Help baby weigert fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door frannie82, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    #1 frannie82, 30 apr 2012
    Laatst bewerkt: 30 apr 2012
    Vraagje voor vriendin van mij:

Ze is al 4 weken aan het oefenen met elke dag een fles gekolfde bv en dat ging super tot ze vandaag voor het eerst moest werken.. Dochter wilde niet en heeft dus ook de hele dag niets gedronken! Wat nu?! Het lijkt erop dat ze mama mist en dat dus door heeft. Ze is bijna 12 weken. Iemand tips? Ik denk zelf toch doorzetten want het kan niet anders ze moet toch werken....

2. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    oh...ik heb hier hetzelfde probleem!!! Het is nu al week bal als ik moet werken. Mijn zoon is 14 weken nu. Ook vanaf 4 weken al dagelijks geoefend en ineens weigert meneer! Om moedeloos van te worden. Opa en oma gebruiken nu een voedingsspuitje of klein bekertje als mn zoontje echt niets drinkt, maar we hebben afgelopen week gemerkt dat de aanhouder wint.

Mijn zoontje krijgt drie voedingen als ik moet werken. De eerste weigert hij...krijsen..niet normaal. Bij de tweede drinkt hij maar 20 cc en de laatste fles om half vijf slurpt hij 200 cc weg. Blijkbaar geeft hij dan de moed op. Een tip die bij ons enigzinds helpt...maak er geen drama van. Wil ze niet drinken? dan niet...niet blijven pushen. Wij proberen het na 15 minuten nog een keer. Ook leggen wij mijn zoontje in de wipper, wikkelen de fles in een kleurige doek en laten hem met de fles/speen spelen. Hierdoor dronk hij gisteren ineens wel zijn flesje leeg. Ik ben dan niet in de kamer, zodat hij mij niet kan ruiken/zien.

Vanavond gaan we het weer zo doen. Het is wel verschrikkelijk voor een moederhart om je kindje zo te horen krijsen bij een flesje...verschrikkelijk..zat te janken op mn werk vorige week toen ik mn schoonmoeder aan de telefoon had..

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze gaat een andere fles nog proberen en dan hopelijk dat het wel weer lukt want ook zij zit niet lekker op haar werk!

4. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik probeer bewust nog geen andere fles omdat mijn zoontje altijd goed uit deze fles heeft gedronken. Ik zie het meer als een fase. Hij merkt dat er het een en ander veranderd sinds ik weer werk. Net dronk hij hem weer leeg bij papa, dus er is echt nog hoop voor je vriendin!!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De aanhouder lijkt te winnen wel met veel huilen en overstuur zijn pakte ze uiteindelijk toch de fles. Wel heel zielig maar het ging niet anders..

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    hier pakte ze alleen de fles als de melk koud of op kamer temperatuur was ze vond echte warme melk dus bij mama horen

7. Er zijn 100'en tips!
    Mijn oudste heeft 1 jaar bv gehad en 1 jaar de fles geweigerd.
    We hebben alles geprobeerd, fles inpakken in aluminiumfolie, mama weg, fles van mama en noem maar op maar ze deed het niet.
    Als ze alleen de speen van de fles had dan zoog ze maar zo gauw je de fles erop draaide dan was het huilen.
    Onze 2e dochter heeft even moeilijk gedaan maar daar gold ook zeker voor, de aanhouder wint.
    En elke dag blijven oefenen, steeds als we er een paar dagen tussen lieten dan ging het weer mis.

xxxxxxxxxxxxxx

8. claudianicole

10 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hetzelfde probleem gehad. En het enige wat ik je mee kan geven is geduld te hebben. Mijn man heeft uren boven de box gehangen om de kleine te voeden. We hebben het steeds leuk en ongedwongen gehouden en na 2 maanden snapte hij het... Hij wilde niet op de arm drinken, alleen in de box, later ook in de wipstoel. Bij ons kwam het ook rond de leeftijd van jouw kindje; ze verliezen dan de zuigreflex en snappen niet meer wat ze met die fles moeten. De soort fles maakte bij ons niet uit... Sterkte!

Deel Deze Pagina