hahaha. dat geeft niet. zo n gastouderbureau, dat wordt ook vergoed? dus die oppas is aangesloten dan bij zo n bureau? ik denk dat dat misschien een betere oplossing is voor ons.
Ja daar krijg je ook een bijdrage voor. Zou ook zeker even gaan kijken op het kinderdagverblijf voordat je je inschrijft. Wij hebben er 3 gezien en toen gekozen voor diegene waar we het beste gevoel bij hadden.
Waarom informeer je niet naar de mogelijkheden bij de kinderdagverblijven zelf? Ik werk strakjes na de geboorte maar 3 middagen in de week. van 12:45 - 18u. Heb eerst de kinderdagverblijven gemaild met de vraag wat hierbij mogelijk is, ook omdat het een 2ling betreft. Ik kreeg netjes antwoord terug dat het mogelijk was, alleen moest ik minimaal 2 dagdelen afnemen. Dus in mijn geval minimaal 2 middagen. Is het niet mogelijk, dan hoor je het ook, maar dan heb je wel je info uit eerste hand. Heb alleen wel bij mn inschrijving bij extra info gezet dat ik van te voren contact had gezocht ivm de mogelijkheid van dagdelen en dat dit mij toegezegd was dat dit geen enkel probleem was. Geen idee of het van invloed was, maar dan wisten ze het daar ook nog eens. Heb 6 okt pas mijn kids ingeschreven (eigenlijk iets te laat) maar kreeg 15 okt al de bevestiging van inschrijving, incl. de mogelijke dagen die me waren aangeboden (mijn eerste keuzes nog wel ) bij het kinderdagverblijf van mijn voorkeur. Dus viel me nog mee, maar adviseer je niet te lang te wachten, ik heb geluk gehad wat dit betreft!
Bij ons kun je vervroegde of verlengde opvang aanvragen vóór of na een dag(deel). Dus dat een kindje niet om 13:00 kan komen, maar om 12:00 uur. Misschien ook nog een optie? En anders een oppas/gastouder/opa/oma? Voor gastouderopvang kun je ook vergoeding aanvragen. Die mensen zitten bij een gastouderbureau ingeschreven en moeten aan bepaalde eisen voldoen. Ik zou gewoon eens bij het kdv en een gastouder bureau informeren én ook zeker een kijkje nemen/kennis maken. En dan kijken naar welke vergoeding je kunt krijgen van de balasting. Even wat rondbellen en informeren, dan kun je beter kiezen. Succes!
Als ik jou was zou ik ook voor een gastouder gaan. Wij hebben nl. ook flexibele opvang gehad (3dagdelen) en achteraf heb ik er spijt van dat ik het zo had gedaan. Er zitten 4 groepen op ons kdv en elke keer zat ie weer op een andere groep... Nou is echt sneu als je je kind weg brengt en dat het dan niet meer weet waar hij nou heen moet Was ie aan het huilen omdat hij naar een andere groep wilde.... Ik raad dus een gastouder aan! En volgens mij betaal je bij een gastouder ook alleen de daadwerkelijke uren dat je kindje komt.
Wij wilden voor een gastouder gaan ivm wisselende werktijden (vroeg, laat, nacht, weekend). Mijn ouders zouden dan gaan oppassen, bij ons in huis en ons huis zou aangepast worden op de punten die moesten. Toen werd het gastouderbureau opgeheven ivm de nieuwe wetgeving. Lekker handig. Mijn zoontje gaat nu 2 middagen per weer naar de opvang. Niet dat we daar veel aan hebben, maar hij wel. Naar de flexgroep, zodat we nog een beetje kunnen kijken naar hoe onze diensten lopen. Dus van de woensdag- donderdag- en vrijdagmiddag gaat hij er twee heen. Moet ik wel zeggen dat het kdv hier niet zo heel groot is (6 groepen). @mugje: bij ons heeft de flexgroep zijn eigen ruimte, waardoor het kind altijd naar een vaste groep gaat en vier jaar lang (als de leidsters geen ander werk gaan zoeken) dezelfde leidsters hebben. Kan me indenken dat de werkwijze op jullie KDV niet in de smaak viel. Dat zou ik ook niet willen.