Hoe zit het met de Pil en eisprong?!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door SuuuS, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuuuS

SuuuS Bekend lid

23 jun 2008
    505
    0
    0
    Als je de pil slik, dan krijg je geen eisprong?!
    Als je een pil vergeet in de eerste week... krijg je wel een eisprong?!
    Is dat ook echt het moment dat je het vruchtbaarst ben?!
    Waarom mag je dan geen sex hebben in de eerste week als je je pil ben vergeten, als die eisprong toch pas een week verder komt?! Zaad leeft toch niet zolang....( ? )

Hahaha..... niet goed opgelet bij biologie :)

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    1) Door vergeten pil kan volgens mij een eisprong juist plaatsvinden en daardoor dus ook eerder komen
    2) er wordt gezegd dat zaad wel tot 5 dagen kan overleven.....

3. SuuuS

SuuuS Bekend lid

23 jun 2008
    505
    0
    0
    Ja maar, die eisprong kan toch nooit zo snel zijn... nadat je je pil bent vergeten...

4. sunny85

sunny85 Actief lid

25 aug 2007
    323
    0
    0
    Flevoland
    naar mijn weten is dat als je een aantal pillen in de eerste week vergeet dat de pil de hele maand onveillig is dat zei een arts assistente tegen mij in die tijd.

5. SuuuS

SuuuS Bekend lid

23 jun 2008
    505
    0
    0
    Als je nou je een na laatste pil bent vergeten... die beide de laatste dag inneemt (7 uur tussen pillen)

Betekent dat dan dat de stopweek 2 dagen eerder is begonnen... Maar de stopweek zoals normaal eindigt, 2 dagen te lang.

Waar moet ik dan naar kijken.... pil vergeten in 3e week of 2 pillen vergeten in eerste week?!?!?

Zo verwarrend allemaal!

6. sunny85

sunny85 Actief lid

25 aug 2007
    323
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb dat ook wel eens gehad en heb die pillen gewoon geslikt en gewoon mijn eigen stopweek gehad en gewoon weer begonnen op de dag dat ik altijd begin met de pil. das altijd goed gegaan.
    Ben ook wel eens de eerste pil vergeten van de strip en nog es in de eerste week een pil maar niet zwanger geraakt hebben eerst zonder condoom gedaan en toen ik erachter kwam dat t niet goed was om later te starten hebben we met condoom gedaan. maar tis allemaal goed gegaan. Als je lang de pil slikt heb je al een aardige spiegel opgebouwd in je bloed dus als je zwanger raakt is t heel klein.
    Ik ben eigenlijk geen trouwe pillenslikker en tis gelukkig allemaal goed gegaan tot nu toe.

7. SuuuS

SuuuS Bekend lid

23 jun 2008
    505
    0
    0
    Oke, dan zal t bij mij ook niet zo zijn joh... slik 7 jaar de pil ofzo... lijkt mij ook sterk dat van 1 pilletje vergeten gelijk zwanger ben...

8. sunny85

sunny85 Actief lid

25 aug 2007
    323
    0
    0
    Flevoland
    nou laat ik t zo zeggen de kans is ontzettend klein, maar goed sommige mensen zijn zo vruchtbaar dat de pil te licht kan zijn enzo een als ze dan 1 vergeten of aan antibiotica zitten en geen condoom gebruiken gelijk zwanger zijn elk lichaam is weer anders. En ik weet van mezelf dat als je denkt zwanger te zijn dat je jezelf helemaal gek maakt en schijnzwanger bent haha

9. SuuuS

SuuuS Bekend lid

23 jun 2008
    505
    0
    0
    Ja en volgens mij ben ik niet zo vruchtbaar....
    Dus gelukkig hahaha.... maarjaa heb nog 3 weken voordat ik het echt zeker weet.... Maar ik reken er maar niet op!

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik ben zo iemand die na een vergeten pil direct zwanger was, en na het stoppen van de pil die ik 11jr gebruikt heb, ook in de 1e ronde ondanks heel weinig seks.
    en ook nog eens iedere maand m'n eisprong voelen ondanks pilgebruik.
    dussehm, 100% waterdicht is de pil in mijn ogen niet (voor mij dan... maar je weet natuurlijk pas of het voor jou ook niet waterdicht is als het te laat is ;))

11. SuuuS

SuuuS Bekend lid

23 jun 2008
    505
    0
    0
    Ja nou dat is ook zoiets.
    Sommige zeggen dat je je eisprong niet voelt tijdens pilgebruik.

Maar ik heb altijd rond die 'eisprong tijd' erge steken in me onderbuik en al die dingetjes.

Maar betekent dat dan dat ik erg vruchtbaar bent?!
    Of heeft dat er niks mee te maken?!

Deel Deze Pagina