Door jouw eigen, nogal luchtige, verhaal ging ik er ook van uit dat jullie nu beide, door omstandigheden, thuis zitten en graag weer willen / kunnen werken. Niets meer en niets minder. Denk een beetje om je eigen toon...voor je naar anderen gaat wijzen.
dat heb je indd als je een uitkering krijgt, tenzij je een goede reden hebt, dan krijg je vrijstelling
Daar gaat het ts volgens mij om. Zij heeft begrepen dat je met een kleintje geen sollicitatieplicht hebt en vraagt ons hoe het zit...
nou net als ieder ander heeft ze gewoon sollicitatie plicht..en tenzij ze een goeie reden heeft idd. dat zou mooi wezen een uitkering krijgen en er niks voor hoeven doen Na 14 september heb ik ook weer sollicitatie plicht..
Je zult er toch aan moeten geloven......aan het werk en/of aan de studie! Wat dacht je toen jullie aan een kind begonnen, dat je tot zijn achttiende op kosten van de hardwerkende belastingbetaler je handje zou kunnen ophouden? Wat denkt jou het recht te geven op kosten van de Staat thuis te blijven met je zoontje terwijl andere jonge ouders hun kindje wèl naar het kdv/oppas brengen? Als je jong en gezond bent is er geen enkele reden waarom je niet aan het werk zou kunnen en je bijdrage leveren aan deze maatschappij. Bovendien wil je toch een positief voorbeeld stellen voor je zoontje en hem goede normen en waarden meegeven. En de meiden hierboven hebben het al gezegd, er is niks mis met een kdv. De meeste kinderen vinden het heel erg leuk en het is goed voor hen bovendien. Anders moet je hem naar een gastouder brengen of oppas regelen aan huis. Hebben jullie hier nou echt niet eerder over nagedacht?!?!?! Onbegrijpelijk en verschrikkelijk asociaal. :x
Ontheffing van de sollicitatieplicht in de bijstand waar het hier over gaat is (onder bepaalde voorwaarden) opnieuw ingevoerd maar geldt alleen voor alleenstaande ouders, en dus niet voor TS. Daarnaast sluit ik me aan bij de rest, als een van jullie beiden kan werken, hoeft het niet eens zo te zijn dat je je kindje naar de kinderopvang hoeft te brengen. Bijstand is bedoeld als vangnet, voor diegenen die geen andere mogelijkheden hebben om een eigen inkomen te verkrijgen.
helemaal! mee eens. En sorry hoor maar wel vaag om dan gelijk de ''buitenlanders'' er bij te trekken. ik heb toch echt een grote buitenlandse en nederlandse famille (half nl half Turks) en Net als mijn Nederlandse fam werkt ook mijn buitenlandse famillie om aan de centjes te komen Ow ja er is wel iemand van ruim 50 die een hoe heet dat uitkering van de SVB krijgt omdat haar man is overleden. En ik zelf ben er een die ook wat krijg (tijdelijk omdat mijn contract is afgelopen en mijn zoontje een hersenbloeding heeft gehad en ik niet in staat ben om te werken is het het voorstel van de UWV arts zelf om in de ziektewet te blijven. en over 2 of 3 week stopt dat ook en gaat mn man zoals hij nu ook doet hard aan het werk voor de centjes Sorry dat het offtopic is maar vind het zo jammer als er gelijk wordt gezegt en ja de buitenlanders dan
Dat je thuis mag blijven tot je kindje 5 jaar is dat is al een hele lange tijd niet meer ook als alleenstaande moeder niet .. maar besef je zelf dan niet dat hoe langer je uit het werkproces bent hoe moeilijker het word om weer daarin te komen .. en dan heb ik het niet over ziektes of iets dergelijks of situaties waarin je gewoonweg niet kan gaan werken .. ik vond het ook niet leuk om als alleenstaande moeder toen mijn dochter 3 maanden was weer aan het werk te gaan en het ergste was nog dat mijn dochtertje het kdv afschuwelijk vond om naartoe te gaan en dan was het niet 5 tot 10 minuutjes huilen maar gewoon uren achter elkaar maar ik had het geluk dat ze naar mijn moeder kon .. En achteraf ben ik er eigenlijk blij om ik bedoel want hoe langer je eruit bent wat werken betreft hoe moeilijker het word ... En dat de gemeente wacht totdat jij een kdv gevonden heeft las ik hier ergens dat klopt ook niet als het hen te lang gaat duren dan gaan ze zelf op zoek
en met alle respect hoor als jullie niet in staat zijn om te werken. En met alle respect dat je dan een uitkering zou krijgen. Het kwam gewoon zoals elmo ook zei wat ''luchtig'' over. Maar zoals ik eerder ook al zei jammer dat als er tegen jou wordt gezegt (omdat we de situatie niet weten) dat je beter kon gaan werken en geen uitkering krijgt omdat je je kindje niet naar het KDV wilt brengen. Dat jij dan ook zonodig op de ''buitenlanders'' moet wijzen in plaats van dat je zegt wat dan met die andere mensen die zomaar een uitkering krijgen
Nou nou hier kan je de oorlog mee winnen zeg. Ik ben het helemaal eens met hetgeen hier geschreven word. Als je kunt werken moet je het ook doen! Geef een voorbeeld voor je zoontje en probeer jezelf te ontwikkelen. En wat je over buitenlanders zegt...pffff daar reageer ik maar niet op. Dat is zo kortzichtig dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Zo jammer dit...
