wie was er weer snel zwanger van een tweede en hoe bevalt dat?

Discussion in 'Zwanger worden' started by simone 24, Jun 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simone 24

simone 24 Actief lid

Apr 1, 2008
    226
    0
    0
    al weer flinke kriebels voor een tweede! mijn kleine is bijna 5 maanden maar wil niks liever dan het nog een keer allemaal meetemaken. het lijkt wel een soort heimwee naar alles wat er gebeurdt is ;) mijn vriend zij al stop gelijk maar weer met de pil, zou niks liever willen maar wil toch nog heel eventjes wachten. ik denk eind junie of juli te stoppen met de hoop in de herfst weer zwanger te worden. dan is mijn kleine man ander half als de tweede komt, lijkt me makkelijker omdat hij dan hopelijk kan lopen. wie heeft er kort op elkaar twee kinderen gehad? en hoe bevalt dat? nou ik toch vragen aan het stellen ben :D was je tweede bevalling makelijker en sneller :(

2. babs81

babs81 Niet meer actief

Hoi

Voor mij al bijna 9 jaar geleden weer..

Mijn zoon was 6maand en wou ook weer. Inderdaad raakte ik zwanger ... (helaas kwam ik in mijn zwangerschap alleen te staan) Maar de zwangerschap was erg leuk

Miste wel veel...

* mijn oudste was niet bewust dat mama weer zwanger was..
    * hij kon ook niet rekening houden dat mama moe was
    * je blijft een baby hebben.. die gewoon veel aandacht nodig heeft.. dus rusten etc.. word hem echt niet

Na de bevalling vond ik het erg heftig (ik was alleenstaande mama)

2in de luiers pff... 2 huilende babys

Sorry ik heb er niet veel goeds mee... Ik heb ook best spijt ervan dat ze zo dicht op elkaar zitten. Ik kon het allemaal slechht kombineren de aandacht verdelen.. voel me daar ook erg rot om
    Mijn oudste is nu 10 en jongste word bijna 9 en 2 jongens

Op de dag van geboorte (ja echt erg) tot de dag van vandaag hebben ze bloed hekel aan mekaaar.. zodra ze mekar zien slaan ze mekaar verrot.. ze hebben echt hekel aan mekaar
    (denk doordat ik toen slechht de aandacht kon verdelen)

Sorry mijn reactie is niet zo positief:( mijn excuus.. het kan wel goed gaan ... Mijn huidige partner heeft 2 meiden met verschil van 13 maanden .. en die zijn juist echte zusse... ook nu ze ouder zijn!! (18 en 17) Dus het kan wel..

Ik vind het erg zwaar en moeilijk!
    AL hou ik uiteraard veel van mijn boys..en ben ik echt trots oop ze

3. ger29

ger29 Actief lid

Feb 10, 2009
    162
    0
    0
    hoi
    ik heb tussen mijn kids anderhalf jaar tussen zitten
    en het bevalt me prima
    ze zijn nu inmiddels 12 en 13 en doen redelijk veel samen
    (broer en zus) ook toen ze klein waren had ik er geen moeite mee
    wat de bevalling aangaat was mijn 2de inderdaad sneller dan mijn eerste en die was al snel
    van mijn zoon heb ik vanaf de vliezen geknapt waren maar 2 uur over gedaan (vliezen half acht geknapt en vijf voor half tien zoon geboren,voor die tijd geen wee of wat gehad,voedvrouw was net op tijd)
    van mijn dochter ging nog sneller daar was de voedvrouw te laat het kindje lag al op mijn buik toen de voedvrouw binnen kwam stappen.
    maar waar het om ging het beviel en bevalt me nog steeds prima
    knuf ger

4. juultje26

juultje26 Actief lid

Jun 12, 2009
    145
    0
    0
    Noord- Holland
    Hoi,

Ik ben momenteel in verwachting van de tweede. Al zit er misschien niet heel kort tussen, ben ik toch wel benieuwd naar ervaringen. Mijn mannetje zal 22 maanden zijn als de tweede word geboren. Wat ik persoonlijk fijn zal vinden denk ik, moet ff toekomst kijken is dat hij 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal kan. Het lijkt me namelijk best pittig. Al loopt hij wel, maar zit nog wel in de luiers. Toch zijn dit niet zoveel luiers als een pas geboren babytje..

Hij snapt nog niet dat mama moe is, en ook dat hij een broertje of zusje krijgt gaat compleet aan hem voorbij. Toch denk ik dat als hij wat maandjes verder is en ons beebje geboren word, dat hij wel wat kan helpen en het erg leuk vind. Hopelijk krijgen ze geen hekel aan elkaar.. daar heb ik uberhaupt nog niet over gedacht..

Liefs Juul

Share This Page