Hoe zit dat? Scheiding/prijzengeld

Discussion in 'De lounge' started by Child, Oct 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Mijn man en ik hadden gisteren een discussie toen wij Miljoenenjacht aan het kijken waren.
    Die man die de finale mocht spelen lag 'in scheiding'.

Ik vroeg aan mijn man of zijn ex dan ook gedeelte van het gewonnen geld zou krijgen als de scheiding nog niet uitgesproken is (in gemeenschap van goederen dan)
    Mijn man dacht van niet, ik dacht van wel (omdat er nog niks uitgesproken is)

Beetje lullig dat hij trouwens 'maar' 117.000 euro had ipv 2,5 miljoen die in zijn koffer zat:D

2. knap

knap Niet meer actief

Denk idd dat jij gelijk hebt.

Tot de scheiding uit gesproken is ben je nog altijd getrouwd met alle rechten en plichten die daar aan vast zitten.

Dus idd dat geld moet verdeeld worden.

3. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik ben bang dat hij toch de helft moet afstaan, ze zijn nog niet uit elkaar.

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Volgens mij is het idd zo dat het geld dan gedeeld moet worden, ze zijn tenslotte nog niet gescheiden......

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hangt van veel factoren af, zijn ze in gemeenschap van goederen getrouwd, wat is er afgesproken, zijn er voorlopige voorzieningen getroffen etc etc.

Als er 'niks' afgesproken is, dan hoort de prijs inderdaad nog bij het huwelijk en is het dus van hun samen.

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Hangt er vanaf of ze al "gescheiden van tafel en bed" zijn....denk ik. Dat zou een 'uitweg' kunnen zijn. Anders moet hij de helft inleveren (sneu!).

7. Within

Within Niet meer actief

Wij hadden precies dezelfde discussie!

Hij moet het geld inderdaad delen, ik denk zelf dat hij daarom ook zo snel gestopt is..

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Misschien kan hij vragen aan hun of ze het pas over willen maken nadat zijn scheiding definitief is :)

9. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

Jun 22, 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat was ook het 1e wat ik dacht.. Aan de andere kant, bij meer prijzengeld wordt je eigen helft ook hoger, maar misschien gunde hij zijn bijna ex niet meer :p

We weten trouwens niet of ze wel in gemeenschap van goederen zijn getrouwd he..

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Als hij haast maakt met de scheiding en het geld daarna pas krijgt hoeft hij niets te delen.

11. Within

Within Niet meer actief

Jep, maar ook de alimentatie ;) Mochten ze niet in gemeenschap van goederen getrouwd zijn. Als hij inderdaad 2,5 miljoen had gewonnen, had ie flink kunnen aftikken iedere maand.

12. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    hij hoeft het niet te delen.

mijn ouders zijn vorig jaar uit elkaar gegaan. zodra de keus is gemaakt dat er en scheiding komt en je woont niet bij elkaar dan ben je eigenlijk al gescheiden.

voor de belastingdienst is dat ook de datum dat je geen fiscaal partner meer bent.

zijn ex is al zijn ex dus krijgt niets.

je hoeft dus niet te wachten totdat alles op papier geregeld is. zou een mooie boel zijn het kan soms weken of maanden duren voordat alles op papier helemaal rond is.

13. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Dat ligt er aan hoe ver ze al zijn met de scheiding. Als je al bij de advocaat bent geweest worden op dat moment de schulden en spaargelden genoteerd en dat moet gedeeld worden alles wat daarna gebeurt is echt op persoonlijke naam van de persoon.
    Ik had zo'n leuke ex die mij nog even met schulden op wilde zadelen en dus toen alles al liep mega schulden ging maken op ons oude adres, ik woonde al ergens onder het mom dan komen ze het wel bij haar halen. Maar helaas stond alles al op papier en mocht meneer het dus zelf betalen :D. Dus het ligt er aan hoe ver ze zijn

Share This Page