Van de week al een topic geopend kleine man wat mankeert je nou BIj de dokter geweest en het bleek dat meneer 7 kiezen in een keer klrijgt, nou moet het goed in de gaten houden en als hij koorts kreeg aan de bel trekken. vanaf 38,5 Nou hij krijgt nu 4-5 paracetamol op een dag, smeer 4-6 keer per dag dentinox dit verlihgt wel sleep me suf met bijtringen, heb er 5 in de koelkast liggen als hij op is krijgt hij ieder kwartier een nieuwe. meneer heeft al sinds dinsdag 38,3 temp. hij gilt de longen uit zijn lijf van s'morgens vroeg tot sávonds laat, net was mijn schoonmoeder even aan het oppassen en hij kruipt even en gaat gillen maar het gillen huilen schreeuwen gaat door merg en been, echt hij heeft vreselijk veel pijn.hij hefet van de zomer keelontsteking gehad heel erg en we hebben hem niet gehoord dus het is niet zo;n pieperd maar nu het is vreselijk, wij lopen op ons tandvleesslapen om en om. sinds gisterenavond heeft hij voor het laatst gedronken en gegegten hij wil niets meer geen slok drinken en geen hap eten hij hefet net een half partje mandarijn op maar dat is het enige wat hij vandaag op heeft, heb net de huisarts weer gebeld op het moment dat hij begint te huilen begin ik ook, het is zo vreselij zielig. de huisarts zegt heeft hij koorts nee 38,3 is het hoogste. ja nou dan hoef ik hem niet te zien, houd hem maar ikn de houdgreep en dwing hem mar te eten en drinken, nou a dat gaat niet en ten tweede daar begin ik niet aan. hij moet eten en drinken leuk blijven vinden. hij zegt ja ieder kindje mankeert wel eens wat maar als ik alle overbezorgde moeder hier moet krijgen heb ik een dagtaak aan. HIj heeft hem horen tekeer gaan, hij is net weer zonder eten en drinken naar bed gegaan heb hem na dentinox paracetamol en neusspray op mijn arm in slaap gewiegd en toen weg kunnen leggen voor het eerst vandaag sinds half 5 ik weet eht niet meer maar zijn mondje is diep donkerrood hij heeft een soort blaar over 1 kies zitten die is 2,5 cm hoog echt enorm. maar hij hefet geen koorts. ik weet hete niet meer, maar dit houden we niet meer vol. mijn man zei al als het om 5 uur nog zo is bellen we de huisartsenpost dan mara de dokter voorbij gaan, het is zo zielig
ach meis wat sneu, Ik had echt naar de huisartsenpost gegaan en desnoods naar de eerste hulp, Als een moeder het niet vertrouwd is er echt wat! Meid ik zou ook vanavond lekker naar de hp gaan.. * knuffel*
Jeetje, wat een man zeg......Koorts is trouwens vanaf 38, dus hij heeft echt wel koorts, kan natuurlijk erbij horen van de kiezen maar goed in de gaten houden of hij nog een plasluier heeft en laat hem op een nat washandje sabbelen dan krijgt hij daar iig nog wat vocht mee naar binnen. Ik denk dat je al heel veel doet voor hem om het makkelijker te maken, weet niet wat een huisarts nog meer kan doen, maar goed opletten dat hij niet uitdroogt omdat hij niets wilt drinken. Zou trouwens er niet mee akkoord gaan wat je huisarts zegt, je hebt recht op zorg! Sterkte...
Wat zielig Ik zou een andere ha bellen voor second opinion, heb je gewoon recht op!! Pfff, wat denkt die vent wel, dat jij je kindje laat lijden omdat hij dat zegt..... Wat en zak!!
ach wat zielig voor je mannetje zeg ! En vervelend voor jullie, jullie staan machteloos tegenover die pijn van jullie ventje. Als je denkt dat de HAP iets voor jullie kan betekenen zou ik die gewoon inschakelen. Zo is het toch ook geen doen?? Sterkte en veel beterschap voor de kleine! Liefs
heb je ook een hulplijn van CB?Die kunnen ook mensen voor je inschakelen. Wij kunnen er 24 uur per dag naar toe bellen. Ena nders zeker vanmiddag naar de HA-Post, dan heb je een andere arts die misschienw el meer begrip heeft. Je eigen HA maakt je zo alleen maar meer onzeker met zijn gedrag.
Anders maar even liegen om bestwil? Dat hij dus toch boven de 38,5 gaat schieten. Die koorts wordt ja ook onderdrukt door die 4 a 5 pcm's die je hem per dag geeft. Wat een hork zeg die HA van jullie.
