Ben ik egoistisch (hoe schrijf je dit eigenlijk?)

Discussie in 'De lounge' gestart door , 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Mijn moeder heeft donderdag een sol. gesprek. Ze zoekt al 5 jaar een baan maar sinds ik een dochtertje heb past zij (samen met mijn schoonmoeder) op haar als ik 2,5 dag aan het werk ben.

Als zij die baan krijgt kan ze niet meer oppassen. Ik moet er niet aan denken dat mijn dochter naar de creche moet. Dan zou ik me echt continue zorgen maken over haar. Maar 2,5 dag naar mijn schoonmoeder moet ik ook niet aan denken.

Ben ik egoistisch als ik bijna hoop dat die baan niets word?

:oops:

2. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Eerlijk? Béétje wel..... :confused:

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vind ik persoonlijk wel....haar leven lijkt me toch ook belangrijk.
    Jij hebt voor een kindje gekozen en kunt niet van haar verlangen dat zij haar leven daarvoor opgeeft. Misschien niet wat je wilde horen...maar je vraagt om onze mening ;)

Egoïstisch is volgens mij de goede spelling ;)

Elmo

4. ik vind het wel egoistisch van je. jij bent de mama, dus jij bent verantwoordelijk voor je kindje, én de daginvulling. niet jou moeder.

5. Female

Female Niet meer actief

Ik vind het ook wel egoistisch ja.
    Ji hebt een kindje, je moeder niet. Het moet natuurlijk geen verplichting zijn voor haar.

6. Niet meer actief

Nee ik wil ook jullie mening horen en ik weet het ook van mezelf.

Maar als ik eraan denk om mijn dochter weg te brengen naar de creche.....wil er echt niet aan denken. Natuurlijk hoop ik ook dat zij deze baan krijgt. Maar het is wel een beetje raar, mijn moeder heeft nl. aangegeven dat ze op donderdag altijd oppast en hun zeiden op voorhand al dat dit niet gaat omdat ze niet weet wanneer ze moet werken (in een winkel). En dat vind ik wel een beetje veelgevraagd van je personeel of niet?

Nou ja we zien het dan wel! Bedankt voor jullie eerlijke mening ;)

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik vind het eigenlijk ook wel een beetje
    snap jou wel dat je graag je kind bij je moeder brengt ipv op de crech
    maar je moeder heeft ook een eigen leven
    en dat moet je haar ook gunnen
    want idd jij hebt voor een kind gekozen en je moeder niet

heel veel succes ermee meid
    hopelijk vind je een andere goede oplossing ;)

8. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Het is wel egoistisch ja, maar ik kan het me wel een beetje voorstellen; ik zou ook niet weten wat te doen als mijn moeder niet meer oppast. Maar de anderen hebben wel gelijk: het is jou kindje, niet van je moeder.
    Mijn zoontje gaat overigens al vanaf dat hij 14 weken is naar een kdv en hij vindt het helemaal geweldig daar. (1 dag dkv, 1 dag oma en 1 dag is papa thuis)

9. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hoihoi
    ik vind het wel een beetje egoistisch van je, maar aan de andere kant, heeft je moeder gezegt toen ze afsprak met jou dat als ze een baan kreeg dan niet meer op ging passen? want dan is het ook weer niet helemaal eerlijk tegen over jou.. ik pas zelf ook 1 keer per week op, en ben pas van baan verwisseld en heb daar afgedwongen dat ik die dag vrij ben want dat heb ik mijn zus beloofd... beetje dubbel dus... liefs

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien moet je er dan toch voor kiezen, als dat mogelijk is, om zelf voor je kindje te gaan zorgen op die dagen?

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Naar je moeder is het natuurlijk wel egoistisch, toch prima dat ze zich verder wil ontplooien.
    Voor jou persoonlijk is natuurlijk minder leuk, logisch.

12. Niet meer actief

Ze heeft het van te voren gezegd maar dat was voordat mijn dochter er was en toen had ik zo iets van: oh ja dan gaat ze toch naar de creche maar nu mijn dochter er is is het toch wat anders.

Misschien vind ze het daar ook wel hartstikke leuk, dat hoop ik tenminste!

Als het kon bleef ik ook thuis maar helaas dit is geen mogelijkheid!

Ik voel me wel een trut nu!

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik vind het ook wel een beetje echoistish (hoe je het ook schrijven mag) het is jou/ jullie kindje en jou / jullie verantwoordelijkheid misschien kan papa een papa dag openemen

14. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ja behoorlijk egoistisch meid, jouw moeder is niet de eerst verantwoordelijke voor je dochter dat ben jij! dan zal jij of je man miss. een dag minder moeten werken en voor je dochter zorgen!

15. Niet meer actief

Ok! Nu weet ik het wel ;)

Ik ga me nu helemaal schuldig voelen!

Ik ga gewoon hopen dat ze die baan krijgt nu!

16. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    idd wel een beetje egoistisch, maar ergens snap ik het wel. Als de kleine bij je moeder is voelt het wel meer vertrouwd.

17. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik vind het ook egoistisch van je....en helemaal omdat een creche helemaal zo slecht niet is, mijn dochter gaat vanaf 14 maanden en die vindt het helemaal super op de creche, daar heeft ze vriendinnetjes....niet alle kids zijn hetzelfde natuurlijk maar ja...ze is jouw dochter en jouw verantwoording en als je moeder die baan krijgt zul je een keuze moeten maken.

18. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Een beetje wel natuurlijk.

JIJ hebt een dochtertje, niet zij. Het is natuurlijk superleuk dat ze wilt oppassen, maar het is toch fijn voor haar als ze kan gaan werken?

Mijn moeder en schoonmoeder passen ook op, moest dat niet kunnen zou ik ook pijn in mijn hart hebben dat Keld naar de creche zou gaan, maar zoveel kindjes moeten er naartoe!

Dus; effe op de tanden bijten dus en blij zijn voor je mama!

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ja,maar ik begrijp je wel hoor ;)

20. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik begrijp heel goed dat je je kindje liever bij je ouders hebt dan bij een kinderdagverblijf maar ik vind het wel heel erg egoistisch dat je hoopt dat je moeder die baan niet krijgt.

Deel Deze Pagina