Hoe zit dit precies in elkaar?

Discussion in 'Alleen en zwanger' started by Brinta, Jul 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Hallo allemaal!

Naar aanleiding van een post in een ander topic heb ik besloten om een nieuwe te openen, ik wil namelijk niet het andere topic op de één of andere manier naar mij toe trekken.

Momenteel ben ik 26 weken zwanger en ben ik al vanaf het begin van de zwangerschap niet meer samen met de vader van mijn kind. Wegens verschillende redenen waar ik verder liever niet op in wil gaan zolang dit niet nodig is, heb ik besloten dat ik het kindje niet wil laten erkennen door de vader van mijn kind. Hij wilde sowieso het liefste dat dit kindje er nooit was geweest dus de enige reden waarom ik zou willen dat de vader erkent wordt zou zijn vanwege de alimentatie..
    Ik heb besloten dit niet te willen omdat ik dacht dat hij op die manier ook nooit aanspraak zou kunnen maken op een omgangsregeling mocht hij opeens toch het licht zien. Nu las ik in het andere topic een bericht waarin iemand zei dat de vader alsnog een dna test kan afdwingen via de rechter en hiermee een omgangsregeling eisen.
    Kan dit inderdaad zo makkelijk gaan?

Ik wil niks liever dan dat mijn kind zijn vader leert kennen en zal hier ook altijd voor open staan. Maar dan wel graag op mijn manier en wanneer dit mij uitkomt, ik zie het niet zitten om mijn kindje bijvoorbeeld om het weekend mee te moeten geven aan zijn vader. Zelf moet ik namelijk gewoon 5 dagen blijven werken om mijn lasten te kunnen blijven betalen waardoor ik mijn zoontje ook alleen in het weekend zie en dan een paar kleine uurtjes savonds. ( ik ben pas rond 18.00 uur thuis).

Alvast bedankt!

2. dushi78

dushi78 Lid

Jul 7, 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai ik ben nu 28 weken zwanger en ook de vader is al vanaf het begin niet meer echt in beeld, maar wat ze mij verteld hebben is dat hij idd via de rechter een omgangsregeling kan eisen en als ik niet wil mee werken dat dat idd met een DNA test aangetoond zal worden dat hij de vader is en zo als nog rechten krijgt.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Dag Brinta,

Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik kan je helaas geen inhoudelijk advies geven maar als je zeker wil zijn van al je rechten en plichten zou ik als ik jou was even de rechtswinkel bellen (kan anoniem) of daar langs gaan. Je krijgt gratis juridisch advies, dan weet je misschien meteen waar je aan toe bent?

Hopelijk komt het allemaal goed!

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik had jouw topic indd ook al gelezen dushi78! We zitten volgens mij een beetje in dezelfde situatie.

Vind het allemaal zo dubbel. Aan de ene kant vind ik dat de vader van mijn kind dezelfde rechten zou mogen hebben als ik aangezien het net zo goed zijn kind is als dat het mijn kind is. Maar vind het gewoon zo oneerlijk, hij kan doen wat hij wilt en ik moet alles al 26 weken lang in mijn eentje regelen en de beslissingen nemen. Verder heeft hij al 2 kinderen dus ALS hij al zal moeten meebetalen in de vaste lasten van de kleine dan zal dit zo minimaal zijn terwijl hij dan wel bijna even vaak van hem mag genieten als ik. Niet dat geld zo belangrijk is, maar het voelt gewoon heel oneerlijk.

5. dushi78

dushi78 Lid

Jul 7, 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Brinta,

Ja ik heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat ik mijn ex mijn kleine wil laten kennen zeg maar en dat puur om het feit dat hij ons beide dood wenste en meerdere malen heeft gezegd dat ik het maar weg moest laten halen en dat ik een egoïst ben omdat ik dat dus niet deed.
    Ik doe ook alles alleen, vanaf het begin, hij heeft alleen na de eerste echo gevraagd hoe het is gegaan. Daarna kon hij alleen maar dreigen en schelden.
    Hij heeft ook al 2 kids waar hij voor betaald en ook ik wil zijn geld niet.
    Alles alleen gekocht en betaald en dat wil ik zo houden. Maar ja helaas kan hij wel als de kleine geboren is naar de rechter stappen, en daar zit ik dan ook eigenlijk niet op te wachten, we zitten in een moeilijke situatie meis. En het voelt idd heel oneerlijk :(

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Hoi Brinta,

Het klopt wel wat er gezegd is maar makkelijk gaat het niet hoor.
    De bio vader van het kind kan tot het 2e levensjaar van het kind vervangende toestemming aan de rechter vragen om het kind te erkennen als moeder daarvoor geen toestemming geeft. Als jij ontkent dat hij de bio vader is kan dat d.m.v. een DNA test aangetoond worden.
    Als erkenning toegekend wordt kan de vader vervolgens een procedure voor een omgangsregeling opstarten.
    Volgens mijn advocaat wordt erkenning en/of omgang vrijwel altijd toegekend, tenzij aangetoond word dat vader echt dusdanige problemen heeft dat het kind beter af is zonder hem maar dan moeten er wel erg serieuze dingen spelen. Er wordt natuurlijk wel rekening gehouden met het kind en het kan zo zijn dat er bijv eerst omgang onder toezicht is (afhankelijk van de situatie natuurlijk) en het zo rustig opgebouwd wordt. Je hoeft niet 'ineens' je kind voor een heel weekend mee te geven bijvoorbeeld.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten en besloten het volledig van de verwekker af te laten hangen. Hij heeft geen (serieuze) actie ondernomen en op de 2e verjaardag heb ik een klein vreugdedansje gedaan. Mijn zoontje is (gelukkig) niet erkend, blijkbaar moest verwekker toch teveel moeite doen en heeft hij het er maar bij laten zitten.

Veel succes met alles!

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    @ dushi78, veel sterkte, ik hoop dat de vader van jouw ex net als mijn ex niet naar de rechter zal stappen. Als je er verder over wilt praten kan je me altijd een privebericht sturen.

@ chiggy, bedankt voor je reactie! Het is fijn om een bericht te lezen van iemand die er inderdaad het één en ander van af weet. Fijn dat jouw zoontje niet erkent is.

Share This Page