Hi Ik zit met een probleem, Ik werk in de zorg op een IC waar ook geregeld rontgenfoto's op zaal worden gemaakt. dit is normaal natuurlijk geen probleem maar nou ben ik misschien zwanger.. ik kan pas begin december gaan testen ofzo maar goed ik wil natuurlijk mijn eventuele kindje niet blootstellen aan die straling maar omdat ik misschien ook niet zwanger kan zijn wil ik het ook niet aan mijn collega's vertellen.. heeft iemand hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost want ik kan niet elke keer plotseling naar de wc lopen.
Ja maar misschien ben ik helemaal niet zwanger en ik ben vrij jong (naar de standaarden op mijn afdeling) om zwanger te zijn..
Ik neem aan dat iedereen die daarbij is altijd beschermende kleding (loden schort) o.i.d. draagt en dat er zo min mogelijk mensen bij zijn? Je zegt dat 't normaal 'geen probleem' is, maar als je regelmatig aan die straling wordt blootgesteld is dat natuurlijk ook heel slecht voor je of je nou zwanger bent of niet, dus daar zullen vast regels voor zijn. Vraag anders de radiologie medewerksters eens hoe ze het daar oplossen. Daar zullen ook wel eens mensen zwanger zijn.
ik zou het dan toch met de leidinggevende overleggen, ik neem aan dat ze deze info niet doorspeelt aan andere collega's. misschien dat er wel regels ofzo voor zijn. joyce
Ik werk ook als verpleegkundige en kom dus ook in aanmerking met Röntgenstraling. Ook werken wij met radioactieve stoffen. Ik heb meteen tegen mijn leidinggevende verteld dat ik met de pil gestopt was, omdat ik mezelf niet meer b loot wil stellen aan dat soort dingen. Was geen enkel probleem. Soms ontkom ik er niet aan om ook collega's op de hoogte te brengen, omdat ik in het weekend soms wel enige uitleg moet geven waarom ik bepaalde dingen niet meer doe (terwijl ik die al jaren heb gedaan).