Zo zielig...ons kleine mannetje heeft koorts!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suya, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Het is zo zielig...ons mannetje heeft 39 graden koorts! Zojuist wilde mijn vriend hem naar bedje brengen, hij lag in bed en blijkbaar gaf hij heel veel over. Ik heb hem gelijk getemp omdat ik overdag al vond dat hij wat warm aanvoelde. Maar dat heb ik wel eens eerder gedacht en toen bleek er niets aan de hand. Verder vond ik dat hij heel veel sliep vandaag! Ja, logisch dus! Maar goed, nu dus wel koorts! Dus ik baal nu enorm dat ik niet eerder al vandaag heb getempd! Tja, ikzelf en ons meisje van 1,5 zijn net een beetje beter aan het worden van griep, dus daar zal hij het wel van hebben!

Ik heb net de huisartsenpost gebeld omdat me er iets bijstond dat kindjes onder de 3 maanden geen koorts mogen hebben. Ze zei inderdaad dat we langs moeten komen omdat hij zo jong is. Hij is verder ook heel verkouden, suf en heel waterige, snotterige oogjes!

Hopelijk is hij snel weer oke!

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    goh, nou. heel veel beterschap!

3. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Wat vervelend en sneu voor je kleintje,hopelijk is hij snel beter!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoe is het afgelopen met je kindje?

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje heeft vorige week hele hoge koorts gehad, over de 40 graden :( 5 dagen lang, toen pas mochten we bij de dokterwacht komen... (vind dit nogal wat, eerst 4 dagen koorts en dan pas mogen komen) maar goed hij had een middenoorontsteking, heeft nu een kuur en knapt helemaal op gelukkig, alleen is hij erg moe en zwak van de koorts, laat hem maar lekker bijslapen nu... Geef je kindje wel voldoende drinken hoor, erg belangerijk met koorts. Sterkte en Beterschap!

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    @annetske; Wat raar dat je pas na 4dagen mocht komen!
    Wij zijn vrijdag toen de opvang belde dat Jamila steeds overgaf direct naar de ehbo gereden (voor mijn meisje neem ik geen enkel risico) en ze zeiden in het ziekenhuis dat het een goede keus was om naar de ehbo door te rijden. Ze hebben haar ook een nachtje gehouden gelukkig ging het snel beter en was de conclusie een buikgriep.

Maar als zoiets weer gebeurt ga ik gewoon weer naar de ehbo ga niet 4 dagen met een koortsig kind zitten omdat die stomme huisartsen ;) vinden dat het wel kan wachten. Als je kleintje eerder die kuur had gehad was ie dr waarschijnlijk ook eerder van af geweest.

Ik snap niet dat huisartsen zo makkelijk zeggen; wacht nog maar even. Bij zo een klein kindje..

Maar goed artsen blijven soms rare wezens als je het mij vraagt ;)

Gelukkig gaat het nu wat beter!

7. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Hallo,

Helaas.....mijn mannetje moest gisteradvond in het ziekenhuis blijven! En ligt er nu dus nog steeds(ik ben nu even in zijn kamertje aan het internetten.....luxe he...die moderne voorzieningen). Hij had zelfs na toediening paracetemol nog 39,5 graden koorts. Heel veel schrikreacties vannacht van de koorts, enorme hartslag, marmerhuidje. Ze hebben ook iets in de longetjes gehoord, dus net ook longfoto gemaakt, Ze behandelen hem alsof hij een bacteriele infectie heeft, krijgt dus antibiotica. Echt heel zielig met het prikken. Dit lukt niet in de voetjes en de armpjes. En nu zit er een infuus in zijn hoofdje. Had ik nog nooit gezien. Maar goed......ze proberen er nu achter te komen wat hij heeft, maar hij ligt nog zeker 3 tot 4 dagen in het ziekenhuis. Met een beetje pech een dikke week! Gelukkig drinkt hij verder wel goed.....maar het is echt heel zielig!

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Jeetje, wat rot zeg! Heel veel beterschap!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    he wat akelig :( , maar wel fijn dat hij nu op de goede plaats is, waar ze hem goed in de gaten houden. Ze zijn veels te klein he, om al zo ziek te zijn.
    Fae sukkelt nog steeds hier :( -huisarts is net geweest en die geeft aan dat ze -omdat ze nog zo helder en alert is- te goed is voor het ziekenhuis, maar verder...houd het niet over. Bij twijfel, als ze ook maar iets achteruit gaat, mogen we gelijk bellen en dan stuurt hij ons door. Dus we kijken het nog even aan hier.

Voor jullie heel veel sterkte, hopelijk doet de antibiotica snel zijn werk, nu het via het infuus gaat. Wel zielig hoor, infuusje in het hoofd, ik had dat ook nooit eerder gezien/gehoord.

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Suya sterkte er mee. hij is nu idd op de goede plaats, en krijgt alle zorg, alleen is het nooit leuk een kindje in het ziekenhuis...

@ B en N:
    Idd raar dat ze eerst 3 dagen koorts moeten hebben hier voordat je mag komen, ze zeiden de koorts is er om het virus uit het lichaam te krijgen... maar als het nog zo hoog was de volgende dag moest ik komen, en ja zaterdag had hij 40 graden koorts dus toen mocht ik eindelijk komen... Ik vind het nogal wat hoor dat die huisartsen je zolang laten sukkelen met een ziek kindje...

Deel Deze Pagina