Hoi! Ongeveer 6 weken geleden ben ik gecuretteerd. Nu heb ik vanmorgen behoorlijk wat bloedverlies gehad. Tenminste... het was bruin en het had de structuur van wat ik normaal voorbij zie komen tijdens een menstruatie. Nu is het echter over. Mijn baarmoedermond is nog wel zacht en staat open. Mogelijk dat er dus nog wat aan zit te komen. Wat ik graag wilde weten is of dit het normale beeld is na een miskraam. Een eerste menstruatie die zo kort is. Dat het bruinig bloed is, weet ik dat dat nogal wel eens kan voorkomen. En wat is de reden dat het zo kort duurt? Komt het omdat mijn lichaam nog niet genoeg weefsel in mijn baarmoeder heeft kunnen opbouwen na de curettage? Misschien handig te weten is dat ik 2 curettages heb gehad in een week tijd. De eerste is nl niet goed gegaan. Misschien dat ze meer weefsel uit mijn baarmoeder hebben geschraapt? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! Groet, Red
Hoi Red, Na een curettage moet inderdaad, je cyclus weer op gang komen. Dit komt doordat de hormonen van de zwangerschap allemaal uit lichaam moet, je normale hormonale cyclus weer op gang moet komen en er een ingreep heeft plaats gevonden (zowel in je baarmoeder als de narcose). Dat de menstruatie anders is, kan daardoor komen. Niks om je zorgen over te maken, vertrouw je het toch niet, bel dan even met je huisarts. Succes, groetjes, Japke