ik zit even met een dilemma.. Ik wil straks gaan werken in de zorg. Dan heb ik dus verschillende tijden en waarschijnlijk wordt ik eerst invalkracht. Hoe zou ik dan een oppas moeten regelen? Kinderopvang kan dus niet en hoe zit dat dan met gastouders of hebben jullie nog tips?
Ik werk ook in de zorg en dus ook onregelmatig, maar wel volgens een zeswekelijks rooster. Ik heb een gastouder. Als ik late diensten moet draaien komt mijn vriend eerder thuis, zodat Tymen niet voor een uurtje naar de gastouder hoeft. Bij het gastouderburo kun je aangeven dat je flexibele opvang zoekt. En op je werk vragen of ze je je diensten toch niet op het allerlaatste moment willen doorgeven. Een kinderdagverblijf zal niks worden, daar heb je vaak vaste dagen.
ik heb vanaf 12.00 wel oppas namelijk mijn zus maar sochtends dus niet. Dus als ik smiddags begin zou ik haar daar kunnen brengen en me vriend haar later ophalen en als ik sochtends moet beginnen dan zou ze eventueel naar een gastouder kunnen? staat daar ook een wachtrij voor? Mischien moeten we eens naar zo'n bureau toe Is dat trouwens duur?
je hebt ook kinderdagverblijven voor mensen met wisselende diensten.... daar zou je eens naar kunnen informeren ook gastouderopvang kan je opgeven bij de belastingdienst, op www.toeslagen.nl kan je dan berekenen wat je terugkrijgt van de belastingdienst. Let wel op, die uren die je moet invullen is de totale uren per maand (en niet per week)
Bij ons gastouderburo kennen ze geen wachttijden, maar ze moeten ook de tijd hebben om een passende gastouder voor je te vinden. En dat kan lang duren! Wij betalen trouwens 5,86 euro per uur. We krijgen ongeveer 2/3 terug van de belastingdienst. Dat is 2 x 1/6 voor beide werkgevers en 1/3 op basis van ons inkomen.