Zwanger en Slijmbeurs ontsteking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamalovesJ, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Gisteren kreeg ik onwijze pijn in me linker schouder en ook net een stukje er voor (zegmaar)
    als ik er op drukte kon ik wel door de grond zakken en ook slapen ging heel moeizaam door de pijn.
    Heb al langere tijd overigens last van die plek. Maar nu was het ook dik en heel warm.

Vandaag langs de Ha en die zegt dat het een slijmbeurs ontsteking is.
    Ik moet het nu dus in de gaten houden of het erger word...

Hoe lang kan een slijmbeurs ontsteking aanhouden?
    Ik slik nu wel paracetamol als ik het echt niet meer hou...Gelukkig voel ik het nu iets minder...maar ik begreep dat je ook geen andere medicijnen of injecties mag hebben nu ik zwanger ben?

Meiden met ervaring? ;)

2. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Helaas *zwaai.... Je kan er een tot wel twee weken en soms langer last van hebben. Je miet proberen je arm zoveel mogelijk te ontlasten maar wel blijven gebruiken anders blijft je arm stijf. Probeer kracht te vermijden vanuit die pijnlijke arm en schouder.

Je hebt dicoflenac tegen de ontsteking maar dat is dus echt NO GO tijdens de zwangerschap en Voltaires met ibu mag je ook niet gebruiken.

Wat je kan doen tegen de pijn is koelen, blikjes koude cola of alchol vrije bier die je bij alle babydozen krijgt. Het koelen heeft mij echt geholpen. Heb er drie weekjes mee gelopen :(

Sterkte hoop echt dat het snel over is want ik ken de pijn en die is verschrikkelijk!!!

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Bijna alle sterkere pijnstillers zijn inderdaad niet zo handig tijdens de zwangerschap. Sommige mogen wel, in uitzonderlijke gevallen en niet te lang etc.

Neem 4x2 paracetamol per dag, even paar dagen achter elkaar. Dan bouw je een spiegel op, werkt het beste.
    En koelen inderdaad. Gewoon een ice-pack nemen.
    En rust nemen, maar ook weer niet de schouder helemaal niet gebruiken. Anders heb je kans dat hij vast gaat zitten (frozen shoulder).

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga naar de fysiotherapeut is mijn advies, die kunnen het intapen! Ik zou voorzichtig zijn met het nemen van pijnstillers en las dat dingen zoals tijgerbalsem ook niet mogen als je zwanger bent.
    Vooral geen injectie laten zetten door je huisarts, het helpt vaak niet omdat het erg moeilijk is om in de ontsteking te prikken.
    Verder rustig aan doen, maar wel blijven bewegen.

5. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Hier ook gehad bij de eerste, in mijn bil/been. Ben juist blijven bewegen op advies van de dokter, duurde best lang, maar kon er weinig aan doen, dus maar accepteren... Vervelend he!

6. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Dank jullie wel.
    Ik wist niet of ik tijger balsem mocht gebruiken. Maar ik lees dus van niet.
    Ha stelde voor om fysio pas te gaan doen als het helemaal weg is

Ik ga de tips van het koelen gebruiken.
    Opzich valt de pijn me nog mee. Meer bij beweging dat het
    Pijnlijk is.
    Bedankt voor de handige tips.

7. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de een is het koelen, de ander is juist beter geholpen met een warmte compres. En verder alleen paracetamol. Ik had het geluk er met een paar dagen vanaf te zijn.

Deel Deze Pagina