Kolven tijdens cursusdag op werk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door M28, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Binnekort heb ik af en toe een hele dag cursus. Is het erg om
    Die dag dan maar 1x ipv 2x te kolven of loopt dan gelijk mijn productie terug??

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Misschien rare tip, ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar bij ons op het werk hebben we een programmatje dat je over het netwerk kunt draaien: office communicator. Je kunt daarmee chatten met collega's, maar ook een beeld- en geluidsverbinding opzetten. Dat heb ik gebruikt toen ik echt de melk nog niet kon missen. Misschien kun je it - als jullie zo'n afdeling hebben - of je met zoiets een verbinding kunt maken met de laptop van de cursusleider - als die de cursus met een laptop geeft. Je kunt dan de sheets zien, maar ook het praatje horen. En jou zien en horen ze niet! (natuurlijk ;) )

3. Bri

Bri Niet meer actief

Voor één keer een keertje minder kolven heeft niet meteen gevolgen voor je productie. Wat wel een reëel risico is, dat je rond de kolfbeurt die je overslaat met natte plekken in je shirt zit (waar geen compres tegen helpt).

Als je niet gauw last hebt van stuwing en lekkage, en het is echt niet mogelijk om 2 keer te kolven, zou je het best bij 1 keer kunnen laten. Als tip geef ik dan wel nog mee om gelijk na afloop van de cursusdag nog eens te kolven. Hoeft niet 'helemaal leeg', maar in elk geval een TSR opwekken en laten uitstromen. En dan eventueel 's avonds nog een keer extra.

Bevalt het nou helemaal niet na de eerste cursusdag, kun je altijd nog kijken naar een andere oplossing.

Al vind ik de tip hierboven ook wel een leuke, en misschien wel heel nuttige!

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben cursusleider en kolfde op cursusdagen altijd 1x, bij een lange lunchpauze 2x (snel nog even voor we verder gingen). Zeker voor 1x maakt het niet uit, vergeet alleen je zoogcompressen niet.

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik kolf wel vaker op een werkdag maar 1 keer, zonder problemen. Kan niet merken dat mijn productie daarvan terug loopt.

6. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Ik heb geen lekkage gelukkig en die stuwing kan ik wel aan. Die tip van de laptop is een goede. Maar dat hebben we niet jammer genoeg. ;) Thx voor reactie. Doe gewoon 1x en idd op het einde gelijk nog een keer

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik weet niet hoe lang jij erover doet om te kolven, maar ik kolf tijdens cursus 1 keer voor het begin en aan het eind van de vaak lange lunchpauze.
    Maar voor 1 keer maar 1 keer kolven kan denk ik ook wel hoor.

Deel Deze Pagina