Moet ik dit nu al gaan regelen of pas als de kleine er is? en vanaf hoeveel maanden is dat babyzwemmen en wat doen ze dan allemaal? Lijkt mij wel lekker voor mezelf en de kleine nl.
Hey! Dat zat ik mij heel toevallig ook af te vragen vandaag! (ik wist dat ik nog wat info op het internet moest zoeken, maar wist alleen niet meer wat!) Ik weet wel dat babyzwemmen vanaf 3 maand kan. Maar wanneer je je hier voor op moet geven? Ik heb geen flauw idee! Ik ga gelijk info zoeken! Bedankt Patroeschka
Hmm... op de website van ons zwembad staat nergens aan gegeven dat je je hiervoor moet aanmelden... Ik zal morgen eens bellen om te vragen hoe dat zit. Op de website van ons zwembad staat trouwens dat je met je kindje kunt komen vanaf 6 weken! Hier wat meer info over wat ze allemaal kunnen doen tijdens zo'n 'zwemles': Al vanaf 6 weken kunt u een kind vertrouwd maken met water. Kleine kinderen bezitten natuurlijke reflexen die er voor zorgen dat ze geen water inslikken bij het onderwater gaan. Tijdens het "Baby en peuterzwemmen" leert een kind samen met de ouder de mogelijkheden en onmogelijkheden van het water kennen. Het "Baby- en peuterzwemmen" is dan ook vooral bedoeld om kinderen snel vertrouwd te maken met water, en heel belangrijk: "Baby- en peuterzwemmen" versterkt de band tussen ouder en kind door het continue huidcontact tijdens de les. Baby en Peuterzwemmen bestaat uit verschillende elementen waarbij het kind, samen met de ouder, kennis maakt met waterplezier. Elementen die aan bod komen zijn: - Het leren kennen van een nieuwe omgeving - Het impulsief leren kennen van het drijfvermogen en de voortgaande beweging - Het leren omgaan met de weerstand van het water - Het leren van alleen drijven op de rug (statisch drijven) - Het stimuleren van allerlei bewegingsvormen - Het geven van water- en spelvreugde - Allerlei bewegingsvormen die goed zijn voor de ontwikkeling van uw kind
Je kindje moet zijn/haar eerste prikjes gehad hebben voor je kunt gaan babyzwemmen. Ik zou dan ook wachten tot je een afspraak hebt voor de prikjes, dat heb ik ook gedaan.
BRUSSEL - Baby's en peuters die naar een zwembad gaan, hebben tweemaal zoveel kans om astma te krijgen als andere kinderen. De chloordampen blijken schadelijk voor de groeiende longen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven (KUL). Professor Alfred Bernard onderzocht 341 kinderen in de leeftijd van acht tot twaalf jaar. De 41 kinderen die aan babyzwemmen hadden gedaan, hadden tweemaal zoveel last van astma dan de niet-babyzwemmers. Ze hadden ook vaker bronchitis. Sommigen hadden longschade, vergelijkbaar met de gevolgen van meerdere jaren roken. "We kunnen dus niet langer volhouden dat babyzwemmen gezond is', aldus professor Bernard donderdag in Gazet van Antwerpen. "De longletsels zijn te verklaren omdat de longen rond de leeftijd van zes à zeven maanden - de periode van de watergewenning voor baby's - in volle ontwikkeling zijn." Dit vond ik ook nog..
Ojee.... dat is minder leuk nieuws.... En het leek me zo leuk om te gaan babyzwemmen....! Begin nu toch wel een beetje te twijfelen
Hey ik heb het destijds aan de kinderarts gevraagt, (stonden daar onder controle) Die zei dat het vanaf 3 maanden kon!
Dat artikel heb ik destijds ook gelezen. Ik denk dat als je een half uurtje per week gaat, het best mee zal vallen. Bovendien zit er minder chloor in het bad als het babyzwemmen is.
Heel google staat vol met dit soort berichten.... Type maar eens 'babyzwemmen' in.... @ Daphne: hier worden geen lessen van een half uurtje gegeven. Hier zijn de lessen 1,5 uur Op zich ook best wel lang....
1,5 uur? Jeetje, hoe warm is t bad dan? Hier 28 graden. Als t langer is koelen ze teveel af en bovendien is t ook vermoeiend voor die kleintjes. Na een half uur hebben ze t vaak helemaal gehad.
Heb geen flauw idee hoe warm het bad hier dan is Daphne. Ik bel morgen sowieso even voor wat meer informatie... Wil dan ook gelijk even weten hoe dat met het chloor in dit zwembad zit!
dames dames geen paniek zeg! Zo erg is het echt niet hoor.. In alles wat je wilt doen met je kindje, zul je een negatief iets vinden via Google. Overigens zijn lessen van 1,5 uur echt van het absurde. Ik zou daar dus bijvoorbaat al niet heen gaan. Gemiddeld is het 20 tot 40 minuten. Ik zelf zit bij een bad waar het 40 minuten is en daarna nog even spelen als de moeders willen en de kinderen niet uitgeput zijn. De richtlijnen zijn volgens mij nu heel anders dan toen (toen meer chloor in het water). Het onderzoek is gedaan bij kinderen tussen de 8 en 12! Nou, ik weet niet wat er 8 tot 12 jaar geleden anders was, alleen weet ik wel dat ik nu veel minder chloor voel en proef in het water dan toen! ( ik kan namelijk niet tegen teveel chloor in het water) Het bad is meestal verwarmd. Waar wij zwemmen is het bad lichaamtemp. (nou ja, meestal, soms is het minder warm.. maar dan hoor je ons ook meteen klagen haha) Maar goed, 20 tot 40 minuten per week kan echt wel hoor. En vaker moet je ook gewoon niet willen gaan. Ik geloof echt niet (en ik merk er ook helemaal niets van bij astrid) dat je kindje dan meer astma krijgt.
bij ons 37 graden en tegen woordig mogen kinderen helemaal nix meer ligt er ook aan hoeveel gloor ze in dat zwembad gebruiken hoor