Hoe zit dit..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Masky, 24 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masky

Masky Actief lid

11 apr 2018
    486
    253
    63
    Vrouw
    Ik heb jou berichtje helemaal niet verkeerd opgevat hoor meis, het is juist fijn dat niet alles negatief gezien word als het alle kanten nog op kan gaan. En natuurlijk zijn de minder goede dingen ook welkom om te horen. Maar jou berichtje deed mij echt goed, soms heb je dat even nodig. Het is inderdaad weer even afwachten, al moet ik zeggen dat gezien het bloedverlies ik er nu wel een hard hoofd in heb. Maar goed, maandag weten we meer :)

Loetje85 vindt dit leuk.
  2. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dat gevolg ik ook wel maar ivf kan je weer niet vergelijken met een natuurlijke cyclus.
    Weetje ik weet uit de jaren ervaringen en van de mensen om me heen dat als de echo’s niet kloppen het alle keren niet goed afliep. Want ik Uitraard niet hoop. Maar je moet gewoon realistisch zijn Mn schoonzusje had exact het zelfde als jou en met 8 weken kloppend hartje met 10 weken bloed verlies en alsnog een miskraam. Mijn ervaring is gewoon als termijn vaak niet klopt en als je jou test van 8 mei als eerste posi test zou reken en dan bij 10 dpo dan zou je een vroege tester zijn, dan klopt er iets gewoon niet!

Oh en rogijuli als het een late innesteling is kan ze nog geen posi test hebben je maakt pas hcg aan naar innesteling niet daarvoor

3. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Er zijn maar zeer weinig vrouwen die 7/8 dpo zo lichte testen hebben die testen vaak allemaal nog negatief. Normale vroege testers testen op 10 dpo licht positief

4. Masky

Masky Actief lid

11 apr 2018
    486
    253
    63
    Vrouw
    Dan is bij jou dus altijd het glas half leeg. Nogmaals je kunt het lichaam niet sturen, en kunnen niet in mijn buik kijken. Ik ben een nuchter persoon en kan echt wel zelf bedenken dat het niet goed kan zitten, maar daar naast ben ik optimistisch en probeer ik veel dingen positief in te zien. We weten gewoon niet hoe het zit, als zelfs een vk er niet wijs uit kan worden die al ontzettend veel echo's en verhalen heeft gedaan en meegemaakt, hoe kan jij dan wel weten hoe het precies zit? Ik geloof dat jij je nog drukker maakt dan dat ik dat doe, ik wacht de echo van maandag af om te kijken wat daar binnen gebeurd ;)

5. Masky

Masky Actief lid

11 apr 2018
    486
    253
    63
    Vrouw
    Dit is mijn 3e zwangerschap, en de 3e keer dat ik vrij vroeg positief test. Het is dus wel mogelijk.

6. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik ben 5 x zwanger geweest alle keren met 4,5 al echo’s en alle keren een vruchtzak met een stip met 5 weken al kloppend hartje

7. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Omdat de vk je niet gelijk de grond in gaat trappen toch? Die probeert je hoop te geven. Maar zelf weten ze echt wel hoe of wat.
    Ik zeg niet dat ik alles weet maar mijn vk zei bij mijn vorige mk ook nee jo hoop houden bla bla. En toen ik zei kom op! Jij weet net zo goed als ik. Toen zei ze: ja ja je hebt gelijk met 6 weken geen kloppend hartje is niet echt positief

8. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

9. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik bedoel het goed ik wil je geen valse hoop geven. Ik zou pas blij zijn als ik de 10 weken voorbij ben als ik jou was. Want een groei achterstand in het begin kan er straks nog wel een hartslagen zijn maar dat het met 8-9 weken als nog mis gaat

10. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Misschien werkt jou lichaam sneller ik heb geen idee. Ik wil maar aangeven dat ieder lichaam anders is en dat je niet perce bij 6 weken een vruchtzak met een hartje hoeft te zien.

Ik ben 1 keer zwanger geweest en bij mij was er met 5 weken alleen verdikt slijmvlies te zien. Met 6 weken een vruchtzakje met kloppend hartje en met 7 weken 2 kloppende hatjes erin. En een leeg vruchtzakje die er met 6 weken nog niet was. Ik had vanaf week 5 t/m week 12 bloedverlies. Ik kreeg wekelijks een echo bij de gyn

HaNa540 vindt dit leuk.
  11. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Geen idee.
    Maar bloedverlies en vage echo’s zijn bij mij alarm bellen en geen goed teken ik hoop dat ik het fout heb.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Uuuhmmmm waar spreek ik over een late innesteling??
    Ga mij geen woorden in mijn mond leggen die ik niet geroepen heb.

En een termijn berekenen is met ivf exact hetzelfde als bij een normale cyclus.
    Niet zoveel verschillend dus.

En ik heb juist veel positieve verhalen in mijn omgeving gehoord en hier gelezen dat er met een echo op vermoedelijk 6 wkn nog niks te zien was en later ineens wel.
    En het voorbeeld van je schoonzusje is totaal niet hetzelfde als de situatie van ts natuurlijk. Dus dat verhaal vertellen heeft geen toegevoegde waarde.

