoet te willen komen. Hoe het hier klinkt wil jij alleen maar voor een deel de ziektewet in. Zo werkt het (gelukkig) niet: jij hebt verplichtingen aan jouw werkgever en die zal alles in het werk stellen om jou op de 1 of andere manier aan het werk te houden. Het voorstel van om de dag je eigen werk en verder administratief vind ik dan ook een kans die je met beide handen aan zou moeten pakken. Dat kost je werkgever al handen vol geld want je bent dan hartstikke improductief. Je bent tenslotte 'alleen' maar moe, en niet ziek verder! Dat je niet durft te rijden is niet het probleem van jouw werkgever. Neem je verantwoordelijkheid meid, 2 keer die afstand rijden en je weet niet beter. Waarschijnlijk heb je wel recht op meer reiskostenvergoeding voor die dagen. En buiten dat, OV komt overal, tis misschien wat omslachtig maar wel te doen en hopelijk niet voor al te lange tijd. Sorry als ik wat fel ben, maar werk zelf als leidinggevende in de thuiszorg en heb soms het idee dat sommige mensen zich wel heel erg makkelijk ziek melden. Zeker met de WMO op komst is het wijs om te laten zien dat je werkgever op je kan bouwen. Mentaliteit is alles in deze situatie! Succes ermee! groetjes, Marit PS en als je het echt niet trekt, plan dan voor jezelf gewoon af en toe een vrije dag in!
Nou zeg! Wat een antwoord. Jij kan toch niet voelen wat zij voelt! Ik heb precies hetzelfde en als je alleen maar kan huilen als je thuis komt dan is het echt niet goed voor je hoor! De een loopt de zwangerschap nu eenmaal makkelijker door dan de ander. Stress is totaal niet goed voor de baby, dus als het niet gaat dan gaat het niet! Niet alle zwangeren zijn hetzelfde. gelukkig heb ik een leidinggevende die meedenkt en er alles aan doet om het voor mij wat lichter te maken. ben blij dat ik niet zo'n leidinggevende als Marit hebt want dat maakt het alleen maar erger als je zo tegen je personeel reageert. Dus doe vooral lekker rustig aan en vooral waar jij je goed bij voelt.Laat anderen maar lekker kletsen. Groetjes
Nou zeg dat wel zeg! Als er iets is wat ik niet wil is t wel met 14 weken al in de ziektewet terechtkomen. En ik was in eerste instantie ook harstikke blij met dat voorstel, maar ik vind niet dat ik zomaar overal mee akkoord hoef te gaan en overal, ja en amen op te zeggen. Met t openbaar vervoer is er niet op t hoofdkantoor te komen en daarbij heeft mijn vriend de auto iedere week op andere dagen nodig voor zijn eigen werk. Daarbij vind ik dat sommige leidinggevende wel erg zwart wit kijken en jij weet absoluut niet hoe ik me voel. Ik weet van mezelf dat als ik nu niet de rem erop zet er straks weer een depressie op de loer ligt en daar heb ik absoluut geen zin in. Want daar ben ik al vaker geweest en dan ben je nog veel verder van huis. Sorry, maar ook ik kan fel reageren!
bij deze reageert de vriend van danny ook even op deze kwestie! Ik heb die auto nodig voor mijn werk, hiervoor heb ik een overeenkomst met mijn baas dat ik mijn prive autorij zodat deze goede man mij geen aangepaste auto hoeft te kopen. Dit is een auto met speciale stoelen voor mijn rug.Ik ben 27 en heb verschillende operaties aan mijn rug gehad! Daarbij heeft Danny geen overeenkomst dat zij in een andere wijk gaat werken alleen de regio waar zij woont en deel gemeente hiervan dit is een bepaalde straal 10 km Daarbij heeft de thuiszorg een intra of internet, en een bode die 1 keer per dag rijdt. Dan kunnen ze ook op het kantoor in de woonwerkplaats nog wel een computertje vrij maken, lijkt me! en wie heeft het recht om over mijn vervoer te oordelen.....er zijn ook collega's die alleen beschikken over eenfiets, dat is toch belachelijk! Dit wilde ik even kwijt!
het valt mij ook wel op dat veel mensen zich zo snel ziek melden onder het mom, luister naar je lijf en doe wat goed voor jullie is(vrouw en kind) Maar eerlijk gezegd vind ik ook dat je leiding gevende haar best doet en je krijgt nog een gesprek en wie weet komt ze met nog wel meer ook. Geen vervoer kun je gewoon aankaarten en wie weet krijg je wel een ov vergoeding? In ieder geval probeerd ze het, en het moet natuurlijk van 2 kanten komen
een vervelende situatie danny.... ik herken het wel gedeeltelijk maar goed.... Als je het niet meer trek zou ik me idd ziekmelden! Maar bedenk je goed dat je ook bij een arboarts moet komen ed. Praat eens met hun erover misschien heb je iets aanthuiswerk ofzo stel dat een voor... probeer met een initiatief t komen! En je leidingegevende komt idd met vorstellen! Maar wat voor jou onmogelijk is is onmogelijk! punt uit! suc6!
Danny geeft hier aan dat het niet gaat en ze het niet trekt. En ja...het is dan belangrijk dat je luisterd naar je lijf, zeker als je al eens een depressie hebt gehad. En tuurlijk moet het van twee kanten komen en moet je beiden (leidinggevende en werknemer) iets doen om de situatie dragelijker te maken. Maar ik vind het niet kunnen dat er uitspraken worden gedaan dat mensen zich te snel ziek melden onder het mom van.... Niemand anders weet hoe ze zich voelt, zij geeft aan het niet meer aan te kunnen en vraagt advies. Volgens mij heeft ze niet gevraagt om botte reacties van mensen die blijkbaar nu al via de computer kunnen weten dat een ander zich te snel ziek meld. Jammer.
zoals je kan lezen was het een algemene opmerking die mij opvalt in het algemeen. Op deze situatie vind ik dat de leidinggevende al goed is meegegaan en dat misschien in het volgende gesprek nog wel meer doet. Kwestie van samen proberen ergens uit te komen, en je in te zetten voor een goede oplossing dat was alles
Hallo dames, Ja, felle reacties had ik wel verwacht.. Ik zeg nergens dat Danny zich snel ziek meldt, ik zeg alleen dat ik vind dat er in het algemeen te makkelijk mee om wordt gegaan. Als werknemer heb je een verantwoordelijkheid om mee te werken aan oplossingen en dat zie ik hier totaal niet. Het argument van vervoer vind ik gewoonweg niet sterk, tuurlijk is het niet makkelijk maar je werkgever zit er niet om het jou makkelijk te maken... Roep niet overal nee op maar zoek mee naar een oplossing. Dat is vooral de boodschap die ik bedoelde te brengen. groetjes, Marit
Een goede leidinggevend zoekt ZELF contact met een Arbo arts en beslist samen met iemand die er verstand van heeft hoe dit opgelost kan worden. Als een leidinggevende er niet eens aan wil denken om je ziek te melden of iig serieus wil kijken of iemand het al dan niet lichamelijk/geestelijk aankan, dan vind ik zo'n leidinggevende zeer verkeerd bezig. Ik neem aan dat je zelf als leidinggevende ook zeker wil weten dat je werknemers niet doorwerken met klachten die ze eigenlijk alleen met rust kunnen oplossen.. aangezien je nog veeeeel verder van huis bent als iemand achteraf maanden in de ziektewet komt door overbelasting?!