Het mag echt hoor, ik heb het aan verschillende kapsters gevraagd en het MAG ECHT! Ik denk dat dit typisch iets is van: de ene verloskundige zegt zelfs een druppel alcohol is al slecht en de andere vk zegt af en toe een klein glaasje wijn kan geen kwaad. Doe waar je, je goed bij voelt. Je moet natuurlijk niet elke dag boven de verf gaan hangen en flink inhaleren, hetzelfde als dat je niet elke dag aan de zuip moet als je zwnger bent. Kortom, ga er niet te spastsich mee om
Het kan gewoon. Vroeger zat er lood in de verf en dat is schadelijk, maar dat zit er tegenwoordig niet meer in. Mag ook niet meer gebruikt worden in verf voor haren. Aldus mijn kapper. Gewoon doen.....!
Ik zou het eerder aan de VK of arts vragen dan aan je kapster? Naar ik weet kan het geen kwaad voor de kleine maar kan het inderdaad een andere kleur worden of pakt het niet zo goed. Ikzelf heb het niet gedaan, just to be on the safe side...
je mag gewoon verven! je kan zelf wat misselijk worden van de geur, maar voor je baby kan het absoluut geen kwaad hoor. ik leerde op de kappersopleiding al dat het echt geen kwaad kon maar dat de kleur alleen anders uit zou kunnen pakken dan de bedoeling was door de hormonen. als je bijvoorbeeld van blond na bruin gaat verven kan het groen/gelig worden. dus meiden maak je niet druk en blijf gewoon doen wat je zelf graag wil, als je je er niet prettig bij voelt om te verven moet je het niet doen maar voor de zwangerschap hoef je het zeker niet te laten
ik heb gister nog zelf wat highlights zelf aangebracht. heb nog al mijn haren op mijn hoofd. bij onze 2 andere zwangerschappen deed ik t ook!
Ik durfde het ook niet hoor! Ik liep met een vreselijke uitgroei rond. Heb tot 14 weken gewacht en het daarna toch geverfd. Heb het nu 1 keer donker geverfd en nu gebruik ik een spoeling. Als je je er helemaal niet lekker bij voelt moet je het ook niet doen denk ik. Maar sommige mensen durven ook niets meer te eten/doen als ze zwanger zijn.
Het mag echt gewoon hoor. Ik heb het aan verschillende kapsters gevraagd, ik heb het aan mijn gyn gevraagd en aan mijn huisarts. En allemaal zeiden ze tegen me dat het helemaal geen kwaad kon, omdat er helemaal niet meer zoveel troep in zit als vroeger. Ik verf het ook gewoon. Het is echt onzin dat het niet zou mogen! Een fabeltje wederom.
Ik ben ook kapster en ja hoor verven mag gewoon. Haarverf trekt namelijk niet in de huid en komt daardoor ook niet in de bloedbaan. Ben wel benieuw waarom er hier kapsters zijn die beweren dat het niet mag. Dat zou dan toch ook betekenen dat kapsters niet meer mogen werken zodra ze zwanger zijn? geniet van je zwangerschap! (zonder uitgroei, hihi)
Hoe zit het dan met ontkleuren? Mag dat ook? Ik ben van mezelf middenblond en heb het nu donkerbruin. Rond februari wil ik echter weer terug naar mijn eigen kleur en dat zal dus ontkleurd moeten worden. Kan dat ook?
Ontkleuren mag ook gewoon. Ook dat komt niet door de hoofdhuid heen. Je moet alleen (en vooral als kapster) niet te veel van die geuren inademen. Dat krijg je mee als advies van de verloskundige. Maar als klant heeft dat geen schade voor je ongeboren kindje. Groetjes!
Dat is niet waar. Je kunt je haar verven/ontkleuren vanaf de eerste dag van je zwangerschap. Wat je zegt is inmiddels achterhaald.