HIer heeft de notaris het ons uitgelegd als : heb je het vastgelegd kan er niets aan veranderd worden Heb je het niet vastgelegd vraagt de rechter of je er als familie uit kan komen kan dit niet ...gaat de rechter bepalen wie het meest geschikt is qua financieel socialiteit gezondheid en liefde en aandacht voor het kind Tot die tijd word het kind tijdelijk opgevangen door eventueel een pleeg gezin Wat de rechter wel mee laat beslissen in zijn beslissing is als je 3 briefjes maakt met daarin jou wens dat opa en oma ( wel officiële naam neer zetten ) voor jullie kinderen gaan zorgen daar jullie handtekening onder en die van opa en oma en die van een afhankelijk persoon dit moet 3 geschreven worden 1 brief bij opa en oma 1 bij jullie zelf en 1 bij bijv de buren of een vriendin en ook tegen diegene zeggen waar je de brief neer legt want als die nooit gevonden word na jullie dood ...
Denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken hoor Een voogd moet wel betrokken zijn geweest... Want inpincipe zou je kind dan naar een vreemde gaan dat zou voor het kind veels te veel veranderingen zijn Als jullie nu komen te overlijden dan kan jou 'schoon moeder aangeven dat jou moeder nooit contact gehad heeft met jullie kinderen
Wat een onzin! Natuurlijk kun je het nog wijzigen als je je bedenkt! Zou wat zijn als de persoon die jet hebt aangewezen zélf eerst overlijdt! Ik ben wel benieuwd wat het kost om de voogd vast te leggen... De eerste keer dus. Niet het aanpassen wat ik op de vorige pagina las.
Je kan het idd wijzigen maar dan betaal je gewoon weer het volle tarief Het testament oid word dan nietig verklaard en als het ware de prullenbak in gekeild en word er een nieuwe gemaakt Krijg je bijv over een tijd nog een kindje waarvan je het vast wil leggen betaal je weer volle mep Hier bij de notaris wel tenminste Wijzigen gaat niet, wel geheel nietig verklaren en een geheel nieuwe maken Kost telkens iets van 400-500 euro. Verschilt per notaris Maar wijzigen kan nergens hier in mijn woonplaats (3 notarissen gevraagd) je moet telkens als je iets wil wijzigen een geheel nieuw document laten maken waarbij het vorige document niet meer geld
zo bedoel ik het niet ik bedoel het zo dat de rechter daar mee akkoord gaat en dat als wij vast hebben gelegd dat we de kindere naar MIJN ouders willen hebben.... dat de rechter dan niet de kinderen naar ZIJN ouders doet
Wat ik niet begrijp (en dat is geen verwijt of persoonlijke aanval) waarom hier niet over nagedacht wordt voor je kind geboren wordt? Wij hebben alles vast laten leggen toen ik nog zwanger was. Moest er niet aan denken dat er iets met ons tweeen gebeurd en er niks voor mn kindje geregeld zou zijn. Gewoon alsnog naar de notaris gaan.
dus om het vast te laten leggen moet je zo'n 400 euro betalen? hmm.. toch maar eens over hebben met manlief & diegene die we daarvoor willen vragen...
Dat is inderdaad wat ze mij ook adviseerde, er kan vanalles gebeuren en het is het beste dat je het dus voor die tijd vastlegd, maar als niemand je daarop wijst is het misschien niet iets waar je direct bij stil staat! Ik heb volgens mij ook iets van 370 euro betaald, geen goedkoop geintje maar wel heel belangrijk. Het verschil wel per notaris dus als je het zeker wilt weten zul je eerst bij diverse notarissen een prijsopvraag moeten doen.
In ons geval hebben we er destijds wel over nagedacht, maar we wisten echt niet wie we daarvoor moesten nemen. Mijn schoonouders vonden het vanzelfsprekend dat ie dan naar mijn zwager zou gaan, maar die zagen we alleen met verjaardagen EN die had net zijn zwangere vrouw verlaten voor een ander... Zag ik niet echt zitten. Inmiddels is zijn situatie gelukkig heel erg veranderd.