Hoi allemaal. Ik reageerde net op een topic over een kz waar bij de vrouw pijnleed, Nu mijn vraag zijn er ook vrouwend die een kz hebben gehad waar bij het tegen overgestelde gebeurt is.??? Nu bijna negen jaar gelden kreeg ik ook een kz, mijn zoon lag in een stuit en werd toen besloten voor een kz. Tot dit punt is het gewoon normaal allemaal verlopen. Tijdens de ruggenprik was ik al aardig gestrest ja wie niet??? Denkt dat we allemaal met een spanning de operatie kamer in gaan toch? Tijdens het zetten van de prik gebeurde het, Ik voelde zeg maar binnen het min niks meer ik voelde me armen in slowmotion en voelde alleen nog dat de kateter gezet werd, Daarna gebeurde het op een gegeven moment werd ik neer gelegd en toen kreeg ik geen lucht meer wat bleek de prik wat te sterk uit gevallen waardoor mijn middenrif niet meer mee werkte zeg maar dat deed het wel maar ik voelde dat niet meer dat is wel het stukje van je lichaam dat samen met je ademhaling er voor zorgt dat je je longen vol zuigt met lucht. En daar door voelde het als of ik stikte en raakte ik volledig in paniek de anesthesist werd nog boos op me ook!!! En ik gilde letterlijk om een algehel narcose achter af denk ik van je haalden idd adem maar was echt in paniek geraakt! Maar al met al was dit dus ook een kz van pfff. Het ergste was nog dat ik me zoon niet geboren heb zien worden idd zo als meer vrouwen dat mee gemaakt hebben ik heb het niet goed van me af kunnen zetten en mede door dit heb ik een postn gekregen dacht geen moeder gevoelens en zo te hebben dit eindigde met maand zeven in een opnamen op een paas afdeling van het ziekenhuis waar ik zelf om gevraagd had want zag het allemaal niet meer zitten.Gelukkis is het allemaal uit eindelijk goed gekomen is mijn zoon de prins in mijn leven. In feb verwacht ik me tweede en werk nu al met de gyn aan een goede oplossing want stel weer een kz, nou hoop toch echt dat het anders gaat als met met eerste, Hoop dat er vrouwen zijn die er ook iets van weten of ook zo iets hebben mee gemaakt in ziekenhuis zijden ze dat ik een zeldzaam geval was nou ik betijvel het. Bedankt alvast voor het lezen.
ik kan me wel ergns in vinden in je verhaal. ik heb ook een ks gehad en met de ruggeprik zetten hadden ze hem te hoog gezet en voelde ik het vanuit me tenen naar boven gaan en ik kreeg ook geen lucht meer (dat dacht ik) zo akelig ik dacht dat ik stikte. toen hebben ze me helemaal onder gebracht en heb mn zoon dus ook niet geboren zien worden! ik hoop voor je dat je in feb een goeie bevalling mag hebben. mag je het op de normale manier proberen???
Dat is nog niet bekend en ga maar uit van het ergste een kz dus, Bedankt voor je reactie wist wel dat ik niet de enigste geweest moets zijn.Ty
Ik heb het ook gehad de laatste bevalling. Ik was tot aan mijn wangen toe verdoofd. En idd je hebt het gevoel niet meer in te kunnen ademen. Ik werd hierin heel goed begeleid en heb het dan ook niet als angstig, maar alleen als vervelend ervaren. Wel werd ik bij bedademd met zo'n kapje.
Oeh ik was als de dood tijdens alle uren dat die ruggenprik werkte. Ik voelde ook tintelingen op mijn borst en leek minder gevoel te hebben in mijn armen. Maar bij een koud flesje op mijn huid houden had ik wel gevoel..... Echt heel raar maar oohh wat ben ik bang geweest. Was ook bang dat ik niet meer kon ademen. Heel naar voor je pnirmal en ik hoop dat je het een plek kan geven, maar vooral dat het nu anders mag verlopen!
