Iemand enig idee of je dat wel gewoon mag drinken,zonder nadelige effecten? Ik ben een echte koffieleut nl... Denk dat het wel kan maar wil graag toch bevestiging van jullie. Thnx
Hoi Ninetje, Ik heb even op internet gekeken en dit staat er op de site van voedingscentrum.nl Ik ga ervan uit dat dat betrouwbaar is, maar als er mensen zijn die daar anders over denken laat het natuurlijk gerust weten! Liefs, Zanoni Cafeïne Cafeïne komt van nature voor in koffie en in kleinere hoeveelheden in thee en cola. Deze stof heeft een opwekkende werking, maar kan in grote hoeveelheden nadelige effecten hebben. Mensen die gevoelig zijn voor cafeïne, kunnen zich het beste beperken tot maximaal vijf kopjes koffie per dag. Zwangere vrouwen kunnen zich beter houden bij vier kopjes koffie of drie kopjes koffie en twee kopjes thee per dag. Cafeïnevrije koffie, kruidenthee en cafeïnevrije cola zijn goede alternatieven.
Bron: http://www.zwangerstraks.nl/koffie.php Drink niet te veel koffie als je zwanger wilt worden of het al bent. Beperk je tot drie à vier kopjes koffie per dag, of één of twee mokken. Vrouwen die meer dan 500 milligram cafeïne (ongeveer een liter koffie) per dag gebruiken, doen er gemiddeld langer over om zwanger te worden dan vrouwen die geen of weinig koffie gebruiken. Veel koffie verhoogt bovendien de kans op een miskraam en is ook later in de zwangerschap schadelijk voor de ongeboren baby. Meer dan acht koppen koffie (600 milligram cafeïne) per dag verhoogt de kans op een doodgeboorte. Thee bevat half zoveel cafeïne als koffie. Bedenk dat een groot glas cola evenveel cafeïne bevat als een half kopje koffie. Over de invloed van koffie op de zaadkwaliteit spreken de onderzoeken elkaar tegen. Vooralsnog lijkt cafeïne daar weinig effect op te hebben. Ook cafeïnevrije koffie vertraagt het zwanger worden! Klaarblijkelijk is dus niet alléén de cafeïne de boosdoener.
Ik beperk me tot 2 a 3 kopjes gewone koffie en de rest van de dag drink ik caffeïne vrije koffie. Idd ook van het voedingscentrum, ga er van uit dat zij weten hoe het zit.
Hoihoi... Oke beetje tegenstrijdig dus eigenlijk...maar thnx voor jullie antwoorden meiden!! Ik ga morgen toch ff naar mijn HA, vraag het ook daar nog wel eventjes na.
Grappig Ninetje, die vraag had ik een tijdje terug ook gesteld, wist ook niet goed of het wel/niet goed is om cafeine vrije koffie als alternatief te drinken. Ik drink nu rooibosthee, zit geen theine (oftewel cafeine) in, maar ik ga eens van die cafeine vrije pads proberen, kijken of dat wat is. Ik moet zeggen dat de smaak van koffie al een week niet zo lekker meer is, dus echt drang er naar heb ik niet Ben benieuwd wat je HA erover zegt.
meis ik laat het gelijk weten als ik morgen terug kom van de dok...ook wat ie heeft gezegde over dat evt b12 tekort..beloofd!
Zal het morgen ook eens aan de dokter vragen, want het is eigenlijk het enige dat ik eet/drink waarvan ik weet dat het niet helemaal goed is. Ja, vis, roofvis, dat is ook niet goed geloof ik, maar ik heb die tonijn in de salade vandaag toch maar op gegeten, kan denk ik weinig kwaad.
wat ik weet is dat koffie daar mag je 2 kopjes /bekers op een dag cafiene is niet goed rauw vlees mag niet alle kazen zoals feta camanbert en zo niet maar als het goed is krijg je dat van ha te horen wat je wel en niet mag eten en drinken teminste dat was bij mij wel zo gr maria
Ik heb gevraagd hoe het met koffie zit, volgens mijn ha is koffie (gewone of decaf) geen enkel probleem. TE is altijd slecht, maar dat wist iedereen wel denk ik. Ik drink nu gewoon een paar kopjes decaf en zo'n 3 kopjes gewone koffie, kan geen kwaad lijkt me.
denk dat artsen er soms ook in mening verschillen hoeveel wel goed is of niet goed is had het voor zekerheid nagevraagt die zei 2 bekers koffie op een dag mar lijkt me dat een vrouw dat zelf aanvoelen wat wel kan qua koffie de ene vrouw kan wel koffie verdragen en de andere niet
Ik moet 's morgen echt caffeïne hebben, anders krijg ik in de loop van de morgen barstende koppijn, de rest van de dag kan ik met decaf af. Cola en thee drink ik sowieso niet.
haha ja dat heb ik dus ook een opstart koppie koffie als je dat andere niet drinkt ach volgens mij is er dan ook niks aan de hand
Ik heb t ook gevraagd hoor... Idd 3 kopjes is het max gewoon of decaf... Ik heb een formulier meegekregen en ga morgen laten prikken...vandaag stond ik klaar om mijn fietsje te pakken maar t kwam met bakken uit de hemel... Dus morgen maar een poging wagen.
Vreemd Ninetje dat er dan zulke verschillende adviezen gegeven worden over die koffie. Jouw ha zegt zegt 3 is de max en mijn ha zegt drink gerust zoveel je wilt, kan geen kwaad. Ga dit eens aan de vk vragen.
Loekie... Mijn oma zegt altijd..meissie...vroeger hoefden wij helemaal nergens op te letten...koffie werd het meest gedronken omdat dat toch het voordeligste was...we mochten alles eten en drinken en ook over roken werd niks gezegd... En kijk...ik heb 6 gezonde gebaard....
Haha jah ik ook wel... Vroeger was er nu eenmaal geen geld voor zulke begeleiding zoals we nu hebben en kijk hoe groot de meeste gezinnen waren! Rook jij?