hoe zit het met moderators?

Discussie in 'De lounge' gestart door arabia, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Kijk....dat zijn al 2 verschillende......hahahaha

Nee ik geloof ook dat er niets slechts zal staan hoor, maar dan nog....zet de vertaling erbij, klaar :)

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wat bedoel je? Gek gek idee toch?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Geen gek idee bedoel je?
    Nee, anders zou ik het niet voorstellen.

Ach, Allah is toch een God? Of zeg ik nou weer iets helemaal verkeerd?

Nou ja, het idee erachter is hetzelfde ;)

Elmo

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Volgens mij lullen we langs elkaar heen Elmo.....ik stelde dat voor en jij begon erover....dat erachter zetten.....dus ik dacht dat jij op mij reageerde....maar we hadden hetzelfde idee.... :)

Maarre....is het nou God of Allah :confused: Grapje ;)

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahah...wat jij wilt!

6. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ik denk dat arabia bedoelt ( misschien praat ik nu voor mijn beurt) dat het op andere fora gebruikelijk is dat een moderator er meestal alleen is om in de gaten te houden dat er geen rare dingen gepost worden, geen uit de hand lopende discussies en het opschonen van een forum.
    En zich verder niet inhoudelijk mengt met discussies, tenzij er ingegrepen moet worden.

Ik denk zelf niet dat daar een standaard voor is, waarom zou dat ook moeten?

Maar van de fora die ik gewend ben was het vaak wel het geval, maar vaak waren die moderators ook vanaf het begin zo ingesteld.
    Dus niet eerst als leden en vervolgens moderator.

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ben ik blij dat het hier anders is. Ik vind het wel belangrijk dat de moderators ook meeleven met de andere leden en hier ook om kunnen reageren. We moeten het toch met elkaar leuk houden.

Gelukkig is het hier met iedereen gezellig.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

@ Smoeltje:
    Denk ook dat ze dat bedoeld...
    Leken wij het niet te begrijpen dan?

Hoezo lekker langs elkaar heen :-D

9. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city

Hihihi....ik was weer eens ongeduldig...dus ipv alles te lezen las ik maar de helft en begon met reageren.

Overigens vind ik het leuk hoor dat jullie actief deelnemen en iedereen altijd een hart onder de riem steken.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahah...lezen...daar ontbreekt het nog wel eens aan (mijzelf niet vrijgesproken hoor).

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wbt het moderator (ben ik ook tijden lang geweest ergens anders) zijnde vindt ik (persoonlijk) dat je eerst "persoon"bent met je eigen mening, en dat je die ook mag en moet kunnen geven zonder dat andere daarover kritiek hebben juist omdat je "moderator" bent, en als 2e zal het af en toe ongetwijfeld soms een "conflict" opleveren dat anderen zullen zeggen jij hebt meer "macht en voordeelfuncties"om bijv. als laatste ergens op te reageren alvorens ergens een slotje erop te gooien.....

het laatst genoemde vindt ik vaak iets overbodigs...wil je iets sluiten, sluit dan gewoon "zomaar" iets en vermeld er dan niet perse bij waarom en om wie je iets sluit want daar willen andere op reageren maar dat kan dan niet meer....

dan moet je als mod afsluiten met iets waar andere niet meer op hoeven te willen reageren want pas dan heb je als mod een "voordeelfunctie"(geen vooroordeel maar voordeel ;) )

wbt onderteksten vindt ik dat een ieder moet kunnen lezen of kunnen vertalen wat een ander bedoelt...wil je iets "aparts" neerzetten zet het dan ook voor de ander "duidelijk" neer....

wil ik marokkaanse dingen lezen ga ik wel naar maroc.nl of what so ever, ik weet wat inshallah betekend maar vele andere niet en die hoeven daar vindt ik niet over na te hoeven denken...niemand hoeft op het zw.forum zijn geloof of aanhang duidelijk te maken, 1 ding heeft een ieder met elkaar gemeen en dat is dat een ieder graag zwanger wil worden en daar voegt geen enkel geloof iets meer of minder aan... ;)

wdb zijn we dan "allen" gelijk of het nou "god" of "allah" (wat in mijn ogen 1 is) betreft.... ;)

12. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    hmmm...wat betreft onderschriften hoef ik persoonlijk niet alles te begrijpen.

Sommigen zeggen de termen PCO, TESE, ICSI ook niets tot zij ernaar vragen.
    De meesten hebben dit soort termen ( die ik vaak niet eens meer kan volgen) als onderschrift staan.

Ik versta ook geen Frans, Russisch, Spaans of Japans maar zal me niet storen als iemand een onderschrift heeft in die taal.
    Als ik het toch wil weten dan vraag ik ernaar, maar ik ga het niet als een verplichting zien dat diegene het moet vertalen.

Maar goed, ik ben dan ook meer van de ''leef en laat leven''.

Maar als ik toch heel eerlijk mijn mening mag geven ( deze opmerking heb ik nl al vaker voorbij zien komen) dan vraag ik mij af wat er storend is als men het onderschrift van een ander niet kan lezen. Dan vraag je toch gewoon wat er staat?

Dit is overigens niet aanvallend bedoelt, ik vermeld het maar voor de zekerheid aangezien dit soort dingen op internet vaak verkeerd over kunnen komen.

Ik hoop dat iedereen zichzelf mag zijn op een forum, en vaak houdt dat in dat iemand iets persoonlijks plaatst van zichzelf.

