hoi ik werk als alfahulp 2 ochtenden in de week, nu heb ik al voor 4 weken terug een aanvraag gedaan voor een zwangerschapsuitkering (UWV), verklaring van de VK erbij gedaan. Nu heb ik voor 2 weken terug een brief terug gekregen, met de mededeling dat mijn verlof per 11 november in zou gaan. Maar ik heb op heden nog steeds geen brief terug gehad, of ik nou wel of niet krijg uitbetaald. Ook weten ze niet wat voor werk ik doe, en hoeveel ochtenden. Want bij de het formulier wat ik in had gevuld stond er alleen bij of ik onder een werkgever werk of niet. En dat is dus niet het geval, ben in dienst van de clienten als het ware. Wie kan mij helpen? en heeft hier ervaring mee? patricia
Hoi, Ik weet niet zo goed hoe het bij jou gaat, maar ik kan je wel zeggen hoe het bij mij ging. Ik loop in de ziektewet bij het uwv ( geen werk meer ). De arboarts zei dat ik een aanvraag moest doen voor mijn zwangerschapsverlof. Dit heb ik gedaan. Bij dat formulier heb ik mijn laatste loonstroken meegestuurd en de bevestiging van de vk. Ik kreeg toen eerst een brief dat het in behandeling is. Een aantal weken geleden kreeg ik een brief dat mijn verlof goedgekeurd is per 28 november, en daarbij stond ook wat ik betaald krijg. Die betaling is trouwens wel per maand ( bij mij dan ), dus ik krijg dan pas eind december uitgekeerd. Misschien is dat bij jou ook zo? Anders zou ik even bellen naar het uwv, zij kunnen je vast wel antwoord geven. Groetjes MB2005.
Hallo, Zwangerschapsuitkering heet volgens UWV termen WAZO uitkering. Nadat ik ziek uit dienst was, heb ik na mijn werkloon een ziektewet uitkering gekregen. Ik heb toen aangegeven dat ik zwanger was, zij hebben mij een zwangerschapsverklaring formulier toegestuurd. Deze ingevuld ( ze vroegen niets ove rmijn werkgever, deze gegevens krijgen zij automatisch van me oude werkgever)+ een zwangerschapsverklaring van VK bij gedaan en vermoedelijke bevallingsdatum. Je geeft ook aan wanneer je met zwangerschapsverlof wilt(6wkn of 4wkn voor de vermoedelijke bevallings datum.). Je krijgt vanzelf een schriftelijke bevestiging met wat je per week gaat krijgen. Al moet ik zeggen dat je bij het UWV echt elke keer moet bellen of ze het afgehandeld hebben of niet. Ik heb ervaring met het UWV het is ramp daar(althans in ALmere). Heel veel succes en blijf ze bellen
Ik zou er idd wel achteraan gaan.Mijn ervaring met het uwv is ook erg slecht.Heb toevallig vandaag een klacht ingediend.Zou nog 2 weken ziektewet krijgen vanaf 15 okt tot 30 okt.Nog steeds niks ontvangen.30 okt ging mijn zwangerschapsverlof in een ook hier heb ik nog niks over gehoord.Het schijnt allemaal te kloppen maar overgaan tot betaling ho maar.Moet je weer 48 uur wachten tot zo'n betalingskantoor terug belt en dit gebeurt dan weer niet kan je weer gaan bellen.Om gek van te worden!Als alles nu klopt krijg ik volgende week uitbetaald...Heb er geen hoge pet meer van op dus blijf erachteraan zitten....Tip dus, laat je niet zomaar afschepen daar!
Hoi, het is wel zo dat je ziektegeld per week komt en je zwangerschaps uitkering per maand. Mijn verlof gaat 28 november in en dan krijg ik dus 28 december geld. Nu krijg ik nog per week ziektegeld. ( Neemt niet weg dat ze te laat met je ziektegeld zijn hoor, maar misschien verklaart het waarom je nog geen zwangerschapsuitkering gehad hebt ). of heb je ook geen bevestiging gehad dat het goedgekeurd is? In ieder geval succes ermee. Groetjes MB2005.