Voorleesboek voor leidsters?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Miracle1984, Mar 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Hoihoi,

Mijn zoontje zit nu nog 2 dagen op een kdv en gaat strakkies 1 dag maar dan op een ander kdv.

Hij heeft er dan maar kort op gezeten (5maanden) maar wil dan toch iets geven om te bedanken. Alle kindjes een afscheidskadootje was ik niet van plan maar ik dacht aan een leesboek want daar hebben zowel de leidsters als de kindjes wat aan en dan kan ik voorin een bedankje zetten.

Weet iemand een leuk voorleesboek daarvoor?

Vast bedankt!

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind het sowieso een goed idee!

Toen mijn zoontje ging verhuizen van het ene kdv naar het andere, had hij daar iets meer dan een jaar gezeten. Als afscheidscadeau heb ik toen een cd met kindermuziek gegeven; ook met het idee dat de hele groep daar iets aan heeft. Bovendien was m'n zoontje dol op muziek, dus het paste ook bij hem.

Welk voorleesboek is leuk voor de hele kleintjes?
    In elk geval iets met veel plaatjes en kleuren en niet al te veel tekst; ik zou denken aan iets van Eric Carle. Rupsje Nooitgenoeg kent iedereen waarschijnlijk wel (dat is mijn favoriet, al van kind af aan) maar er zijn nog veel meer mooie boeken van hem. Ook op groot formaat, dat vind ik ook wel een voordeel.

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Het boek Plons van Martin Waddell is een geweldig leuk boek voor op een kdv. De kinderen waar ik mee werk hebben hier sterk de voorkeur voor :).

4. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties dames, ik ga is even op zoek naar deze boeken :D

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik ben zelf leidster op een KDV en kreeg een maand geleden van een kindje een boekje van Bobbi!
    Deze boekjes vinden de kinderen echt helemaal geweldig!!! Dus ik zou je dat echt aanraden! Zijn ook niet zo duur, €6,95 dacht ik....
    Hier een voorbeeld, dan weet je welke in bedoel. Je hebt heel veel verschillende delen, zoals; Bobbi op vakantie, het bos, zwemmen, is jarig, enz..

Share This Page