Ik heb 5 okt ook een keizersnee gehad na 30 uur. De ontsluiting bleef maar op 5 cm terwijl ik wel pers ween had. Ik had ook een ruggeprik gehad en kreeg ook geen adem meer. Door rustig te blijven en rechtop te zitten zakte het langzamerhand wel af gelukkig maar idd heel erg eng is het net als je stikt.
hier ook een ks met ruggeprik, de vorige keer was het spoed en dan en nu gepland hier in het ziekenhuis hebben ze verschillende soorten ruggeprikken, bij spoed is het anders dan wanneer de ks gepland is. de anesthesist heeft van te voren verteld dat met deze ruggeprik het kan dat de verdoving omhoog naar het middenrif trekt en dat je je benauwd kan gaan voelen en dat houden ze ook in de gaten. met een watje met koud water voelde ze op de huid en als ik aan gaf dat het koud aan voelde dan zat de verdoving tot daar. bij mij zat het ook hoog, had het gevoel dat he praten ook heel moeizaam ging. maar toen mijn zoon uit mijn buik was, was ook die benauwdheid meteen verdwenen zoals de anestehist had verteld. wat precies het voordeel was van deze ruggeprik tegenover die ze geven bij een spoed sectio weet ik niet meer, maar weet wel dat de benauwdheid mede komt omdat je kindje het middenrif omhoog duwt. benauwdheid vind ik eigenlijk niet het goede woord, ik voelde voor mij meer aan dat de lucht heel zwaar was en moeilijk in te ademen, benauwdheid voelt voor mij net iets anders... hoop dat je er wat aan heb en hier in het ziekenhuis zie je voor de ok de anesthesist op een spreekuur(POS, pre operatief spreekuur) als je dat ook heb moet je ervaring daar zeker vertellen sterkte
Ik kreeg ook geen adem, maar dat kwam niet door de ruggeprik. Ik had al een tijdje dorst, maar mocht niets meer drinken. Toen kwam ik op de OK en toen begon mijn keel aan elkaar te plakken en kreeg het benauwd. Ik vroeg: 'Mag ik alsjeblieffffffft iets drinken'maar het mocht niet. Toen kreeg ik een kapje waardoor ik het nog benauwder kreeg (dacht ik hihi), maar het was zuurstof. Toen ik het steeds wegsloeg kreeg ik lachgas....... en daar lag ik dan lekker suf op tafel. Heb verder aan de (spoed) kz zelf geen nare herinneringen. Was super lief OK personeel. Jonge meiden die mij onwijs geruststelden.
Hier idem.. Heb wel mijn dochter gezien toen ze geboren werd.. Ben tijdens het hechten flauwgevallen doordat ik het gevoel had geen adem meer te krijgen.. Was erg angstig..Heb tot de uitslaap met zo'n zuurstof dop in mijn neus en kapje op mijn mond gelegen.. De gyn vertelde dat dit regelmatig voorkomt..
Hoi pnirmal, Hier bijna hetzelfde meegemaakt. Omdat ons meissie niet goed reageerde op de weeen moest ik met spoed naar de ok. Tijdens de ruggenprik heb ik me goed kunnen ontspannen (wat iedereen nog steeds een raadsel vind) want ik was heel erg zenuwachtig. Maar ik kreeg het ook super benauwd. Toen ik dat tegen de anastesist (geen idee hoe je het schrijft, en geen zin om het op te zoeken ) zei, zei hij dat alles goed was en dat het erbij hoorde. Ze hielden mijn long inhoud in de gaten door een monitor of zo (sorry weet het niet helemaal meer, de spanning he ) Dus niets aan de hand. Maar ik voelde me steeds benauwder worden. Gelukkig mocht ik toen snel naar de uitslaapkamer. Ik hoop voor je dat het deze keer beter gaat. xxx
tja weet ook wat jullie bedoelen. werd heel erg benauwd en toen zei annestesist al dat ruggeprik te hoog zat. ben bekend met hyperfentilatie dus voelde me echt heel raar.
Bedankt allemaal voor de steun. Nu krijg ik op 10 nov een gesprek met de nacotiser en worden er dingen voor besproken heelaas was ik met me eerste een leek en wat sommige vertelden over dat ze voor gelicht waren dat is bij mij allemaal niet gebeurt en het was geen spoedkz maar een dag van te voren toen ik het pas wist, ze hadden dus de tijd gehad om het allemaal te vertellen maar dat is dus ook nooit gebeurt ben blij nu tien jaar verder te zijn en hoop ook tien jaar wijzer, en als ik er echt tegen op blijf zien dan word het narcose helaas, maar nogmaals bedankt en