Hoi meiden, Ik temp nu ook (weer) omdat we volgend jaar voor een derde kindje willen gaan. Ik voel mijn eisprong volgens mij niet (hoewel ik nu een paar cyclussen wel voordat mijn temp omhoog gaat onderin wat buikpijn voel, maar weet niet of dit te maken heeft daarmee, voel het meestal 2 a 3 dagen voordat mijn temp omhoog gaat) en weet ook helemaal niet hoe lang mijn cyclus is. Bij de vorige 2 zwangerschappen tempte ik ook en dit gaf me een zeker gevoel. Nu geef ik op dit moment nog 3 borstvoedingen. S'morgens, s'middags en s'avonds. Als ik ben werken kolf ik af. Nu vroeg ik me af of het zwanger worden daarmee langer kan duren of ik wel zwanger kan worden als je borstvoeding nog geeft. Ik heb in ieder geval een eisprong dat ik geloof omdat ik mijn temp zo wie zo 3 tiende omhoog zie gaan. Wie heeft hier antwoord op of heeft hier ervaring mee? Oja, ik ben ook zo'n 7 a 8 kilo eigenlijk te zwaar. Kan dit ook veel invloed hebben? Groetjes Bianca (MamavanJordy)
Ik ben ook net zwanger en geef nog 3/4 keer borstvoeding op een dag. Je kan gewoon zwanger worden dus
He natasja, Gefeliciteerd meid. Jij bent toch ook een maart mama geloof ik he. Fijn om te weten dat het niet van invloed hoeft te zijn.
Dank je, ben inderdaad een maart mama! Wij zijn zelfs nog verminderd vruchtbaar, dus het is helemaal een wonder. Succes!
Zo dat is idd een wonder. Het is jullie van harte gegund. Helemaal geweldig om te weten dat de natuur zijn wegje toch heeft gevonden. Geniet ervan.
Borstvoeding geven kan je cyclus wat verstoren, Dus langere cyclussen of uitblijven van eisprong ed. Omdat borstvoeding een aanslag is op je lichaam wil je lichaam je dan beschermen voor nog meer uitputting zeg maar. Maar dit hoeft allemaal niet. Dus als je toch al weer zwanger wilt worden er gewoon voor gaan. En als uit je tempkaartjes blijkt dat je toch een ei-sprong hebt dan valt het bij jouw blijkbaar ook wel mee hoeveel invloed borstvoeding op je cyclus heeft. Maar houd er wel een beetje rekening mee dat het eventueel langer kan duren... Succes met opnieuw zwanger worden
In principe is het zo, dat als jij een eisprong hebt en je luteale fase is lang genoeg, je gewoon zwanger kan worden. Door de borstvoeding kan een van die 2 dingen namelijk nogal verstoord zijn. Succes ermee!