Dit idd. (Al moet ik bekennen dat wij dit niet geregeld hebben Niet alleengoed voor als je gaat scheiden, maar bijvoorbeeld ook als je onverhoopt je koopwoning kwijtraakt...)
Mmnh hier dus wel hoor, zoals ik al zei vriendin had binnen 3 weken een woning. Wij nog steeds niet en staan nu 5 jaar ingeschreven.
gelukkig is dat hier wel nog.. ik had binnen 2 weken een woning met mijn 2 kinderen.. en ook heb ik toch nog door kunnen geven wat mijn wensen zijn (de wijk, woning met 3 kamers en zolder, tuin etc) het zelfde een paar jaar terug, toen ik zwanger was en samen wilde gaan wonen.. had ik ook binnen 2 weken een huurhuisje (daarna wel gaan kopen.. dus daarom nu weer huren) maar ik vind het wel heel erg logisch dat een alleenstaande man geen urgentie krijgt.. de kinderen blijven bij hun moeder dus waarom moet hij urgentie?
Buiten dat ik denk dat je dan erg veel geluk hebt gehad met je woningen. Ik kreeg in eerste instantie geen urgentie omdat ik de woning niet opgeëist had (nee duh, ik ben de woning letterlijk uit gevlucht vanwege huiselijk geweld) en toen ze nog bezig waren met het tweede verzoek vanuit het veiligheidshuis kreeg ik bij toeval de mogelijkheid om mijn huidige woning te accepteren (en ja kiezen tussen een urgentie verklaring en bij afwijzing naar de crisisopvang of een woning al is hij niet ideaal, alles om crisisopvang te voorkomen overigens stond ik 5 jaar ingeschreven en woon niet in een grote gemeente ofzo) Op je laatste zin, omdat de kinderen neem ik aan ook middels een omgangsregeling bij vader verblijven...
Tip Laat hem naar particuliere huurwoningen zoeken. Of woningen die verhuurd worden onder de leegstandswet. Dan kan hij daar tijdelijke wonen tot hij een huisje van de woningbouw heeft.
Ik ga me dan ook inschrijven denk ik.... you never know! Stel ik ga scheiden dan heb ik m'n dochter mee en krijg ik, mits de gemeente het heeft, een urgentiewoning?
Nee hoor, in de meeste gemeentes niet. Ik kreeg ook geen urgentie, ze zeiden dat ik in geval van nood naar een opvang kon. Zou me zeker voor de zekerheid inschrijven.. You never know
Daar zou ik niet vanuit gaan, hethebben van kinderen is geen reden voor urgentie . Urgentie is er echt bijna niet meer en als het er wel is is het voor de heel extreme gevallen zoalshalf dood geslagen door je partner en met spoed moeten onderduiken op een voor hem onbekend adres. Of een afgebrand huis en nergens terecht kunnen, als je dan familie in de buurt hebt wonen lukt zelfs dat niet, of voor een aangepaste woning omdat je door een zwaar ongeval invalide bent geworden en je huidige huis niet voldoet. Scheiding is gewoon geen reden voor urgentie en het bij je hebben van kinderen ook niet.
Ik vind het overigens geen verschil of pa zonder kids of ma ma kids of andersom urgentie aanvraagt. Scheiden vind ik gewoon simpelweg geen rede voor urgentie. Uitzonderlijke noodsituaties, daar is een urgentie aanvraag voor vind ik. Je kunt tijdens je huwelijk gewoon ingeschreven staan bij de woningstichting, dan bouw je net als alle andere wachtenden recht op een huis op voor als je het ooit nodig hebt. Dat kun je zelf regelen en als je dat niet doet, of er geen zin in hebt, vind ik dat een beetje eigen verantwoording. Ik herhaal, uitzonderlijke noodsituaties niet meegenomen.
Ik heb ook urgentie gekregen, maar echt niet zomaar! Daar ben ik een jaar mee bezig geweest Instanties afgelopen, tekst en uitleg van maatschappelijk werk, huisarts, kdv, mijn moeder moest eea verklaren. En nog was het echt een uitzondering. Ik woonde na een scheiding met mijn 2 kids van 1,5 en 2 weken, 1 jaar bij me ouders. We sliepen met zijn drieën in 1 slaapkamer Oudste zoon astmatisch, en in die kamer lag vloerbedekking Ze waren zelfs bereid om de kamer waar wij woonde te verbouwen zodat we daar konden blijven. Uiteindelijk heeft mijn huisarts gebeld dat dit niet kon Maar ik wil er dus mee zeggen dat de kans nihil is dat hij herkrijgt
Ik ben vorig jaar gescheiden en ik kreeg wel urgentie, maar alleen omdat ik het grootste deel van de tijd voor de kinderen zorg. Ik mocht trouwens met mijn urgentie zelf reageren op woningen waar ik wilde wonen. Dus kreeg niet iets toe gewezen of zo. Maar zoals al meer gezegd, dit zal per gemeente verschillen
nou, dan word hier zeker het halve dorp bijna doodgeslagen er staan hier gemiddeld 2-3 eensgezinswoningen per maand en soms helemaal niets op de site van de woningstichting en die worden 9 van de 10x allemaal toegewezen aan mensen met urgentie. erg frustrerend aangezien de wachttijden hier gemiddeld 9 jaar of langer is voor een eensgezinswoning. en ik snap het niet, in de regels van de woningstichting staat dat urgentie gevallen altijd in een flat met lift vanaf de eerste verdieping terecht komen. ik ben alleen met 2 kinderen en woon op een appartement op de eerste verdieping. zonder lift. ik heb erge bekken en rugklachten en de fysio heeft me afgeraden om trap te lopen en veel te dragen. helaas is dat hier niet anders door de trappen. ik heb er echt flink last van, moet met alles rekening houden met die trappen om die zo min mogelijk te nemen. de receptioniste van de woningbouw adviseerde me om de gemeente te bellen voor een medische urgentie. nou, niet dus he. ik gebruik geen hulpmiddelen, zit niet in een rolstoel en gebruik geen krukken en ik werk nog dus het is goed. tja, daarvoor zou ik naar een gewone woning willen, om erger te voorkomen en om aan het werk te KUNNEN blijven en niet de bijstand. en ALS ik al urgentie kreeg dan was het een flat. zou een urgentie krijgen van een half jaar waarin je zelf op woningen zou mogen reageren maar als ik na een half jaar niks had of niet had gereageerd dan verviel ook nog eens mijn inschrijftijd. er werd mij aangeraden om mijn eisen aan de woning aan te passen. mw begreep niet dat ik niet nog een keer met 2 kleine kinderen op een grote flat wilde zitten en mijn wachttijd van 5 jaar hiervoor "op wilde offeren". dan blijf ik zitten waar ik zit en hoop ik het de komende 4 jaar hier nog uit te zingen. we zien dan wel waar het schip strand. en oh ja, ik moest maar een gesprek aan gaan met maatschappelijk werk want ze dacht uit mijn mail te halen dat ik de combinatie werk en alleenstaand met kinderen niet aan kon. nee, daar heb ik geen problemen mee, de problemen die erbij komen van die k*t trappen, DAT maakt het zwaar. maar goed, daar luisteren ze niet naar in onze gemeente krijg je wel urgentie als je gaat scheiden maar dan moet je de zorg hebben over minderjarige kinderen, je moet bewijzen dat je er alles aan gedaan hebt om je huidige woning op te eisen en je moet bewijzen dat je naar andere oplossingen gezocht hebt. zoals particuliere huur, bij ouders wonen enz.