Kan dit spruw zijn?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Foofer, Jan 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foofer

Foofer Bekend lid

Jul 25, 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik had de zoekfunctie al gebruikt, maar kom niet echt een vraag of verhaal tegen die in de buurt komt. Dus toch maar weer een topic openen over spruw :)

Ik heb de eerste week borstvoeding gegeven, maar ben daarmee gestopt omdat ik te weinig productie had en mijn tepels heel erg pijn deden. In de laatste twee dagen begonnen zelfs mijn hele borsten zeer te doen, beetje branderig gevoel en steken in de borst.
    We zijn dus overgestapt op de fles en vanaf dat moment kreeg ze een wit tongetje. Ik zocht er niks achter omdat mijn zoon dit ook gehad heeft, maar daar bleef het bij een witte tong.
    Bij mijn dochter zit nu ook d'r wangen, gehemelte en onderlip onder de witte vlekken. Die van haar lip krijg ik niet weggeveegd.
    Ook is ze de laatste dagen met name in de middag/begin avond wat huilerig. Maar ja, dat kan ook van darmkrampjes zijn.
    Ik ga morgen sowieso de dokter even bellen, maar ik ben benieuwd of iemand dit herkend. Ben een beetje ongeduldig wat dat betreft :D

Alvast bedankt!!

2. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

Sep 21, 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou idd aan spruw denken, ws had je daarom ook zo n last met voeden. Ik heb dit zelf ook gehad ik ben wel door gegaan met bv. Maar nu je de fles geeft heb je in ieder geval geen last van over en weer besmetten.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Klinkt als spruw
    Kan bij jou heel vervelend zijn, maar voor je kindje pijnlijk met drinken.
    Ze'zeggen dat t vanzelf over kan gaan, maar de huisarts heeft er een fijn middeltje voor
    Ben je helemaal gestopt met bv of kolf je nog?

4. Foofer

Foofer Bekend lid

Jul 25, 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Nee ik ben niet gaan kolven. Heb hier bewust voor gekozen omdat ik daar bij mijn zoontje ook geen goed resultaat mee heb gehad. En alles ging nu hetzelfde.
    Maar spruw kan dus vanzelf overgaan? Het lijkt bij haar alleen maar witter te worden in haar mondje terwijl ze nu de fles krijgt. Dat vind ik zo raar. Maar ga in ieder geval voor de zekerheid even naar de dokter morgen. Bedankt voor jullie reacties!!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me haast geen twijfel mogelijk: spruw. En zo te horen bij je kind in een vergevorderd stadium. Dat is echt een rotgevoel voor je kind hoor, dat moet je echt behandelen! Bij babies die melk drinken gaat het heel moeilijk weg.

6. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Je zal waarschijnlijk een medicijn krijgen ervoor want je kindje heeft spruw. Hou er rekening mee dat ze misselijk kan worden daarvan.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,679
    2,002
    113
    Female
    Mijn dochter heeft het ook gehad. Eerst 3 weken nystatine gehad, hielp niks. Uiteindelijk na lang aandringen daktarin gekregen (wilden ze eerst niet omdat ze nog geen 4 maanden was.) 3dagen met de daktarin gesmeerd en alles was weg!
    Volgens mij gaat het bijna niet uit zichzelf weg.

8. Foofer

Foofer Bekend lid

Jul 25, 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgenochtend meteen bellen!
    Ik twijfelde nog omdat de plaatjes op Google zo verschillend zijn. Het lijkt me ook dat ze het heel erg heeft. Voel me nu gewoon schuldig dat ik niet eerder hieraan gedacht heb. Komt ook omdat de kraamhulp in de eerste week hier al naar gekeken had in haar mondje omdat mijn tepels zo pijn deden. Maar goed, daar kunnen we toch niks meer aan doen. Morgen meteen actie! Nogmaals bedankt voor de bevestiging.

Share This Page