Contract opzeggen in je verlof?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by kleintje88, Nov 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Kan je je contract opzeggen in je verlof?
    Of ben je dan nog verplicht een aantal maanden door te werken? Of kunnen ze je dan eisen wat terug te betalen van het geld wat je hebt ontvangen tijdens je verlof?

Iemand die hier meer vanaf weet?

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

als jij zelf niet meer verder wil met dat werk kan je dat gewoon opzeggen maar doe het niet te vroeg, want je evrlof heb je gewoon tegoed. Houd wel rekening met je opzegtermijn, misschien heb je nog vakantiedagen over enz?

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb mn contract ook opgezegd, maar dat had ik al op tijd aangegeven.. Reden dat ik gestopt ben is t niet rond kunnen krijgen van opvang ( ik onregelmatige diensten in de thuiszorg en man melkveehouder)

Ik moest wel even rekening mee houden dat ik de brief op tijd verstuurde. iom de manager heb ik de ontslagdatum bepaald ( gekeken hoeveel verlofuren ik nog had)
    Inmiddels ben ik nu dus officieel al 8 dagen werkloos en mis mn werk gigiantisch..( vooral t contact met cliënten en collega's)

4. Bibi23

Bibi23 Actief lid

Jan 4, 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Als je binnen 10 weken voor de uitgerekende datum ontslag neemt dan heb je recht op een zwangerschaps/bevallingsuitkering van 16 weken.
    Als je vlak voor je verlof eindigd je contract opzegt dan hoef je niets terug te betalen. Je werkgever krijgt immers het volledige bedrag wat hij aan jou verlof kwijt is van het UWV, of jij krijgt het zelf van het UWV. Het kost hen iig niets.
    Zie: Zwangerschaps- en bevallingsuitkering

Share This Page