ja die zijn amper te zien inderdaad. Ik weet niet of je voorweeen kunt hebben in je rug, nooit gehad eigenlijk, wel echte rugweeen maar niet toen de bevalling nog niet was begonnen. Hier is het advies: gewoon komen als je echt twijfelt, terug naar huis kan altijd nog. Maar bespreek het als je er woensdag bent, dat je bang bent dat je de 4 uur niet haalt, dan hoor je van hun wel hoe zij erover denken.
Als de weeen echt beginnen merk je het verschil wel met voorweeen. Zou me niet te druk maken of je het wel herkent Bespreek de dingen waar je 'bang' voor bent of nog vragen over hebt met je gyn, dan wordt je vast wel gerustgesteld door de antwoorden. Tip: schrijf je vragen vooraf op, anders vergeet je misschien dingen
Ik heb het aan de gyn gevraagd en zodra ik weeen krijg of dat mn vliezen breken moet ik bellen en dan moet ik langskomen om te kijken hoe het er voor staat. Als ik (minimaal) 1 cm heb krijg ik mn eerste infuus. Maaaaar als dit alles niet spontaan voor de 38 weken is gebeurt ga ik ingeleid worden. De gyn vind mijn zwangerschap te kostbaar om het kindje langer dan hoognodig in mn buik te houden!!
nou t kan dus ook anders.... ik ben dus ook draagster en moest vorige week me urine weer laten controleren hoe ver de bacterieen zaten.... nu heb ik dus heeeeeel goed nieuws. de bacterieen zijn zo minimaal dat ons meisje er niet ziek van kan worden en ik dus ook niet aan t infuus moet tijdens de bevalling!! en bij een eventuele volgende zwangerschap hoef ik niet eens meer gecheckt te worden dus jullie snappen wel dat ik super blij ben!!!! ps:natuurlijk word t heus wel in de gaten gehouden ofdat ze t goed blijft doen en ik ben zelf kraamverzorgster dus weet waar ik op moet letten of ze niet ziek word
Niet om je bang te maken maar het schijnt heel vaak voor te komen dat het niet in je urine is te zien, maar wel in je vagina. Daarnaast: eenmaal ooit vastgesteld dat je het hebt, is altijd met ab bevallen, want je kunt de bacterie wel ff wat minder actief hebben, maar het is altijd aanwezig als je het eenmaal hebt.
nee hoor bij ons dus niet ik ben en blijf me hele leven drager maar bij mij zit t niet zo diep en ik heb niet zoveel bacterieen dat t niet nodig is daarom hebben ze t weer getest zo is t beleid bij ons zh en vlk..bij de 1 zitten de bacterieen in t geboortekanaal ja dan moet t ik krijg hoe dan ook geen ab en ik ken er meerdere bij wie t bij t eerste kindje wel moest en de tweede ook niet meer
het gaat om de colonisatie van de bacterie. Als die alleen op je bbm zit, kan het niet zo veel kwaad. Wél als het in je urine te zien is ivm colonisatie. Dus dat geldt ook voor volgende bevallingen.
Wordt dat altijd gecheckt als ze je urine checken om te zien of je blaasontsteking hebt? Of ook alleen als er aanleiding toe is?
Bij mijn huisarts wordt de urine van een zwanger altijd op kweek gezet en ook gecheckt op GBS Helaas lees ik hier dus dat het ook in je schede kan zitten... Ik zal mijn huisarts even aan zijn haren trekken als ik ergens in de 30 weken zit. Gaat ie mooi controleren voor mij. Ik betaal me elke maand scheel aan zorgverzekering dus een testje op GBS gaan ze gewoon doen! GRRRR Snap niet dat er zo laconiek over wordt gedaan. Ja, van alle draagsters worden er dus 'maar' 250-300 kindjes ziek, maar dat vind ik dus echt teveel. Wel krijgt elke baby een hielprik en wordt er getest op een heleboel ziektes. Vorig jaar zijn er bijvoorbeeld 184.000 kinderen geboren. Gemiddeld heeft 1 op de 5000 taaislijmziekte. Dat zijn er van die 185.000 dus hooguit 37. Maar daar wordt dus standaard wel op getest. Dat zijn er toch veeeel minder dan die 250-300 die ziek worden van GBS? Terwijl GBS ook dodelijk kan zijn? Dus ik vind dat ze daar ook op moeten testen. Maar ja, dat vind ik. Trekt toch verder niemand zich wat van aan Gek dat het in het buitenland wel kan. En wij ons in Nederland maar afvragen waar die hoge babysterfte vandaan komt... xxx
Voor mijn zwangerschap heb ik het gbs virus gehad. Ik heb daarvoor wel 20 blaasontstekkingen in 1 jaar tijd gehad (ik overdrijf niet) Tijdens de zwangerschap nog 1 keer een blaasontstekkeng gehad. Bij 36 weken moest ik een urine kweek laten doen om te kijken of het virus er in zat. Het virus werd inderdaad gevonden en de verloskudige vondt het ook niet nodig dat ik de gyn ging. Ik had daarna voor me zelf besloten wel in het ziekenhuis te bevallen om risico's uittesluiten. Me bevalling begon 23.59 en me man heeft de verloskundige gebeld die binnen 30 bij ons was. Rond 1 uur keek ze of ik onstluiting had en dat was al 6 cm. Maar eigenlijk wilde ze m niet meer naar het ziekenhuis laten gaan omdat het zo snel ging. Ik ben toch gegaan. Ik kwam er ook net op tijd aan want toen ik daar aankwam had ik volledige ontsluiting. Daar aangekomen ging het wat minder met de baby met een wee van mee ging zijn hartslag naar bendeden en uiteindelijk toch een gyn aan te pas gekomen en hebben de baby er uit gedrukt met een perswee. om 03.10 was me kleine ventje er. Daar werd hij getest en werd posi getest op het gbs virus en heeft 6 dagen op de kinderafdeling gelegen. Ik ben op controle geweest bij de gyn en heeft gezegt dat bij een volgende bevalling weer in het ziekenhuis moet met een gyn erbij. De verloskundige vind dit echter niet nodig. Zij vinden dat ze het prima zelf kunnen. Als het aan hun had gelegen had ik nooit het ziekenhuis gehaalt. Vertrouw altijd op je eigen gevoel en als jij naar het ziekenhuis wil moet je dat zeker doen. Sorry voor m'n lange verhaal
Vandaag nog is even gevraagd bij de gynea ivm GBS verleden. met 36 weken kweken ze nog even voor de zekerheid!