goedemorgen, Ik heb al een hele tijd een ziektewet uitkering, nu moet ik een wazo uitkering aan gaan vragen dat kan ik per 28 november doen. Alleen begin ik een beetje te stressen nu, want ik hoorde dat per die datum mijn ziektewet uitkering gestopt word en uwv 4-6 wk tijd heeft om te beslissen over het recht op de wazo en ik al die weken geen uitkering zal krijgen, wat inhoud dat ik de hele maand december geen geld zal hebben. Ik raak hier behoorlijk door gestresst want ik moet ook gewoon mijn rekeningen betalen, heb regelingen voor bepaalde rekeningen en de sinterklaas en kerst komen eraan... pff weet iemand van jullie hoe dit in zijn werk gaat en of ik er wat geregeld kan worden zodat je toch geld krijgt die weken???? Alvast bedankt voor de moeite..
Beste Mona75, Je kunt via UWV Telefoon (0900-9294) het aanvraagformulier voor de WAZO alvast laten toesturen. Maar de aanvraag wordt pas 8 weken voordat je bent uitgerekend in behandeling genomen. Je zegt dat de beoordeling 4 tot 6 weken kan duren. De beoordelingstermijn is wettelijk 8 weken. Maar UWV probeert echter om binnen vier weken een beslissing te nemen en een eerste betaling te doen. Is dat niet mogelijk dan wordt na 4 weken er een voorlopige betaling gedaan. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor uw reaktie, maar wat ik dus al dacht, ik krijg dus 4 weken zoiezo geen geld.... wat dus de hele maand december is!! dat kan toch niet?? Kun je niet een voorschot of iets krijgen zodat toch de rekeningen betaald kunnen worden??
Beste Mona, Helaas kan ik je niet helpen aan een voorschot. Een voorschot wordt pas verstrekt als de door Robert genoemde termijn van 4 weken niet wordt gehaald. Je kunt dus niet meer doen dan tijdig de WAZO-aanvraag in te dienen. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare