Hoe zit dit? (Ebay)

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik heb op op ebay op 3 dingen geboden van dezelfde verkoper uit verenigd koninkrijk.
    Het ziet er naar uit dat ik best wel eens bij alle 3 de hoogste bieder kan blijven.

Betaal ik dan ook 3 x die torenhoge aangegeven verzendkosten? Of zou de verkoper zelf snappen dat het voor mij 30,00 goedkoper is als alles in één x verzonden wordt?

Hoe werkt dat? ;)

2. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ligt eraan of alles in 1 pakket verpakt kan worden, je kunt hiervoor contact met de verkoper opnemen om dit af te spreken.

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Heb de verkoper eerder al een vraag gesteld, maar reageert niet. :(

4. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Oh handig, not! Hopelijk reageert diegene nog wel, want in principe is dat de enige manier om een afspraak te maken over de verzendkosten, anders betaal je het zometeen 3x, zou ook zonde zijn.. :x

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja nogal :(

6. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Had je eigenlijk eerst moeten vragen want bij ebay is het toch zo dat je vast zit aan het bod

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja klopt, is het zo dan is het zo, maar het scheelt wel heel veel. Zo'n verkoper ziet dat zelf toch ook, of zou die alsnog alles in een doos verzenden en de rest van de kosten in eigen zak steken? :(

8. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ligt eraan wat het is en hoeveel kg het is als het bij elkaar zwaar is kan het wel best prijzig zijn
    Ik verzend vaak vanuit de Uk naar NL en tot 2 kilo is het niet duur om te verzenden daarboven is het erg duur

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Het gaat om 3 advertenties, twee keer vier lipsticks, dus 8 in totaal en nog een highlight poeder.. Weegt niets dus maar betaal 15, 15 en 10 euro verzending! :(

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Bij de info over verzendkosten staat vaak wel iets beschreven over verzendkosten bij meerdere aankopen. Soms 2e gratis verzenden of een klein bedrag. Maar soms is het ook gewoon het volle bedrag.

11. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    wow dan vraagt ze er wel veel voor ja het zou niet meer als 10 euro moeten zijn. Ik.heb dit ook weleens gehad en toen nam de verkoper nadat ik overal het hoogste bod had zelf contact met me op over de verzendkosten

12. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Valt reuze mee, ik verzend via Parcel2go, en tot 20 kilo en bepaalde formaten ben ik maar 13 pond kwijt.

13. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Vaak wordt er wel gecombineerde verzending aangeboden (zelf laatst ook gehad).

Zo gauw jij de winnende bieder bent een factuur opvragen voor de drie gewonnen objecten met daarin de vraag of hij rekening wil houden met een gecombineerde verzending. Daar zal hij dan wel op reageren omdat je dan dus pas betaald als je de factuur hebt ontvangen (doe ik ook vaak).

Succes verder met ebay!

14. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Is het dan ook met track en tracé verzonden? En zekerheid met binnen een paar dagen geleverd?

Kun je me er meer over vertellen hoe het werkt moet je de verzend ticket online aanmaken?

15. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja, alles is getracked en tot 50£ standaard verzekerd.
    Je meldt je pakket aan bij Parcel2Go | The Parcel Delivery Comparison Website | Courier Services, vult het formaat en gewicht in en je kiest een service, wij verzenden economy, dat duurt gemiddeld 5 werkdagen. (laatst op 1 dag een licht pakketje met Royal mail verzonden en een pakket met een kinderwagen via parcel2go, afgeleverd bij een Hermes punt en het grote pakket was er eerder dan het kleine)

16. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Dankjewel ik ga er naar kijken even.
    Ik verzend nu vaak ook met Interlink direct super service is er altijd met 2 werkdagen nadeel het is best duur dus zoek wat goedkoper hoop dat dit wat is. Royale mail is geen touw aan vast te knopen de ene keer is het er binnen 3 dagen en andere keer in 2 weken nog niet

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik heb 2 van de 3 gewonnen, maar nog steeds een rekening met dubbele verzendkosten.

Ik heb weer een bericht gestuurd.

Wanneer begint ebay te zeuren dat ik moet betalen? Als die verkoper daarvoor niet reageert?

18. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij verzenden ca 50 pakketten per week, en hebben op deze manier nog nooit problemen gehad. Het wordt uitgevoerd door UPS, post.nl (die hebben ook een Engelse tak) en in gevallen van hele zware pakketten (maxi cosi mura met wandelmand was 26pond verzendkosten) via Parcelforce, voor de helft van de prijs die het normaal is direct via parcelforce.

Ytest, Ebay vraagt na 2 dagen om te betalen, verkoper kan na 4 of 5 dagen een NPB (non paying buyer) filen, en dan moet je betalen of krijg je een strafmaatregel op je account. Je kunt natuurlijk altijd minder sterren en negatieve feedback geven maar meldt dat niet aan de verkoper, want dat wordt gezien als dreigen.

19. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik heb dit gedaan en kreeg netjes factuur met gecombineerd verzenden :)

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Fijn dat t is opgelost Ytest!
    Ik heb laatst ook meerdere artikelen bij dezelfde verkoper 'gewonnen' en kreeg netjes een gecombineerde rekening met aangepaste verzendkosten.

Deel Deze Pagina