Hoe zit dit nou?

Discussion in 'De lounge' started by wwndyy, Sep 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Nou, dat was in mijn geval toch echt niet zo. Ik had havo, een prop van 'n hbo, maar ik mocht bij wijze van leren loodgieten hoor. Niets mis mee, loodgieter zal vast 'n prachtvak zijn, maar ik kreeg écht geen hbo opleiding vergoed hoor. Een tweejarige MBO, hooguit...

2. Angelina

Angelina Niet meer actief

Oh wat raar ja.... Zo heb ik het niet begrepen. Waarschijnlijk is het dan verstandig om gewoon te informeren bij je uitkeringsinstantie naar de mogelijkheden.

Dussss....Ik kan je nu niet bellen als ik lekkage heb in huis Mijkeltje? :D

3. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    nee, maar er staat nergens dat zij of haar partner niet KUNNEN werken en de vraag was of ze de uitkering kon houden tot haar kind 5 is...
    Daar kan je dan toch wel uit opmaken dat wel KAN werken maar omdat ze haar kind niet weg wil brengen wil ze niet werken...

4. Angelina

Je weet niet wat de omstandigheden zijn. Oordelen is altijd makkelijk. Ik weet niet waarom ze een uitkering hebben, ik weet niet of dat terecht is, ik ken ze niet. Ze stelt gewoon een vraag, verder niks. Wie ben ik dan om conclusies te trekken op basis van het kleine beetje wat TS hier verteld?

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    In een reactie van haar in een ander topic van een poosje geleden, staat duidelijk dat ze wel KAN werken. Het is voor haar echt het eventueel niet WILLEN werken tot haar zoontje 5 jaar is, maar wel haar handje ophouden om centjes te ontvangen. Ze zegt simpelweg dat ze geen kind heeft genomen om hem in een kdv te stoppen.

Nou, ik werk niet om ervoor te zorgen dat zij brood in de kast krijgt!!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Aaah heb ook even wat terug zitten bladeren en weet alweer wie zij en haar vriend precies waren..

Weet al genoeg.

7. Angelina

Sorry, ik heb helemaal over je reactie heen gelezen. Zoals ik eerder zei, ik heb het anders begrepen, maar ik heb geen idee hoe gemeentes dit uitvoeren, daar ben ik helemaal niet in thuis, zo ver ik weet geldt dat alleen voor ouders zonder startkwalificaties, maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Mijkeltje zei ook dat zij niet bijgeschoold mocht worden op haar niveau, dus er zullen wel meer haken en ogen aan zitten.

Loetje, wat de omstandigheden ook zijn, ik vind de manier waarop men hier een mening geeft soms niet netjes. Ja hoor, er zijn ook "nette" posts geplaatst waarin dames hun mening gaven.

Het kan toch best wat genuanceerder ook al stuit een post je voor het hoofd?

8. Angelina

Ik ga niet terug bladeren hoor ;)

Ik kijk gewoon naar de vraag, en verder niks.

Nou ja, ik moest het gewoon even kwijt, ik ben nogal gevoelig wat afbranden van mensen betreft :D.

9. Lila24

Lila24 Actief lid

Jan 28, 2009
    152
    0
    0
    Snap ik hoor en ik vind het ook heel aardig dat je het voor haar opneemt. Maar iemand die opmerkingen over buitenlanders en eigen volk gaat maken, ach ik denk niet dat je het daar zo erg voor op hoeft te nemen.

10. 4days

4days Niet meer actief

;)

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ook ;)

12. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Helemaal mee eens, dezeflde situatie...

13. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

Oct 23, 2007
    14,269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Applaus!

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heerlijk zo'n topic als deze. Roept altijd heftige reacties op. En begrijpelijk.

Je vraagt namelijk alleen of iemand je wat meer kan vertellen over het niet kunnen verplichten tot werken tot een kind 5 jaar is. En daarbij vertel je dat jullie een gezamenlijke uitkering hebben.

Logisch toch dat hier zo heftig op gereageerd wordt? Dat had je ook wel een beetje kunnen verwachten.