Ben benieuwd wat je dan wél bedoelt TS, aangezien je de reacties van hier zo schokkend vind!? Ik ben ook een alleenstaande moeder die na 10 weken weer aan het werk moest... leuk? Mwa... ik vind het belangrijk om zelf ook in het arbeidsproces te blijven.. Dat je je kleintje liever niet dan wel naar het kdv brengt kan ik inkomen, maar daar had je dan beter aan kunnen denken vóór je aan kinderen begon!
Ik ben het ook helemaal eens met wat er allemaal geschreven is. Je hoort gewoon te werken als je dat kan! Of zoals al eerder gezegd je een goede reden hebt waarom dit niet kan. Ik en iedereen hier, zou het ook lekker vinden om gewoon maar thuis te blijven zitten. WIJ werken nu voor de mensen die en uitkering trekken. En wat is eigenlijk de reden dat je je kindje niet naar het KDV wil brengen? Je kunt misschien ook opzoek naar een gastouder of misschien bij jou ouders of de ouders van je partner? Er zijn zoveel andere mogelijkheden.
Je zal inderdaad gewoon moeten werken... En wat je zelf zegt , ik vind dat er ook teveel mensen een uitkering krijgen, terwijl ze zelf gewoon kunnen werken! Maar dat betekent dus dat je zelf ook geld vangt terwijl je kan werken... Maar dat zou dus ook betekenen dat je een manier moet gaan verzinnen voor de opvang, misschien familie? Ik werk niet , mijn man wel en wij kunnen daar redelijk van leven... Dus misschien hoeft er maar 1 van jullie te gaan werken!
Als je met termen begint de gooien als ´eigen volk´ heb je het al verpest bij mij.. Geen enkel volk is beter dan de andere. hoop het beste voor jou en je gezinnetje en hoop dat jullie beide of enkel je man of jij (als jullie het zo redden) snel weer aan het werk zijn zodat jullie niet meer je handje op hoeven te houden.
Ik werk ook niet, dat wil zeggen, niet buitenshuis. Ik werk mee in de zaak van mijn man. Ik verdien dus zelf niks, maar ik ga tenminste ook niet mijn handje op zitten houden. Dat is de oplossing die wij gekozen hebben. Je moet kiezen hoor TS. Of negatieve reacties krijgen op een halfslachtig verhaal over je uitkering, of een oplossing zoeken. Wil je je kindje niet naar het KDV? Nou dan moet 1 van jullie thuisblijven. Zoals al eerder gezegd, niets voor niets. Je kunt niet alles hebben. Een uitkering gaan zitten trekken, levert nou eenmaal negatieve reacties op (zowel van werkenden, die vinden dat jij hun belastinggeld zit op te vreten (wat ik geheel met ze eens ben) als van niet werkenden die zo beleefd zijn om niet om een uitkering te zeuren. Dus... zoek uit wat je nou eigenlijk wil. En kies! En accepteer de consequenties! Geen KDV? Dan dus thuismoeder zonder inkomen en een lager bestedingspatroon. Meer geld? Dan zul je moeten werken! En dan ga ik niet eens meer in op die idiote opmerking over buitenlanders en eigen volk! Je zou je werkelijk voor je verwende gedrag moeten schamen! Je komt nu op mij over als een verwend jengelig kind!
Och die opmerking over buitenlanders is gewoon onmacht , het probleem van jezelf verleggen naar iemand anders , zou het niet zo heel serieus nemen als ik jullie was ... Neemt niet weg dat het natuurlijk nergens op slaat
TS - zoals je eerste bericht lijkt het idd erop dat je dus aan het werk/studie MOET maar hier geen zin in hebt omdat je je kind niet wilt onderbrengen... Plus dat je hoopt dat je tot het 5e jaar van je kind het niet verplicht bent... Dat ben je een beetje zelf schuld. Plus dan je 2e reactie, echt aangevallen! Je had het ook netjes kunnen omschrijven dat je het zo niet bedoelt en dan wel aangeeft hoe de vork in zijn steel zit!! Ik ben alleenstaande moeder en ik moet ook werken voor mijn geld! Doordat ik een ziekte heb, kan ik niet volledig werken, maar die uren waarvoor ik gekeurd ben moet ik wel weer gaan werken! Iedereen moet werken. En daarbij, al bestond die 5 jaar regel wel, zou ik daar niet eens gebruik van willen maken. Gewoon omdat het steeds moeilijker is om weer aan het werk te komen. Misschien is een thuisstudie wel wat voor jou? Ik volg momenteel ook een thuisstudie. Kan dus mooi thuis blijven met mijn zoontje en toch doe ik aan onderwijs! Volgend jaar begint de stage van de studie en moet ik ook geloven aan een kinderdagverblijf! Maar zo werk ik ook aan de toekomst van mij en van mijn zoontje, ook een heel belangrijk punt voor onze toekomst!
Ga eens gauw je mond met zeep wassen! Als je niet het hele verhaal verteld, kunnen mensen uiteraard ook geen rekening met het hele verhaal houden. Lijkt me redelijk logisch. Je geeft aan dat je niet vind dat er zo geoordeeld/veroordeeld moet worden. Jammer dat je het dan zelf wel doet. Zoals je zelf al schrijft: Daar maak je een hoop vrienden mee. Ik ben bang dat je de reacties geheel aan jezelf te danken hebt.