Je oproepkracht bent? Ik werk als oproepkracht op het moment, weet iemand hoe je uitkering tijdens je zwangerschapsverlof berekend wordt? Ik las ergens dat ze dan kijken naar het kalenderjaar voor je verlof, maar toen werkte ik nog in dienst van een ander bedrijf. Ik werk hier nog maar 3 maanden. (baas weet het al en is helemaal blij voor ons ) Ik werk ook echt verschillend, de ene week 3 dagen, de andere week niet, dan weer 2 dagen, dan weer 3,5, enz... Heeft iemand hier ervaring mee?
Zouden ze dan niet gewoon kijken naar je volledige inkomen in dat kalenderjaar, dus zowel naar je inkomen als toen je nog in dienst was tezamen met je inkomen nu als oproepkracht? Ze kijken niet naar je uren, maar gewoon naar je inkomen. Ik vond dit op de site van de FNV: Ik werk als oproepkracht en ik ben zwanger. Krijg ik ook tijdens mijn zwangerschapsverlof uitbetaald? Ja, het recht op een zwangerschaps- en bevallingsverlofuitkering geldt voor iedere werkende vrouw dus ook voor oproepkrachten. Je uitkering is gebaseerd op het inkomen in het kalenderjaar voordat je de uitkering krijgt. En dus niet op basis van het aantal uren waarvoor je een contract hebt.
Dat zou voor mij wel heel mooi zijn. Ik had dat inderdaad ook gevonden, maar ook dat ze naar de laatste 3 maanden voor je verlof kijken, en dan het gemiddelde doen. Dat zou wel rot zijn, want daar zit de bouwvak in, en is het bedrijf dicht. Normaal zou ik dat opvangen met de 2 maanden erna waarin het mega druk is bij het bedrijf, maar dan heb ik al verlof..
Ik zou je vraag stellen bij dat UWV Team hier op de site. Want ik ben nav jouw reactie nog even verder gaan kijken, en ik kom nu tegen dat ze kijken naar 1 maand voor je met verlof gaat... Aan mij heb je dus niks, haha Ben je lid van een vakbond? Want dan zou je daar ook nog eens kunnen informeren. Vind het wel vreemd om zoveel verschillende mogelijkheden tegen te komen op toch wel gedegen internetsites....