het is nog lang niet zover maar denk er toch al een beetje over na. ik werk alleen smiddags en mijn vriend is best wel veel vrij ivm werk maar ook wel eens n paar dagen weg, dan hebben we soms dus kinderopvang nodig straks, alleen smiddags. krijg je hier een vergoeding voor of moet je dit helemaal zelf betalen? zag net dat 1 middagje opvang 125 euro kost, dus ik vroeg me af of hier dan wat van wordt vergoed. bedankt alvast
Per kdv is het verschillend wat de mogelijkheden zijn...maar wat vergoeding betreft kun je gewoon kinderopvang toeslag aanvragen. wat je precies vergoed krijgt is afhankelijk van jullie inkomen. Je kunt een proefberkening maken bij www.toeslagen.nl
Volgens mij kan het niet alleen voor een middag, bij veel kdv's tenminste niet. En ik zou je nu alvast inschrijven want met een beetje mazzel heb je dan plek zodra je het tegen die tijd nodig hebt. Vaak zijn er wachtlijsten van een jaar en langer.
ik zie ook mogelijkheden tot dagdelen, dat wil ik ook, dat zijn geen hele dagen. ik ga me inschrijven ja.
bij ons kinderdagverblijf (waar zoontje gaat) kun je flexibele opvang aanvragen. dan geef je van te voren aan welke dagdelen hij/zij gaat komen. moet geloof ik wel een minimaal aantal dagdelen zijn per maand, dat weet ik niet zeker. verder is het daar ook mogelijk om alleen de middagen af te nemen... Gewoon even kijken op www.toeslagen.nl en navragen bij kinderopvang naar je keuze!!!!
Dagdelen is per opvang verschillend. Maar dagdelen of flexibel is er maar weinig. Ik werk in de zorg en heb geen keus waar onze uk straks naar toe gaat. Van alle kd hier (stuk of 6-7-8?) is er maar 1 die flexplekken heeft. En dan nog is het elke maand maar afwachten welke aangevraagde dagen je je uk kunt brengen. Onze vaste dag word een hele dag op woensdag ( helaas niet mijn eerste keus maar anders waren er 5 wachtenden voor ons) Maar het is onze eerste dus voor de komende paar jaar is woensdag(middag) niet erg. Dan staan we voor een flexplek op de lijst op de maandag, donderdag en vrijdag. Tis allemaal wat die kl*** opvang als je onregelmatig werkt :x Snel regelen meis!
ik wil ongeveer 3 x in de week een middagdeel denk ik, zoals het er nu uitziet, ik denk wel dat dat kan he? er staat in ieder geval op de site dat je ook dagdelen kan pakken maar niet hoeveel. ik snap dat je geen 1 middag in de week kan maar 3 toch wel? ik heb ze ook even een email gestuurd voor meer info en ook wat betreft inschrijven etc..
cyntje.. das kl*te zeg! ooh jij bedoeld dat je niet van te voren aan kan geven welke dagdelen omdat je onregelmatig werkt? vervelend zeg.
Ik moet elke maand mijn aanvraag indienen en hun kijken dan hoe ze het allemaal inplannen. Dus elke maand is anders, maar dat ben ik al gewend met werken. Maar toch zou het veel rust geven als ik al ruim van tevoren zou weten wanneer ik evt mijn ouders zou moeten inschakelen. Maar de woensdag is iig een vaste dag. Op de dinsdag passen mijn ouders zowiezo op als het nodig is. Gelukkig is mijn vriend savonds en de weekenden gewoon thuis.
er staat een uurtarrief bij de gewone dagopvang en dagdelen, maar bij BSO dus buitenschoolse opvang staat geen tarrief, is dit soiezo duurder ? dan krijg ik namelijk wel meer vergoed. dan gaat je baby om 12u naar de opvang ipv 1uur, ik moet namelijk om half 1 naar mn werk..
Hoi, Een kdv is van 0 tot 4 jaar en bso is van 4 t/m 12 jaar. Zou gewoon even bellen naar een aantal kdv's in je omgeving en dan kan je vragen wat de mogelijkheden zijn. Groetjes
volgens mij ben je helemaal niet te vroeg met hierover nadenken.. zoals ik et hoor van mijn omgeving moet je al beginnen met inschrijven vanaf je positieve test..
Dan heb je toch kans dat je hele dagen moet betalen want een halve dag loopt tot 13 uur.... en dus ook weer vanaf 13.00. En ze willen vaak niet dat je eerder binnen komt lopen omdat de kinderen in een ritme zitten. Meestal zijn ze dan bezig met eten. Maar wie weet vind je een coulant kinderdagverblij die dit wel pikt. Gewoon even bellen...
O en een buitenschoolse opvang is voor kinderen die naar school gaan. Vanaf 4 jaar dus. Daarvoor gaan ze naar het kinderdagverblijf.
Bij ons moet je minimaal 2 dagdelen afnemen/ betalen: twee ochtenden of middagen of van allebei eentje. En op toeslagen.nl kun je berekenen hoeveel je ongeveer zult moeten betalen, hoeveel je terug krijgt van de belasting. Als het maar heel zelden is, dus niet wekelijks, dan zou ik op zoek gaan naar een andere flexibele (thuis)oppas of gastouder. Want anders betaal je erg veel voor weinig opvang. Ooh, en je bent zeker niet te vroeg, want bij veel kdv's hebben ze een lange wachtlijst, dus binnen nu en maandje zou ik toch wel wat bedacht hebben..!
ik zit te twijfelen, ik werk 4 middagen in de week van 12.45 tot 5, waarschijnlijk ook weer als het kindje er is. als ik mn kindje straks naar het kinderdagopvang breng gaat dat moeilijk worden omdat dat dus vanaf 1 uur is, ik kan niet om half 1 aan komen zetten denk ik. hele dagen worden het dan, terwijl ik de hele ochtend gewoon lekker thuis ben, zonde dus? mijn vriend is steward, die is best veel thuis, hij is wel 2 dagen weg bijvoorbeeld maar dan vaak ook 5 dagen thuis soms zelfs 9! dus ik dacht dan betaal ik voor die opvang terwijl mijn vriend gewoon thuis zit. wat zal ik doen? gewoon een flexible oppas proberen te vinden? of een gastouder? bij kinderdagopvang kan je wel per dag afspreken maar je weet nooit of er plek is natuurlijk en het is ook ontzettend duur dan.. mijn moeder wil tegen die tijd ook vast wel eens een middagje oppassen. wat zouden jullie doen?
Ik zou zeker eens kijken voor een gastouder o.i.d. Zover ik heb begrepen bestaan er ook gastouderbureau's. Wellicht dat daar iets meer flexibele opvang mogelijk is. Of informeer eens in hoeverre je met een knipkaart uit de voeten kan op een kdv (bij ons kan je namelijk, mits er plek is, ook nog extra je kind brengen, betalen geschied dan d.m.v. een knipkaart). Maar zo te horen is een kdv niet de meest ideale oplossing voor jullie. En je bent zeker niet et vroeg met hierover nadenken. Bij de meeste kdv's mag je vanaf 12 weken zwangerschap inschrijven (en soms ook al wel eerder). Wachtlijsten zijn vaak enorm! (vooral bepaalde populaire dagen als de maandag en de donderdag)