Mocht dit wel?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sam0110, Feb 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Hallo,

Ik heb al heel lang premature weeën en in combinatie met longrijping heb ik al enkele keren tractocile gekregen.
    Mijn gynaecologe heeft me de 4e en laatste kuur gegeven op 32 weken en ze had gezegd dat dit het allerlaatste was dat ze konden doen.
    Nu kreeg ik zondag opnieuw pijnlijke harde buiken en ben ik naar spoed gegaan, ik was 34 weken zwanger en ging er vanuit dat ze niks meer zouden geven.
    Mijn eigen gynaecologe is op reis en de arts vanwacht had de verpleegsters telefonisch doorgegeven dat ze me nog een tractocile kuur moesten geven.
    Voor de 5e keer (!)?
    Nu ben ik sinds gisteren weer thuis maar ik voel me zo slecht, ik heb een benauwd gevoel, hartkloppingen en pijn rondom mijn hart en hoofdpijn.
    Ik heb zo het gevoel dat er geen rekening word gehouden met mijn lichaam en wat ik nog aankan.
    Ik ben op en ik kan het amper nog dragen.
    Nu vraag ik me af of het verantwoord was van die arts om mij een 5e kuur te geven?
    Zonder eventjes aan de baby te denken maar aan mijn lichaam, kan dit?
    Ik voel mij zo slecht maar de verpleging en de dokters denken alleen maar aan de baby.
    Het antwoord die ik op mijn klachten krijg is, je moet aan de baby denken, nog 5 weken volhouden.
    Maar ik kan echt niet meer...

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Sam0110,

Jeetje wat vervelend zeg! Heel begrijpelijk dat je helemaal op en kapot bent! Maar weet dat de artsen ook rekening houden met jou ( in ieder geval proberen)
    Er word aanbevolen niet vaker dan 4 keer met dit medicijn een zwangere te behandelen.
    Ik denk dat er die nacht weinig tijd is geweest om je dossier goed door te nemen of dat het er niet goed duidelijk in heeft gestaan dat het de laatste keer de allerlaatste keer was dat je het toegediend hebt gekregen. De klachten die je ervaart kunnen afkomstig zijn van het medicijn maar moeten nu weer snel verdwijnen. indien dit neit zo is neem dan contact op met je arts.
    Wees duidelijk naar je arts, zij hebben soms een wat hardere hand nodig dus zeg gewoon: kijk me aan, ik ben op!
    Ik verwacht niet dat als het nogmaals voorkomt dat de weeen worden geremd. Je kindje is nu op een termijn dat het geboren mag worden.
    Sterkte meis!

Imke

3. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Mag ik nog 1 iets vragen?
    Ik ga mijn gynaecologe (met een bang hart) vragen om me geen 40 weken te laten lopen en ik vroeg me af of het een normale vraag is om te vragen als ze me op 38 weken kunnen inleiden?
    Doen ze zoiets?
    Ik vrees dat ik binnen 5 weken echt geen energie meer heb om nog te bevallen...
    Dan zou mijn kindje toch al af moeten zijn?
    Ze groeit goed mee en haar gewicht is ook altijd zeer goed.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sam,

je kunt het altijd vragen natuurlijk. Sommige gynaecologen staan er wel open voor, anderen helemaal niet. Niet geschoten altijd mis!
    Succes!

Mirjam

Share This Page