Door werk zwaar optillen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Baby25, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby25

Baby25 Niet meer actief

Hallo dames,

heb een vraagje. Is het zwaar optillen heel erg voor mij en voor de baby? Het gaat namelijk hierover: Ik werk op kinderopvang en de kinderen die ik verzorg zijn best zwaar, zeker bover 10-13 kg. Ik moet ze tillen om aan tafel te zetten met eten, met naar bed brengen en met verschonen en zo hele dag door, wel alleen maar op 2 dagen , gelukkig niet de hele week. Als ik ze opgetild heb heb ik het gevoel dat ik harde buik krijg daardoor en het blijft zo en tegelijkertijk heb ik ook rugpijnen pijn aan mij schouder. Wat moet ik eraan doen? Want ik heb gelezen dat ik mag maar 10 keer maximaal 5 kg mag optillen. Klopt het? Hoe moet ik ermee omgaan?
    Wie werk nog meer op kinderopvang en hoe hebben jullie het volgehouden tot 34/36 weken?

groetjes baby25

2. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ik werk in de zorg en heb rugklachten. Moet veel bukken enzo. Daardoor kreeg ik ook harde buiken. Ik werk normaal gesproken 24 uur in de week, maar nu nog de helft. Maandag, woensdag en vrijdag, dus geen weekenden meer en na elke dag werken dus een dag vrij. Ook werk ik meer op kantoor.
    Dit is voor mij de oplossing, mijn leidinggevende vond het geen enkel probleem.
    Ik denk dat het wel verstandig is dat je het aangeeft, straks krijg je alleen nog maar meer klachten hierdoor. En anders even je verloskundige vragen om advies?

Succes! En doe vooral rustig aan!

Deel Deze Pagina