Beste UWV, Ik heb nog even een vraag. had deze al onder mijn vorige vraag gesteld, maar weet niet of dit zo aankomt dus nu maar even een apart onderwerp gemaakt. Ik ben na ziekmelding de volgende dag al gebeld door jullie en heb hier een afspraakbevestigende brief van ontvangen en een dag daarna heb ik een melding gekregen op werk.nl dat ik geen sollicitatie plicht (meer) heb zolang ik ziek ben/blijf door mijn zwangerschap. Maar nu heb ik al 3 weken niets meer gehoord en ook nog geen geld ontvangen. Is dit normaal? Heb hier en daar wat gelezen en begreep dat zodra je ziektewet "goedgekeurd" is je ook meteen een betaling kan verwachten. Ik heb van jullie trouwens alleen een brief gekregen met afspraakbevestiging aanvraag ziektewet en daarin staat dat er contact opgenomen wordt door een re-integratiemedewerker, is dit hetzelfde als goedkeuringsbrief? Ik ben hiervan uitgegaan omdat mijn sollicitatieplicht en mijn ww beide al zijn stopgezet. Enig idee op welk termijn ik mijn eerste betaling kan verwachten? Of word daar sowieso mee gewacht tot ik contact heb gehad met deze medewerker?? En nog een vraagje over de betaling......betalen jullie de al voorbije weken nog met terugwerkende kracht uit? (Ik weet trouwens dat je in principe sowieso 1 week "achterloopt"). Alvast super bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Gr Mel2104
Beste Mel2104, Je vraag is hier door mijn collega Mariƫl beantwoord. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team