Dierenarts (assistente) aanwezig hier?

Discussion in 'De lounge' started by Romymama, May 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Kan het altijd proberen toch :D Zo niet dan bel ik straks even natuurlijk..

Onze hond van 3 jaar is afgelopen vrijdag geopereerd aan een acute hernia.
    Nu zijn we haar gisteren op gaan halen en ze had daar 's morgens geplast en thuis pas om 23.00 u 's avonds.
    Vandaag nog helemaal niks gedaan.. Nu vraag ik me af of dit kwaad kan?
    Moet alles weer een beetje op gang komen of? Ze heeft natuurlijk wel al bewezen dat ze kan plassen.. Ze heeft over de hele dag iets meer dan een half bakje brokjes op en een paar honden snoepjes, drinken doet ze ook af en toe kleine beetjes, maar lang niet zo veel als normaal.

Hopelijk heeft iemand een antwoord! :)

2. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

Mar 15, 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Mijn moeders hond had dat ook. Alles moet opgang komen. Vertrouw je het niet kan je altijd bellen.

3. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Dankje! Dat dacht ik zelf ook..

4. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Idd het moet opgang komen, de narcose is niet niks, daar kunnen ze flink last van hebben.

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Dankjewel, stelt me gerust. Ze heeft verlammingsverschijnselen in haar achterkant dus vandaar dat ik op m'n hoede ben maar ik ga er vanuit dat het goed komt aangezien ze het wel heeft laten zien dat ze het kan en niet alles laat lopen iig..

6. Leed

Leed Bekend lid

Apr 14, 2013
    832
    163
    43
    Female
    Noord-Brabant
    Ik zou altijd even de da bellen. Ze zijn ervoor. Beterschap met je hond!

7. Lente1986

Lente1986 Actief lid

Jan 17, 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou toch even overleggen met jouw dierenarts, zéker aangezien het om een hond gaat die geopereerd is aan een discus hernia. Heeft ze gisteren 'bewust' geplast? In hoeverre heeft ze nog verlammingsverschijnselen? Het risico bestaat dat deze hondjes door de verlamming geen aandrang voelen en dat de blaas dus blijft vullen (urineproductie zelf zou normaal moeten zijn). Die kan dan gaan 'overlopen' en zo lijkt het alsof ze plast, terwijl de blaas erg uitgerokken wordt en soms blijft... Zodus, even overleggen met jouw arts; die kent je hondje en kan samen met jou de situatie beter inschatten dan dat wij dat via internet kunnen doen.

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Maar als ze maar een klein beetje heeft gedronken vandaag kan je ook verwachten dat ze minder plast dan normaal natuurlijk.

9. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Ben het met lente eens. Ook al drinkt een hond niet veel, dan toch vind ik het niet normaal dat ie nog helemaal niet geplast heeft vandaag. Zeker met de wetenschap dat hond aan een hernia is geopereerd en wat verlammingsverschijnselen heeft. Ik zou zeker de DA bellen om in ieder geval de blaas te laten voelen. Evt. kunnen ze de blaas dan katheteriseren. Dit zou voor mij wel een reden zijn om een patiënt te laten komen als deze mij met dit verhaal opbelt

10. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Bedankt voor de reacties allemaal.. We hebben net een tijdje buiten gezeten met haar zonder resultaat. Toen we haar in haar (nieuwe) bench zetten kwam er een mega plas. Dus neem aan dat dit goed is.. Als ze er geen controle over zou hebben zou ze telkens kleine beetjes verliezen denk ik? Wat denken jullie?

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hoe gedraagt zich verder?

Ze had inderdaad wel moeten plassen vandaag en gelukkig heeft ze dat gedaan. Dat het ineens veel is kan best omdat het signaal van plassen er nog niet helemaal was door de lange narcose.

Morgen anders even bijhouden hoeveel ze drinkt. En ze moet dat ook weer uitplassen.

Als ze geen controle over dr blaas heeft dan lekt ze ineerdaalt kleine beetjes.

12. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Opzich gedraagt ze zich verder goed.. Ik vind haar niet ziek overkomen en ze kijkt helder uit haar oogjes. Het probleem is misschien nu ook voor haar dat ze geen juiste houding weet te vinden om te plassen. We mogen haar alleen even buiten zetten om te plassen / poepen, maar ze mag niet zelf aan de wandel gaan. Dus ik kan me ergens ook wel voorstellen dat dat lastig is voor haar. Ik hoop dat het vandaag beter gaat. Zal het iig bijhouden idd..

13. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Was ze wel actief aan het plassen?

14. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Ja dat idee had ik wel, ik had het idee dat ze in een beetje in de houding zat.. Het is nu een beetje lastig te zien omdat ze natuurlijk verlammingsverschijnselen heeft in de hele achterkant. Ik zie wel al een grote verbetering sinds vanmorgen. Ze kan al enigszins staan en heel klein stukje lopen. Ze zet haar pootjes nog niet normaal neer natuurlijk maar ik zie echt al verbetering.. Vrijdag kon ze er namelijk niks meer mee.

Share This Page