Oja... en de predictor waar ts mee testte op 8 mei is zeer gevoelig en daarmee test menig vrouw hier op zp al op 8dpo positief mee. Gooi er maar eens een poll tegenaan ;)

Jammer dat je alles zo negatief brengt. Ik snap dat je realistisch wil zijn voor ts, maar op elke "argument/reactie/etc" komt een negatieve reactie van jou waardoor je zeer negatief overkomt.

margarethd, Another, Nikki15 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Met 5 weken al een kloppend hartje??
    Sorry meid maar dat is (zover mijn kennis gaat) onmogelijk.
    Een hartje begint pas met kloppen met 5+3 en is dan alleen nog maar te zien op een echo met zeer goed echoapparatuur.

noukie 1992, mamaEl en Masky vinden dit leuk.
  14. Masky

Masky Actief lid

11 apr 2018
    486
    253
    63
    Vrouw
    Ik moet zeggen dat mijn vk vrij direct is, als zij meteen zou denken dat het een mk is zou ze dit zeggen. Ze kent mij al wat langer en weet dat ik zelf ook vrij direct ben, dus dat ik dat kan hebben. Nogmaals ieder lichaam is anders, sommige verhalen hier denk je ook oei, hoe loopt dat af. En dan hoor je soms toch nog positieve verhalen. Het wachten is al zwaar zat, waarom zou je alles dan altijd somber in zien. Ik reageer niet snel op minder positieve reacties, maar ik vind jou reacties allemaal wel heel negatief ondanks ik al meerdere malen aangegeven heb dat ik zelf ook wel weet dat het niet goed kan zitten.

Bioluun vindt dit leuk.
  15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Sorry ts had het over late innesteling!
    En het verhaal van mijn schoon zusje is wel Idem dito! Dus je mag hier wel alle positieve ervaringen delen, waarbij de afloop goed afloopt. Maar 9/10 post die hier op zwangerschaps pagina geopend worden waarin staat: bloedverlies echo’s vaag, en al bijna 3 weken geleden positieve test. Lopen zeker 80/90 procent niet goed af!

Dus ik ben gewoon eerlijk. Ik kan wel dom roepen hoop houden hoor ondanks dat je bloed enz. Terwijl ik uit EIGEN ervaring gewoon weet dat het geen goed teken is.
    Dat is toch gemeen?

16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik ben absoluut niet negatief maar realistisch en al helemaal in combinatie met bloed verlies. Super knap dat jij zo positief kunt blijven en wat ik al zei ik hoop echt dat jij bij de uitzonderingen hoort waarbij het goed afloopt. Sterkte en ik hoop dat je het weekend leuke dingen gepland hebt dan is het wachten snel voorbij!

17. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Oh nee hoor ik heb een echo gehad met 5,1 en er was een kloppend hartje nog heel zacht en onregelmatig de gyn zei toen het is waarschijnlijk net gaan kloppen.
    Bij Mn middelste zoontje met 5,3 en met Mn oudste zoontje met 5,4
    En Mn miskramen allebei 5,2

18. Masky

Masky Actief lid

11 apr 2018
    486
    253
    63
    Vrouw
    Ik geloof echt niet dat 9/10 verhalen op die van mij lijken, maar het kan zijn dat ik er overheen lees. Ik vraag niemand om dom te roepen dat het goed zit want ook andere meningen zijn zeker welkom. Maar ik deel alleen het gene dat mij op dit moment overkomt. Ik kan blijven reageren maar ik geloof dat ik alles al meerdere malen heb gezegd. Je hoeft geen positieve reactie te geven als je er niet positief over denkt, maar echt niet ieder verhaal/zwangerschap eindigd zoals jij zegt. Je mag uiteraard zeggen wat je denkt, maar je komt nu op alles wat iedereen zegt heel negatief over. Jou ervaring is zo geweest, wat enorm spijtig is. Maar ik krijg op deze manier het gevoel dat jij het idee hebt dat alles wat jij zegt zo is, en niet wil lezen wat iemand anders voor ervaring heeft.

19. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Oh nee zeker niet! Ik hoop juist op positieve ervaringen alleen ben een vrij actief en als ik dan zie hoe vaak het goed afloopt of niet goed. Dan is het voor mijn gevoel vaker niet goed als wel.
    En ik bedoelde het verhaal vab Mn schoonzusje die had ook een posi test 2 weken later echo dus volgens termijn laatste ongie 6 weken ook niks zicht baar met 7 weken kloppend hartje en uiteindelijk toch nog mis gegaan.

Ik vergelijk jou situatie absoluut niet met die van mij want dan kan je beter eerst even Google! Want met een partiële mola verloopt het begin juist prima. Dikke positieve testen geen bloedverlies alleen kindje wat op groei achter blijft. Dus totaal niet vergelijkbaar.
    Ik vrieg me af heb je überhaupt nog getest?

20. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Misschien dat oploop je wat meer kan vertellen? Mijn testen werden namelijk lichter en daarna begon ik te vloeien. Bij Mn eerste miskraam bij de Mola had ik tot sep hcg in Mn bloed terwijl ik in juni al gecureteerd was

Deel Deze Pagina