Ik ben nu bijna 27 weken zwanger. Werk vanaf 14 augustug via een uitzenburau bij een bedrijf. Vanaf volgende week donderdag hebben ze me niet meer nodig... WAT MOET IK DOEN? ww- uitkering aanvragen of moet ik direct de ziektwet ingaan vanaf morgen? Ik moet officieel morgen en overmorgen nog werken... Heb ik nog recht op zw-verlof? Kan iemand mij misschine heel snel helpen? Alvast 100000x bedankt!
Iedere vrouw heeft recht op zwangerschaps ww. En ww zelf alleen als je meerdere periodes achtereen hebt gewerkt. Ik weet niet psies hoe t zit, anders moet je ff kijken op http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm succes!
Het ligt er even aan hoeveel weken je hebt gewerkt. Je moet een bepaald aantal weken hebben gewerkt (weet ff niet uit m'n hoofd hoeveel, was eerder volgens mij 26 weken) om voor WW in aanmerking te komen. Was je voor je bij het uitzendbureau kwam ook aan het werk?
Nee daarvoor had ik ook ww... De ww liep officieel t/m 30 november maar kon 14 augustus hier aan het werk. Mijn hoofd staat totaal niet naar werken Wel heb ik net mijn baas opgebeld of hij voor mij een n uitzonering kon maken, dat ik nog mag blijven tot aan mijn verlof...dit hoor ik woensdag. Maar zit er wel aan te denken om me morgen ziek te melden, kan ik dit dan maken? Pfff, zit echt ff in de put.
Wat een shit situatie, maar volgens mij heb je er jiets aan as je je eigen ziek meld als je als uitzendkracht werkt toch? Ik heb daar geen ervaring mee hoor.
jouw werkgever is je uitzendbureau en niet de plek waar je nu zit, dus het lijkt mij dat dit via hun loopt!
Leonietje, ik zou wel oppassen met je ziek te melden. Toen ik me voor een deel ziek meldde tijdens mijn vorige zwangerschap, moest ik binnen 2 weken al naar een arbo-arts voor onderzoek.
Ik ga morgen en overmogen gewoon werken en dan hoor ik woensdag wel of ik heeel heeel heel misschien toch nog ff mag blijven tot verlof. Zo niet, dan vraag ik wel een WW-uitkering aan, lijkt me toch dat ik daar wel recht op heb... Wat een gedoe zeg..
Je hebt sowieso nog recht op het aantal dagen WW uitkering dat je niet verbruikt hebt tijdens je vorige WW. Verder kom je bij de UWV in de ziektewet als je ontslag krijgt terwijl je ziek bent en krijg je idd 100% doorbetaald. Maar of dat nou zo verstandig is terwijl je je niet ziek voelt... Pfff moeilijk, kan me goed voorstellen dat je nu niet nog als een gek op zoek wilt naar een andere baan.
NEE helaas niet! Want als je je ziek meldt als uitzendkracht terwijl er geen werk is, dan schiet je er niets mee op! Dan krijg je niet eens ZW maar moet je rechtstreeks naar het CWI voor het aanvragen van een uitkerin, helaas!
Als uitzendkracht krijg je geen 100, maar 91% uitbetaald in de ziektewet. Verder hangt het er een beetje vanaf wat voor contract je hebt. Ik werk zelf als intercedente bij een uitzendbureau, dus als je vragen hebt mag je altijd een pb'tje sturen Het klopt verder inderdaad dat je je overgebleven WW dagen nog gewoon op kan maken. Liefs, Tijgetje
Als jij vanaf 14 augustus geen ww meer hebt gehad, dan heb je nog recht op ongeveer 15 weken ww. Dan zit je al in je zwangerschapsverlof ( daar heb je ook vanuit ww recht op ). Als je dan van 10 weken uit gaat en je daarna in zwangerschapsverlof gaat blijven er na je verlof nog 5 weken staan. Daarna stopt je ww ( want officieel had je maar tot 30 november gekregen ). Als je een detacheringscontract hebt met het uitzendburo, dan gaat een ziekmelding gewoon zoals bij iedere andere werkgever. Wel is het zo dat als je contract dan afloopt, je ziek uit dienst gaat en je ook bij het uwv terecht komt. Ik denk dat bij een ziekmelding van een oproepkracht, gekeken wordt naar wat er een bepaalde afgelopen periode gewerkt is, en dat daar nog een beetje ziektegeld over betaald wordt, maar ik weet dat niet zeker. Verder krijg je bij een ziekmelding vanwege de zwangerschap ( en wat dus ook erkend wordt door een arbo/uwv arts ) 100%, en verder voor al het andere 70% ziektegeld. Dit geld ook als je ziek uit dienst gaat wegens beeindiging van het detacheringscontract. Verder lijkt het mij slim om contact op te nemen met het cwi/uwv, zij kunnen je meer vertellen denk ik. Groetjes MB2005.