Mijn vriend begon donderdag ochtend al met 40 graden koorts en nadat mijn schoonvader Liam opgehaald had voor een weekendje uit logeren ben ik ook in gezakt. Na dagen 38 graden is het vandaag gestegen naar 40 en is de kOorst van mijn vriend weer gezakt naar 38 maar voelt zich nog erg slecht en kan Liam amper optillen en verzOrgen. Ik trek me er doorheen maar makkelijk is het niet en dan hoefde ik hem vandaag alleen te voeden en omkleden en in bed stoppen maar hoe pakken we dit morgen aan. Onder de paracetamol er maar het beste van maken. Hoe deden/doen jullie dit?? Is mijn eerste kind en ook de eerste keer dat ik ziek ben Overigens is Liam Gelukkig nog niet ziek maar met 2 zieken in huis is die kans erg groot.
Hier begon het met onze kleine ongveer 2 weken terug, keelontsteking en 5 dagen hoge koorts. Toen zij aan de beterhand was kreeg ik het. Van zondagavond tot en met vrijdag koorts (tegen de 40 graden) gehad, was lang geleden dat ik me zooo ziek heb gevoeld. Ik was blij dat Alyna naar school was. Ben wel gaan werken, maar dat was echt geen doen eigenlijk. Maar was in december pas ziek geweest.(lang leve de kleuterschool) Gewoon op paracetamol de dag door en dan 's avonds heeeeeel vroeg naar bed, lekker uitzweten en zoveel mogelijk rust pakken! Ook samen met je kindje overdag dutjes doen enz... Heel veel beterschap, hopelijk krijgt je kindje het niet!
Ja hier ook al een dikke week in de lappenmand. Ja paracetamol en Echinaforce. Zo knapte ik na 4 dagen alweer op. Julian en Isabella aren gelukkig achter elkaar ziek en niet tegelijk. Hoesten hoesten hoesten. Mijn spieren doen er pijn van. Julian blaft ook als een zeehond. Gelukkig alweer een stuk beter. Beterschap
Als ik zelf ziek ben (en dan bedoel ik echt ziek en niet ik voel me niet lekker ziek) dan gaan de kids naar m'n tante of schoonouders. En als die niet kunnen dan blijft m'n man thuis.
Ik ben net weer beter na een week ziek te zijn geweest. Niet handig als alleenstaande moeder met 4 kinderen. Gelukkig gingen de oudste kinderen gewoon naar school. Ik was heel bang dat ik mijn jongste aan zou steken maar dat is gelukkig niet gebeurd. Ik voelde mij ook heel lullig tegenover de kinderen maarja ziek zijn kun je nou eenmaal niks aan doen. Met de jongste heb ik veel op de bank gelegen en dan liedjes zingen ed. Als ze zo klein zijn, zijn ze nog je grootste fan en kun je gewoon lekker vals zingen.. en dan nog vinden ze het leuk. Beterschap gewenst! Ik hoop dat jullie snel weer beter zijn.
Ik zie net dat onze kindjes maar 3 dagen schelen. Mijn advies, probeer zo veel mogelijk vast te houden aan je ritme, dat jullie kindjes gewend is. Het kan zijn dat hij wat meer gaat huilen dan normaal en graag bij je wil liggen. Hij voelt waarschijnlijk dat jij je niet lekker voelt en reageerd daarop. Tenminste mijn zoontje wel. Ik voelde mij een beetje bezwaard omdat ik dacht dat als ik hem steeds bij mij zou nemen, dat hij dan ook ziek zou worden. Maar tot nu toe is hij nog niet ziek geworden. Heb je misschien familie of een vriendin die het even een dagje of een paar uurtjes kan overnemen? Dan kan je zelf eventjes bijtanken en onder de dekens kruipen. Nou nogmaals beterschap!
Helaas geen familie die even kunnen helpen aangezien die gewoon allemaal moeten werken. Mijn vriend zit ook met de griep thuis dus veel aan hem heb ik niet. Hihi Vannochtend bij de eerste voeding dacht ik nou dit gaat wel goed maar nog voor ik aan de fles kon beginnen kwam ik in een enorme spuitluier terecht waarbij alles inclusief slaapzak eronder zat dus moest hem van onder tot boven wassen. Toen was mij. Energie toch echt wel weer even op. Maar paracetamol ingenomen en toen de kleine op bed gevoed en heb hem nu weer even in zijn bedje belegt en alsof hij weet dat alles nu ff anders loopt ligt hij lekker te brabbelen en spelen met zijn schildpad. Dus ga daar nu even van profiteren tot hij er genoeg van heeft en dan kan ik altijd mijn vriend er even uitsturen
Jammer dat je niemand hebt om het even over te nemen. Ik heb dat ook hoor, iedereen moet gewoon werken of naar school. Fijn dat hij nu even zichzelf vermaakt. En ja eerlijk afwisselen hè, zo komen jullie de dag vast wel een beetje door.
Het lot van een moeder ( en vader) is vaak wel dat je gewoon niet echt ziek kunt zijn. Ik moest gewoon alles doen wat ik normaal moest doen. Hond uitlaten, kinderen in bed, bad, eten geven et cetera. Vooral toen Isabella naar de PSZ ging werden we ineens weer vaak ziek( verkouden en griep) En toen we geen ouders waren nog had ik dus echt nooit wat. Nooit ziek in 10 jaar.
Ik lig nog steeds in bed ik weet niet waar mijn vriend de power vandaan haalt maar die is vannochtend de boodschappen gaan doen en is nu vanaf 10 uur met de kleine bezig. Hij kwam net wel boven en zei dat hij hem stiekem even achter de tv had gezet want Het boodschappen doen had hem uitgeput en Liam wou niet liggen en niet in de wipstoel dus tv aan en het was klaar Hihi. Hij wou mij niet wakker maken. Intussen is vriend hem de fles aan het geven en ga ik me zo maar eens aankleden om eruit te gaan. Kunnen we elkaar weer aflossen. Over het sneller ziek zijn als kinderen naar school,psz en kdv gaan is nu ik er bij nadenk best logisch. Kinderen worden veel sneller ziek omdat hun weerstand nog opgebouwd moet worden en al je dan met allemaal kinderen in 1 ruimte bent en leeft dan kunnen de hygiëne regeltjes nog wel eens ontbreken. De kinderen zitten allemaal op dezelfde wc. Het handen wassen gebeurt niet altijd, maar ook hand voor de mond bij het hoesten kunnen de hele kleintjes nog niet en op moment van druk spelen wordt het vergeten. En zo zullen er vast meer dingen zijn. Kan geen kwaad en wie weet zijn ze dan laten bijna nooit ziek. Het nadeel is natuurlijk wel dat ze het mee naar huis.
ons kleine mannetje begint er ook al last van te krijgen helaas. erg schor en huilt snel en veel. lijkt last van zijn keel te hebben. met af en toe wat water te laten drinken gaat het wel. tot overmaat van ramp heeft de babyfoon het begeven en na net bij de winkel te zijn geweest konden ze hem alleen maar voor me opsturen en zit ik een hele tijd zonder babyfoon. erg handig in een huis waar je beneden echt niet hoort wat er op de bovenverdieping gebeurt. dus heb liam nu maar in zijn campingbedje in de woonkamer liggen.
Oh verschrikkelijk heb het voor mijn doen ook flink te pakken. Al dagen zere en schorre keel en een volle neus en niezen bij het leven. Geen koorts gelukkig, ik denk dat dat door de griepprik komt. Ik hoop dat het snel over is maar zoals het nu lijkt wordt het alsmaar erger.