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik hoef ook niet alles te begrijpen, en wbt de teksten als pco, tese, isci dat zijn teksten die toebehoren aan het zwanger willen worden, zijn e.d.

Staan er ergens franse, russische, spaanse of weet ik veel wat voor teksten ergens onder, zou ik het toch best wel willen weten, maar waar het toch hier best wel vaak betreft zijn het vaak dingen als “inshallah” en nog meer van dat soort teksten waar men zich aan :”stoort” wat ik me goed kan voorstellen…en ik ben zeer zeker iemand van “leven en laten leven” maar vindt dat dat soort teksten gewoon simpelweg niets toevoegen en alleen maar dienen als “herkenbaarheid” van een bepaalde soort (bevolkings) groep….immers mensen uit friesland. België e.d. hoeven toch ook geen eigen “achtergrondtekst” onder aan hun onderschrift te geven….

14. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hoeft niet inderdaad, maar volgens mij is het ook niet verboden.

En over die andere talen: ik heb genoeg gezien....5 minuten geleden nog Spaans welteverstaan ;)

En mijns inziens voegt het ook niets toe als iedereen moet begrijpen wat de ander als ondertekst heeft.
    Het is maar wat je bezig houd, ik lees de meesten niet eens.

Interessant is wel om te lezen dat men zich stoort aan bepaalde uitingen.
    Ik vraag mij dan af: waarom stoort iemand zich aan het feit dat een andere persoon op het world wide internet een onderschrift heeft wat verwijst naar waar die gene in gelooft of wat dan ook?

Het is volgens mij een openbaar forum en bij mijn weten staat het niet in de forumregels, dus wat is dan het probleem?

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Verboden is het ook niet, en idd er zullen ongetwijfeld teksten soms onderstaan die niemand kan “lezen”

Het voegt idd ook niets toe…schrijf alles gewoon in :”simpelweg hollands”dan hoeven er zeer zeker geen irritaties te ontstaan…klaar….

Maar idd ik kan me hoewel je me er (tot op heden) nooit iets zal over zien schrijven best wel eens aan irriteren, aan dat “inshallah gebeuren en dat soort teksten nog meer”
    Tis idd world wide internet en hier op dit forum geloven we allen in 1 ding en willen we allen 1 ding, en dat is zwanger worden cq zijn…wat is de meerwaarde om er dmv (ik houd het maar ff hierop) erbij toe te voegen of het nou in het nederlands is (als god het wil) of in het marokkaans (inshallah) of what so ever welke tekst blablabla behalve dat men het bij de andere teksten (tis een in nederland gevestigde en opgezet forum voor iedereen toegankelijk uiteraard maar tis en blijft nederlands) om als je een buitenlandse tekst bijvoegd ook de nederlandse vertaling erbij te vermelden….

Ja sorry hoor…tis iets waarbij ik denk pff nou ja ok je doet maar, maar vindt het er niet toe doen…dat is jezelf dmv zo’n ondertekst (in mijn ogen dan) je in een hokje willen plaatsen en je willen doen uitsteken alszijnde “anders” …

We zijn en zitten hier voor hetzelfde toch…..maar goed wat ik (en ook jij) al eerder zei “leven en laten leven” behalve hier en nu zal ik er nooit verder een opmerking over maken hoor of een topic over openen of wat dan ook…

Gr.smoekie

16. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Ik reageerde er eigenlijk meer op, omdat ik dit punt al vaker voorbij zag komen.

En ik verwonderde me vaak hierover, dus is niet persoonlijk naar jou gericht.

Overigens: gefeliciteerd met je dochter ;)

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    goh, wat een wending heeft dit topic ineens 8)

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    oh maar het was ook niet dat ik me er persoonlijk op aangesproken voelde hoor, maar meer dat ik reageerde omdat ik op dit punt toch wel zelf ergens in andere topics had gereageerd.... ;) niet zoals nu maar wel begrijpend over het hoe en wat ...

dankjewel in ieder geval voor de felicitatie... :) ;)

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb wel degelijk ook enkele friese zinnetjes (bij avatars) voorbij zien komen, dus dat die dat niet doen is niet helemaal waar. Je kunt er natuurlijk ook gewoon naar vragen wanneer er een marrokaans woordje in een avatar voorbij komt. Zolang er geen hele topics in een vreemde taal gestart worden (of dat nou fries, russisch of turks is) vind ik het allemaal wel best hoor. Ik zie ook wel eens plaatjes in een avatar voorbij komen die ik niet kan definieren, als je daar allemaal op moet letten. Ik zie een onderschrift of avatar meer als een soort en met herkenningsteken van een persoon.

20. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik ga hier niet eens uitgebreid op in, ik heb benoemd dat ik het irritant vind, dat mag toch?

Of het volgens de regels toegestaan is doet voor mij niet terzake....het gaat in deze om mijn mening.

Maar even ter vergelijking........als er iemand bij mij thuis komt, of ik ergens ben waar een andere taal gesproken word dan die ik kan verstaan vind ik dat net zo irritant! (Let wel....als de personen in kwestie dezelfde taal KUNNEN spreken als ik, zoniet is het een ander verhaal uiteraard!)
    Sterker nog, ik vind het asociaal en onbeleefd!

En of het Fries, Turks of Zweeds is zal me dan een zorg zijn hoor....

(En de vergelijking met zwangerschapstermen of behandelingen vind ik helemaal onzinnig......... :rolleyes: )

Maargoed........

Deel Deze Pagina