Hoe zit het met B12 waardes?

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 26 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik snap dat jullie geen dokters zijn maar misschien dat hier toch iemand met soortgelijke ervaring is.

Ik heb bloed laten prikken bij de huisarts omdat ik mij al een tijd helemaal niet goed voel. Uit het bloedonderzoek blijkt dat ik een vitamine D tekort heb, die is namelijk 27.

Nu keek ik zelf naar de waardes van B12 want de huisarts vond deze prima maar mijn serum B12 is 156 en mijn actief B12 is slechts 29. Dit lijkt mij toch ook een duidelijk tekort, waarom vindt de huisarts dan van niet? Iemand met soortgelijke ervaring? Ik heb verderop in de week ook contact met huisarts maar wil het eigenlijk nu al weten.

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik zou beheer even vragen om je topic te verplaatsen. Hij staat nu in films, televisie en nieuws ;) denk dat je elders meer reacties krijgt.

OT; geen antwoord sorry.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Haha ik ga het vragen, duidelijk gevalletje b12 dementie dus ;)

4. HvO

HvO Niet meer actief

Someone correct me if I am wrong.

Maar volgens mij is het zo dat je “gezond” bent als je actieve B12 tussen de 10% en 30% ligt van je totale B12. Wat in jouw geval zo lijkt te zijn. Een tekort lezen ze dan volgens mij ook niet af uit enkel en alleen je actieve B12. Maar uit de verhouding tussen actief en totaal.

Je klachten komen niet alleen van je vitamine D tekort?

Deel Deze Pagina