Hoe zit het dan met aardbei/kiwi etc. in potjes/toetjes?

Discussion in 'Voeding' started by NooNoo, Nov 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maar op een verse aardbei staat geen leeftijdsindicatie.
    Babyvoedingsproducenten hanteren die wel en dus vind ik dat zij een bepaalde verantwoordelijkheid hebben. Ouders gaan er ook vanuit dat als er +8 maand op staat, het ook geschikt is voor +8 maand.
    Kiwi is licht allergeen en kan je gekookt eerder geven dan rauw. Ik denk wel dat ze daar bij olvapiep over nagedacht hebben.;)

2. AtraVim

AtraVim Bekend lid

Nov 22, 2011
    706
    0
    0
    Die zie ik niet zitten, dus ga er vanuit dat ze er uit zijn gehaald.
    Hij reageert er ook niet op ofzo.

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Wat een suf antwoord, van die verantwoordelijkheid.
    Geef je een potje omdat je baby anders kennelijk gegarandeerd een ijzertekort oploopt, blijkt het vol allergenen te zitten. Pff.. ;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Groente en fruit in potjes wordt onder hoge druk gekookt (hoger dan thuis in je snelkookpan) en op een hoge temperatuur (minimaal 140 graden). De meeste allergenen gaan dan kapot. Toch kunnen erg gevoelige kinderen er nog op reageren.
    De vitamines gaan dan ook kapot, en zoals Zogelukkig al zegt, na het koken wordt de synthetische versie weer toegevoegd. Zolang dat gebeurt tot het oorspronkelijke niveau van de vitamines in vers fruit of groente hoeft dat niet op het potje vermeld te worden. Vitamine C staat wel apart vermeld, daar doen ze meer van in. Niet omdat vitamine C nou zo gezond is (is het wel natuurlijk) maar simpelweg omdat vitamine C (ascorbinezuur) een conserveermiddel is.

Share This Page