Nou om forte op te hogen bij bepaade lde flessen trapte uk niet in. Daardoor werd alleen maar hysterisch als er minder in zn andere flessen zat. Nu krijgt hij savonds en sochtends rb en derest compenseer ik met jpbm en idd een schepje extra forte. Oja en sochtends fruit.. maar die vervangen geen flessen of iets dergelijks. Maaargoed ts zal zelf wel weten wat voor haar kindje de beste oplossing is.
Hier ook zon hongerlapje. Hij is nu 5 maanden en zit op 5 flessen waarvan overdag 4 * 190/6 en de laatste fles zit op 220/7 met 5 schepjes (schepjes van de normale voeding) rijstebloem. Vaak doe ik in zijn eerste fles ook een extra schepje rijstebloem anders red ik het niet om hem 3 uur tevreden te houen. Op forte wil ik liever niet over omdat we zeker in het begin al vaker van voeding gewisseld zijn ivm moeilijk poepen. Het grappige is dat ik van de rijstebloem niets gemerktheb qua ontlasting. Maar als we geen rijstebloem doen dan wordt hij smorgens met een knorrend maagje wakker. En aangezien we al op de max van KV zitten dan toch maar aanvullen met rijstebloem. Het CB is het hier ook helemaal mee eens dus dat vond ik wel fijn. Maar anders had ik het ook wel gedaan, hij is nu lekker tevreden en slaapt best goed (21 - 6/7). Maar iemand schreef dat het een dikmaker is? KAn ik dan beteriets anders geven? Wat vinden jullie? Met verdere bijvoeding wacht ik ivm allergieen tot hij 6 maanden is.
hier sinds kort ook aan de rijstebloem cb adviseerde mij omdat hij soms geen 4 uur meer tussen zijn voeding(180+6) liet, en nog niet genoeg van zijn bijvoeding eet, en ook nog snachts kwam voor een voeding om hem savonds door zijn laatse fles rijstebleom te geven, en deze is dan 210+7, en smorgens precies hetzelfde, de rest vd dag drinkt hij 180+6 en hij krijgt wat fruit en groente (echt nogmaar paar hapjes per x ofso haha) maar sinds ik dit doe gaat het wel heel goed hij slaapt door, (oke word vaak om 5 uur wakker maar kan hem zoet houden met zn tut tot half 7) slaapt heel rustig, en overdag laat hij ook gewoon weer 4 uur tussen zijn voedingen het is dus even kijken denk ik wat voor jou kindje werkt en wat niet bij mn oudste werkte het totaal niet, en de granen later ook niet, die was alleen nog maar meer wakker door die papfles.. ik dacht altijd dat haar buikje te hard daardoor ging werken ofso snachts of iets dergelijks maar wat ik zeg, is dus echt per kindje verschillend
Wij hebben ook een hongerlapje en zijn daarom ook overgestapt op forte (toen hij een week of 4 was al). Eerst inderdaad gemixt met standaard, maar toen bleef hij net zo ontevreden. Pas toen we helemaal op forte over gingen was hij echt voldaan. Sindsdien nooit meer problemen, hij drinkt zijn flesjes goed leeg en is dan voldaan.