hoi ik werk als alfahulp 2 ochtenden in de week, nu heb ik al voor 4 weken terug een aanvraag gedaan voor een zwangerschapsuitkering (UWV), verklaring van de VK erbij gedaan. Nu heb ik voor 2 weken terug een brief terug gekregen, met de mededeling dat mijn verlof per 11 november in zou gaan. Maar ik heb op heden nog steeds geen brief terug gehad, of ik nou wel of niet krijg uitbetaald. Ook weten ze niet wat voor werk ik doe, en hoeveel ochtenden. Want bij de het formulier wat ik in had gevuld stond er alleen bij of ik onder een werkgever werk of niet. En dat is dus niet het geval, ben in dienst van de clienten als het ware. Wie kan mij helpen? en heeft hier ervaring mee? patricia
Hoi, Ik weet niet zo goed hoe het bij jou gaat, maar ik kan je wel zeggen hoe het bij mij ging. Ik loop in de ziektewet bij het uwv ( geen werk meer ). De arboarts zei dat ik een aanvraag moest doen voor mijn zwangerschapsverlof. Dit heb ik gedaan. Bij dat formulier heb ik mijn laatste loonstroken meegestuurd en de bevestiging van de vk. Ik kreeg toen eerst een brief dat het in behandeling is. Een aantal weken geleden kreeg ik een brief dat mijn verlof goedgekeurd is per 28 november, en daarbij stond ook wat ik betaald krijg. Die betaling is trouwens wel per maand ( bij mij dan ), dus ik krijg dan pas eind december uitgekeerd. Misschien is dat bij jou ook zo? Anders zou ik even bellen naar het uwv, zij kunnen je vast wel antwoord geven. Groetjes MB2005.