Hoe zit het eigenlijk als..

Discussie in 'De lounge' gestart door Mientje Sop, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij hebben mooit een gezinspolis gehad :)
    Ik heb ook veeeel meer 'zorg' nodig dan mijn man, dus uiteindelijk bleek dit goedkoper. De extra zorg is trouwens nodig sinds mijn laatste zwangerschap, ik ben dus blij dat ik toen niet overgestapt ben :)

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Toen ik zwanger raakte in februari had ik alleen de basis. In juli moest ik fysio hebben voor me bekken. Ik heb toen de gezinspolis erbij genomen als aanvullende en dat was geen probleem. Ook nooit vragen gehad. Heb hem juli aangevraagd en per 1 september kon ik er gebruik van maken. Dit was bij de friesland die doen niet moeilijk...

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb bij mn 1e zwangerschap, waar ik in Maart achter kwam, nog mogen switchen naar gezinspakket ( Unive ) bij de 2e zwangerschap wist ik op moment van switchen dat ik zwanger was dus gezins pakket aangezet ( FBTO ) en die houd ik nu ook ivm anticonceptie. Unive was qua gezinspakket erg duur ( 140 euro ) tov FBTO (102 euro! ) FBTO vergoed voor ik meen 6 euro gezinsmodule de bevalling, eigen bijdrage kraamzorg en een kraampakket.

4. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Vriendin van mij kon gewoon de verzekering uitbreiden op het moment dat ze zwanger was. Zij zit bij CZ. Anders even bellen?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als je echt bijv 21 dec ofzo erachter komt zou ik het vlug veranderen. Verder dan pas in januari enzo contact zoeken met verloskundige en dan kom je er in januari achter dat het raak is ;)

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik was trouwens al uitgebreid verzekerd in de zwangerschap maar heb wel mijn uitbreiding naar plus gezet ivm Fysio. Was in december geopereerd aan een hernia en wist dat ik vanaf januari 2x per week Fysio nodig had. De plus dekte de 1e 21 compleet en bespaarde zo 600 euro ( betaalde extra 6euro pm) ik heb toen in dec de polis aangepast en in januari begonnen aan de Fysio. Hebben ze nooit een probleem van gemaakt

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb beide zwangerschappen in december ontdekt en toen ook al eerste afspraak gehad bij de vk. Beide keren de verzekering gebeld om uit te breiden en dat was echt geen punt hoor! Daarom kun je toch aanpassen? Dat hoef je echt niet verzwijgen dan ofzo..

8. Wan86

Wan86 Lid

1 feb 2012
    80
    0
    0
    Goudsmid
    Best
    Ik zit ook bij cz, en gezinspolis kan je in geval van zwangerschap gewoon aanvragen. Mijn uitgebreide verzekering startte in juni, ik was in augustus uitgerekend. Omdat je niet weet wanneer je zwanger raakt mag deze polis wel aangevraagd worden.
    Daarna wijzigen moet wel in januari.

9. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    dank je wel allemaal voor de info, weet ik iig dat ik aan de slag mag hihi.
    voor het nieuwe jaar even telefonisch contact zoeken, me laten informeren en vervolgens aanpassen.
    anyway, thanks! :)

10. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik ben aanvullend verzekerd bij CZ heb een plus pakket (collectief) en heb bij cz nooit wat hoeven te betalen ivm zwangerschap in 2011 zelfs geen eigen bijdrage van de kraamzorg en zelf de combi test kreeg ik vergoed (zonder medische indicatie)

Je kan ook gewoon chatten met cz als je naar hun site gaat en naar contact gaat dan kijken hun voor je wat het gunstigste is in jou geval

Succes!

11. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    thanks voor de tip m.b.t. het chatten! :)
    ga morgen eventjes kijken of ik chat of bel..

Deel Deze Pagina