Hoi hoi, Alsof een bevalling al niet genant genoeg is... heb ik nu weer het volgende. Het doet me behoorlijk pijn om te poepen. Nu merkte ik bij het afvegen dat ik daar heel erg bloed! Ik weet bijna zeker dat ik geen aambei heb, want het voelt allemaal heel goed en normaal daar als ik voel met mijn vingers. Wel is de ontlasting zo dik, dat als 'ie gaat dat het voelt alsof ik openscheur. Nu zag ik in de pot (weer ) dat de ontlasting ook helemaal bebloed is en ik weet zeker dat het geen menstruatiebloed is of bloed van na de bevalling. Wat kan dit zijn? Moet ik naar de huisarts? Ik maak me wel een beetje zorgen... Alvast bedankt voor de reacties.. Liefs, NN
hoi, je hoeft niet naar de huisarts hoor. Je hebt een inwendige aambei, die zie/voel je niet maar je ziet wel het resultaat, bloed bij de ontlasting. Het wordt veroorzaakt door de harde ontlasting, die maakt het gevoelige slijmvlies kapot. Wat je kunt doen: zorgen dat je ontlasting zachter wordt, heel veel drinken, veel vezels eten. Mirjam