Die echo's vertrouw ik niet meer Mijn jongste zou volgens de groeiecho 6 a 7 pond zijn. TWEE gyn's waren het hier mee eens aan de hand van buikonderzoek. Uiteindelijk kwam er op de OK een baby van 4690 gram uit met exact 40 weken. Een kleine maat 56 zat perfect.
Het hangt er vanaf hoelang je in het ziekenhuis moet blijven.. Wij mochten op dag 3 naar huis in pakje nr. 4 omdat ze 1 x alles onder gepoept had.. ik had een geplande keizersnede maar had gewoon 2 pakjes in m'n tas gedaan.. manlief ging toch elke dag even naar huis om te douchen en nam dan weer wat mee
Het hangt er indd vanaf hoelang je moet blijven, Ik wist van te voren dat ik 48 uur zou moeten blijven, ik heb daarom drie setjes mee genomen, Echter liep bij de vierde de geboorte anders als gehoopt en moest hij met spoed naar Nijmegen, zijn eerste pakje is zijn eerste pakje niet geworden, na bijna 2 weken kreeg hij voor het eerst kleertjes aan Maar normaal gesproken mag je bij een bevalling zonder medische indicatie en zonder ruggenprik dieZelfde dag nog naar huis, soms moet je een nachtje blijven als je bijv om 19.00 uur bent bevallen met ruggenprik of moeizame bevalling dan kun je soms de volgende ochtend tegen 10.00 pas gaan, het kan zijn dat je kindje zijn of kleertjes nog schoon heeft en dat je er voor kiest dat aan te laten die dag en dus alsnog mee naar huis gaat in het eerste pakje
Ik had een 3 setjes mee, 1 in maat 50, 1 in maat 56 en 1 in maat 44 (ik was zelf erg klein bij geboorte). Pakje maat 50 scheet ze de eerste nacht al vol, dus toen pakje maat 44 aan gedaan (dat paste) en man had voor de zekerheid nog een extra pakje maat 50 meegenomen de volgende dag. Volgende keer doe ik het weer zo, alleen dan nog een extra setje maat 50 erbij.
Mijn man heeft tussendoor thuis al kleren moeten gaan wassen terwijl wij nog in het ZH lagen. Er werd nogal gespuugd... Eerste pakje wel super speciaal uitgezocht. De rest waren 'gewoon leuke pakjes'.