jaaaaaaaaa stomme vraag maar we zijn aan verbouwen en we hebben veel puin waar ik af en toe mee loop te slepen en sjouwen... is het tillen van boodschappen of andere dingen nu ook al gevaarlijk?
de verlos zei tegen mij niet zwaarder als 5 kg per keer en niet vaker als 10 keer. dus hier ook lekker je vent laten doen
Het tillen van dingen is sowieso niet gevaarlijk in de zin van "je raakt je kind er door kwijt". Waar je wel mee moet opletten is dat je niet te zwaar gaat tillen, je lijf is aan 't veranderen en kan (soms) net even iets minder hebben dan normaal. Gewoon minder zware dingen tillen als je merkt dat je er last van krijgt.
Op zich is het volgens mij geen probleem. Op een gegeven moment worden je banden enzo wat slapper, daar kan je problemen mee krijgen. Maaruh... je hebt nu toch een geweldig excuus om het qua sjouwen aan stoere mannen over te laten?
Niet te zwaar tillen gewoon. Wij hebben het verbouwen van ons huis net afgerond en ik heb gewoon geholpen, alleen niet te zwaar.
Hoi, Er zijn wat richtlijnen via de ARBO en het FNV. 10 kilo tot 20 weken geloof ik en 5 kilo na 20 weken en dan een beperkt aantal keren per dag. Je kan dus gewoon tillen maar kijk vooral waar je je goed bij voelt. Het kan best tegen vallen. Goed naar je lichaam luisteren Succs!
Sjouwen en tillen is inderdaad ongevaarlijk voor je kindje. Maar zelf zou je veel sneller vermoeid kunnen raken en last kunnen krijgen van je rug, bekken, banden, gewrichten en ga zo maar door. Je bent pas een kleine zes weken zwanger maar ik zou zeggen laat zo veel mogelijk over aan de sterke mannen in je omgeving
Goed naar je eigen lichaam luisteren. Hier waren we de tuin aan het aanleggen toen ik net zwanger was. Ik heb gewoon met kruiwagen zand en stenen gesjouwd. Ook een paar kuub zand weggeschept. Dat ging allemaal goed. Ik was 's avonds wel moe, maar ging dan lekker gewoon ff slapen en dan ging het weer.
~ik werk op de groenten en fruit afdeling van een supermarkt en til gewoon wat er getild moet worden. ik merk wel dat ik bij de aardappelen enzo al meer last krijg! gewoon doen wat zelf goed voelt! en vooral niet overdrijven en je lichaam uit gaan testen!
Wordt voor mij een beetje moeilijk.... heb een peutertje van 1,5 rondlopen die al meer dan het dubbele weegt...! Raar eigenlijk met spullen houdt je er rekening mee... en mn mannetje moet ik tig keer per dag optillen..... mee traplopen etc..... Tja om nou te wachten met verschonen tot mn vriend thuiskomt is ook zoiets he?! Ach ja tweede zwangerschap is niet voor niets wat zwaarder... letterlijk... Maar de tijd gaat wel sneller! xxmona
ik werk in de paarden en dat 6 dagen per week 30 stallen onderhouden. merk nu dat het steeds moeilijker word. in september ga ik 2 en halfe dag werken dan hoop ik dat het wat makkelijker gaat. Maar zwaare balen stro of hooi til ik niet meer.
Toch inderdaad gewoon lekker aangrijpen om de mannen het zware werk te laten doen? Ik moet ook 2 keer verhuizen het komende half jaar en ik doe echt alleen het lichte werk. Ik bezorg mezelf liever geen rugpijn en neem het zekere voor het onzekere.