Heb je je hier in verdiept voordat je zwanger raakte? Ik vind het juist heel belangrijk om je financiele situatie goed te overdenken voordat je aan kinderen begint.

Maar goed, ze kunnen je in ieder geval nooit verplichten om te gaan werken. Het is jouw keuze om te thuis te blijven en voor je kindje te zorgen. Maar dan vind ik wel dat je ook van je uitkering moet afzien. Kan dit niet omdat jullie het geld nodig hebben, dan moet je gaan werken.

15. lovelykids

lovelykids VIP lid

ik gooi er nog ff een vraagje bij tussendoor.
    ik snap het niet helemaal. (ik oordeel voorlopig nog niet omdat ik het eerst wl begrijpen allemaal)

in een eerder geplaatst bericht in een ander topic geef je aan dat jullie een omgekeerde rolverdeling zouden willen doen ivm een hoger inkomen van jou als van je vriend.
    waarom is dat nu veranderd?
    en is het echt zo verschrikkelijk dat je niet durft/wil vertellen hoe het zit met 2 uitkeringen.

en wat betreft kdv is dat niet alleen een (aangepraat) gevoel? want kdv bevalt mij prima heb ook nog 2 oma's die ieder een dag oppassen, maar kdv bevalt me beter eigenlijk het is dat de oma's het voor niets doen en wij ook niet zo vaak 'verplicht' op visite moeten dat we het maar zo laten.
    ben benieuwd naar de rest van je verhaal
    succes met het uitzoeken en beslissen.

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Ik ga onze zoon niet naar t kdv doen. Ieder zijn ding...Maar heb geen kind genomen om t naar t kdv te brengen.

Ik ga me ook echt niet verantwoorden naar mijn omgeving toe.
    Als me vriendinnen het niet kunnen begrijpen dan toch lekker niet.
    Geen verantwoording hiero...Mijn leven Mijn keuze

Dit zegt TS in een ander topic. Dus mevrouw kan wel werken, wil wel werken, maar als er een mogelijkheid is om het niet te doen dan wil ze graag haar handje hoog houden. pfff, wat een instelling echt waar. ongelooflijk. Ook ik zit liever met mijn kinderen thuis, maar dat gaat niet en zal ik dus moeten werken. Mijn man en ik betalen ook elke maand duizenden euro's belasting. Prima, maar niet voor mensen die uitvluchten zoeken om maar niet te hoeven werken.
    Gelukkig is het niet meer zo dat je vijf jaar zonder plichten een uitkering krijgt.

Tenzij je natuurlijk medisch gezien niet kan werken, maar dat spreekt voor zich lijkt mij.

17. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ik denk niet meer dat de TS gaat reageren :p

18. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,903
    5,226
    113
    Home
    je hebt een gezamenlijke uitkering dus neem aan dat je partner ook thuis zit.
    dan kan jij toch gewoon aan het werk gaan en is je partner toch thuis?

19. lovelykids

lovelykids VIP lid

wwndyy
    Member Geregistreerd: 15 september 2008

Re: omgedraaide rolverdeling????
    --------------------------------------------------------------------------------
    Hier gaan wij waarschijnlijk het helemaal om gedraaide wereld doen.
    Levy is nu bijna 12 weken. En ben toch echt van plan weer te gaan werken. Mocht het zo zijn dat ik meer ga verdienen als mijn vriend (vanwege opleidingen enz) dan is dekeuze snel gemaakt. Dan zorgt mijn vriend 24 uur voor Levy dagen in de week.
    Ik ga onze zoon niet naar t kdv doen. Ieder zijn ding...Maar heb geen kind genomen om t naar t kdv te brengen.
    Ik ga me ook echt niet verantwoorden naar mijn omgeving toe.
    Als me vriendinnen het niet kunnen begrijpen dan toch lekker niet.
    Geen verantwoording hiero...Mijn leven Mijn keuze

plaats dan ff het hele stukje!

20. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Bleef de control v hangen ofzo ???;)