Nou idd een hork zeg! Communicatie is niet zijn sterkste punt denk ik dan maar.... tis geen manier van doen.. Maar goed, dat even terzijde. Ik zou idd ook misschien de koorts een klein beetje aandikken en daarnaast met een andere arts contact opnemen. Probeer vóórdat je gaat bellen jezelf eerst te kalmeren en de feitelijke klachten van je zoontje goed op een rijtje te hebben. Schrijf ze desnoods eventjes op zodat je ze voor kunt lezen aan de arts. Op het moment dat je als moeder namelijk wat instabiel overkomt aan de telefoon, zijn ze ook sneller geneigd je af te schepen (is mijn ervaring!!!). Schandalig, maar ja... Je hebt er zeker recht op dat een andere arts je zoontje bekijkt en kijkt of hij iets kan doen voor het manneke. Dit is zeker geen doen op dit moment. En ook al zouden het 'maar' tandjes zijn (en er geen ernstigere oorzaak achter zitten), kunnen ze misschien wel iets meer doen om te klachten te verlichten. Bijv. wat sterkere pijnstiller, maar het is de vraag of je dat wil... Anyway: goed overleg met een andere arts lijkt me aan te raden! Succes meid!!
DOEN!!!!! Je moet je ventje dit echt niet langer aandoen joh, wat een kompe arts zeg!!! Gewoon naar de HAP gaan, mijn ervaring is dat ze daar op een of andere manier toch beter naar kleine kindjes kijken
Ach meid, wat lijkt me dat erg voor je zeg!!! Als eerste een dikke digiknuffel van mij voor jou en je mannetje!!! Maar vergeet 1 ding niet (zoals hierboven ook ergens gezegd wordt) de paracetamol onderdrukt de koorts, dus waarschijnlijk heeft hij echt wel hoger dan die 38,3 graden... Veel succes en je bent een lieve mama hoor, je ventje boft maar met zo'n mama!!!
Sterkte met je ventje hoor! Dit is niet niks en laat je maar niet meer afschepen door je HA. Flauw van hem om zo te doen tegen jou. Laatst nog iets over gelezen, dat het levens redt als dokters beter naar moeders luisteren! Hopelijk gaan ze je vanavond gewoon bij de HAP helpen, want hij zal toch iets moeten drinken ook!
idd gewoon om5 uur ( als de hap begint) gelijk aan de bel trekken en eisen dat je langs kan komen, en desnoods als hun ook nog moeilijk doen,dan zeg je gewoon dat hij hoger als 38.5 heeft. en zoals hier iemand al zei, koorts word natuurlijk ook onderdrukt door de paracetamol.. gewoon je gevoel volgen meid! als jij denk dat er wat aan de hand is,dat moeten ze je gewoon helpen!!
O wat zielig voor je mannetje! Terugbellen en gewoon het verhaal erger maken dat het is, hogere koorts doorgeven enz. Mocht die zak, uhh arts, het nog niet snappen dan idd naar de HAP! Je kunt het bedje een beetje schuin zetten zodat er wat minder druk op de oren komt te staan, dat gaat ook pijn doen bij kiezen. Sabbelen op een beetje sneeuw kan ook verlichtend werken. Heel veel sterkte!
Heb hem daarstraks in slaap gewiegd, hij slaapt nog steeds heb net mijn hodn moeten halen die is geopereerd en mijn schoonouders waren hier hebben even gekeken hij is helemaal onder zeil, gelukkig maar maar vanaf vanmorgen heeft hij nog geen plasluier gehad hetgeen hij daarstraks over mijn hand deed plassen bij verschonene waren meer druppels. Ik ga zo inderdaad de lijn van het cb bellen kijken wat die zeggen luisteren altijd wel goed naar me was zelf nog niet bij me opgekomen bedankt voor de tip ben echt aan het einde van mijn latijn en hem zo drinken aanbieden en kijken of hij wil zo niet ga ik echt nar de hap. ik gebruikte dentinox verlicht wel voor hem heb net geinformeerd bij apotheek en heb chamodent erbij gekregen(gehaald) mag samen gebruikt worden zeiden ze en werkt meer van binnenuit, maar ook daar adviseerden ze bij blijvende problemen toch hap. heeft iemanmd van jullie ervaring met chamodent en of ervaring met van die enorme blazen over zijn doorkomenden kiezen?
Chamodent kan ook goed werken bij doorkomende tanden / kiezen en verlicht ook oorpijn. De blazen over kiezen herken ik niet.
wat zielig en wat een eikel zeg die arts. inderdaad straks meteen naar een andere arts gaan. veel sterkte voor jullie.