Hoe zit dit?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Nana86, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana86

Nana86 Niet meer actief

De afgelopen week heb ik een positieve ovulatietest gehad op dag 21 (om 17 uur). Intussen is het dag 24 en mijn temperatuur is nog steeds ongeveer hetzelfde (die hangt al de hele ronde rond 36,6 graden). In tegenstelling tot vorige maand is hij niet gedaald voor mijn eisprong en daarna heel erg gestegen.. (in 3 dagen gedaald van 36,7 naar 36,2 en daarna in een dag gestegen naar 37,0)

Hoe zit dit? :(
    Ik begin intussen een beetje bang te worden dat ik bijvoorbeeld helemaal geen eisprong heb gehad.. maar dan zou ik toch ook geen positieve ovulatietest hebben gehad?

2. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Niemand die een idee hoe het kan?

3. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Je kan een positieve ovulatietest hebben zonder een eisprong te hebben. Een ovulatietest meet alleen het LH gehalte en daardoor zie je een piek. Je kan dus een LH piek hebben, zonder dat er daadwerkelijk een eitje springt

4. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Is het aannemelijk dat ik geen eisprong heb gehad, omdat mijn temperatuur zo stabiel blijft?

5. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Wat deed je temp vanmorgen?

6. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Nog steeds hetzelfde helaas :(
    36,7..

7. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    heb je na dag 21 nog ovulatietesten gedaan? Ik zou bijna denken dat je inderdaad geen eisprong heb gehad of je eitje moet nog springen, maar dan zou je ovulatietest niet kloppen.

8. Nana86

Nana86 Niet meer actief

De volgende dag zag ik helemaal geen tweede streepje meer, maar de dag daarna een licht streepje.. Maar niet zo donker als die positieve test.. Ik kan er vandaag wel even een foto van maken?

9. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    goed idee!

10. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Bekijk bijlage 95806

Hier is ie dan!
    De 2 na die positieve test zijn van de 2 dagen erna :)

Ik krijg 'm trouwens niet gedraaid... :)

11. Nana86

Nana86 Niet meer actief

12. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    ik zou denk ik toch even voor de zekerheid blijven klussen de komende dagen :). En de komende paar dagen nog even een ovu testje doen.

13. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Ok :)
    Dankjewel!
    Ik ga zeker nog even een testje doen, maar ik heb er geen goed gevoel meer over moet ik eerlijk toegeven :(

14. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Ik eerlijk gezegd ook niet, maarja als ik dan weer lees dat 'Bezigbijtje' ook twee keer een positieve test in handen heeft met een paar dagen er tussen, .....weet je het maar nooit:)

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Indd ik heb vandaag kei positief getest!
    met de cb digitaal maar ook met de sensitest.....;)
    Terwijl me temp vandaag giga gestegen is ook weer.... dus jah...
    ook mijn lichaam doet heel raar....:(

16. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Dat is wel apart!
    Ik ga het nog even in de gaten houden :) Vanmiddag nog even een testje gedaan, deze was negatief.. morgen nog maar eventjes kijken! Hopen dat ik ook een tweede positieve test in handen krijg!

@Bezigbijtje: Wel lekker dat je toch nog een tweede positieve test hebt gehad!
    Het voelt raar om al zo vroeg te weten dat deze ronde waarschijnlijk geen zin heeft gehad.. terwijl het voelde alsof het bijna wel onze ronde moest worden :( Lekker op vakantie tijdens de eisprong enzo *zucht*

17. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Vanmorgen was ik weer 36,7.. dus geen verandering!

Ik begin me nu af te vragen of ik het misschien wel veel vaker heb gehad!? *zucht* Ik temp pas sinds 3 maanden, maar misschien heb ik wel veel vaker niet echt een eisprong gehad (als dat het is, maar ik begin te geloven van wel). :(

Volgende maand naar de huisarts, die zal er vast ook wel iets over kunnen zeggen :)

18. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Was benieuwd wat je temp inmiddels doet...

19. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Sorry, had niet verwacht dat er nog iemand zou reageren!
    Mijn temperatuur is de hele ronde hetzelfde gebleven en sinds vanmorgen ben ik ongesteld.. of ik wel of niet een eisprong heb gehad weet ik niet (maar ik denk van niet), maar ik ben in ieder geval niet zwanger.. :(

Niet echt een verrassing, maar het heeft me wel doen realiseren dat ik misschien toch wat moet gaan afvallen (ik heb een bmi van ongeveer 29), dus het is wel een stimulans om dat weer op te pakken :)

En dan hopen dat ik ronde 12 een duidelijke eisprong heb! :D

Deel Deze Pagina