ziektewetgeld?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door KnuffelBien, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KnuffelBien

KnuffelBien Actief lid

17 dec 2007
    236
    0
    16
    hai hai

even weer een vraagje..
    ik ben in september in de ziektewet gegaan door mijn zwangerschap..op 11 dec. liep mijn contract af en nam het uwv mijn ziektewet over...maar nu heb ik vanmiddag een brief gehad..en mijn weekgeld is nu hoger dan wanneer ik via het uitzendbureau betaald kreeg..hoe kan dit? het scheelt ong 50 euro p.w netto..en vind dat nogal een bedrag..uwv storte toch eerst aan mijn werkgever en nu rechtstreeks aan mij?

groetjes sabine

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sabine,

Als ik je goed begrijp, is tijdens je ziekte het contract met de werkgever beƫindigd? In dat geval is de hoogte van de uitkering (het dagloon) hetzelfde gebleven. Het enige verschil is dan dat UWV eerst aan je werkgever betaalde en nu aan jou.

Een mogelijke verklaring voor het verschil in de netto-betaling, is dat je werkgever waarschijnlijk vakantiegeld inhield op je bruto-uitkering. UWV betaalt de uitkering inclusief 8% vakantiegeld. Je kunt dit controleren door de bruto-bedragen van je loonstrook en van de uitkeringsspecificatie te vergelijken. Kom je er dan nog niet uit? Vraag dan bij je werkgever na hoe het salaris is opgebouwd.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina